Drgania - dziwny problem czy to wtryski?
: 04 lip 2014, 14:17
Witam wszystkich. Od dłuższego czasu borykam się z problemem.
A więc sprawa ma się następująco - samochód co jakiś czas przy normalnej jeździe ( następuje jakby coś go przytkało dosłownie pół sekundy) i zaczynają się drgania silnika. Drgania wystepują tylko wtedy jak ustabilizuje obroty obojętnie czy mam na 1500, 3000, czy 4000 niezależnie od biegu, natomiast gdy przyspieszam lub puszcze gaz wszystko jest ok.
W tym momencie wystarczy, że się zatrzymam zgaszę silnik odczekam ok 1-2 minuty i samochód zachowuje się normalnie ( takie działanie pomaga w 90%).
Pojawia się również co jakiś czas żółty silniczek i wyrzuca błąd 17678 zawór popowtryskiwacz 4( n234). Jeśli zapali się już Check - to pali się przez cały dzień, ale wystarczy że odstawię go na noc i rano odpalam nie ma kontrolki. ( kontrolka zapala się tak ok 1 raz na miesiąc ale drgania częściej występują).
Drgania najczęściej występują kiedy jadę w trasę, jeśli kręcę się po mieści to bardzo rzadko.
I teraz moja prośba o pomoc w jakim kierunku iść, co najpierw diagnozować, czy to koniec wtrysku? Od czego byście zaczęli?
Dziwi mnie tylko, że objawy występują w takich okolicznościach jak w/w - jeśli jeżdżę po mieście to praktycznie ich nie ma, zimą też, i są nieregularne?
Może to nie ma nic wspólnego z tym problemem, ale zimą taki objawów nie zauważyłem, oraz często zdarzało mi się jak włączyłem klimę pojawiały sie drgania ( ale nie zawsze tak się działo)
W złączniku plik ( zaczytania błędów)
[ Dodano: 2014-07-04, 14:17 ]
Może maci jakieś sugestie, pomysły?
A więc sprawa ma się następująco - samochód co jakiś czas przy normalnej jeździe ( następuje jakby coś go przytkało dosłownie pół sekundy) i zaczynają się drgania silnika. Drgania wystepują tylko wtedy jak ustabilizuje obroty obojętnie czy mam na 1500, 3000, czy 4000 niezależnie od biegu, natomiast gdy przyspieszam lub puszcze gaz wszystko jest ok.
W tym momencie wystarczy, że się zatrzymam zgaszę silnik odczekam ok 1-2 minuty i samochód zachowuje się normalnie ( takie działanie pomaga w 90%).
Pojawia się również co jakiś czas żółty silniczek i wyrzuca błąd 17678 zawór popowtryskiwacz 4( n234). Jeśli zapali się już Check - to pali się przez cały dzień, ale wystarczy że odstawię go na noc i rano odpalam nie ma kontrolki. ( kontrolka zapala się tak ok 1 raz na miesiąc ale drgania częściej występują).
Drgania najczęściej występują kiedy jadę w trasę, jeśli kręcę się po mieści to bardzo rzadko.
I teraz moja prośba o pomoc w jakim kierunku iść, co najpierw diagnozować, czy to koniec wtrysku? Od czego byście zaczęli?
Dziwi mnie tylko, że objawy występują w takich okolicznościach jak w/w - jeśli jeżdżę po mieście to praktycznie ich nie ma, zimą też, i są nieregularne?
Może to nie ma nic wspólnego z tym problemem, ale zimą taki objawów nie zauważyłem, oraz często zdarzało mi się jak włączyłem klimę pojawiały sie drgania ( ale nie zawsze tak się działo)
W złączniku plik ( zaczytania błędów)
[ Dodano: 2014-07-04, 14:17 ]
Może maci jakieś sugestie, pomysły?