Strona 1 z 1

3.0 TDI słabe wyniki na hamownii

: 28 cze 2014, 18:18
autor: szwaku
Witam. Ostatnio postanowiłem podnieść moc w moim audi i udałem się do firmy która się tym zajmuje.
Po zhamowaniu auta okazało się że ma tylko 198KM a powinien mieć 224KM po korekcie ma 250. Pan z warsztatu powiedział że to przez wtryski i jak je wymienię to konie wrócą.
sprawdzałem wtryski VCDSem i niby nie jest z nimi źle.
Może wiecie co może mieć jeszcze wpływ na ten wynik, wykres z hamownii i logi wtrysków wstawię później bo nie mam teraz do nich dostępu.
Z góry dziękuję za odpowiedź.

: 28 cze 2014, 19:15
autor: kamil666
Wtryski - raczej miałbyś jakieś objawy ich zużycia raczej nikt nie narzekał z ich powodu na brak mocy raczej zacinanie przy odpalaniu i kopcenie. Problem ze skrzynią czy sprzęgłem, turbosprężarka, filtr FAP/DPF o ile występuje ale chyba raczej nie... dużo opcji...

: 28 cze 2014, 20:06
autor: Audycja
Ostatnio wymienialem przepustnice rozklekotala sie standardowo zabki starte ale jak padla odrazu 20kucy ucieklo ale wyskoczyl check zgadzam sie z kolega ze wtryski to raczej nie powoduja takiej utraty kucy.

: 28 cze 2014, 20:44
autor: Jaceny
szwaku pisze:powinien mieć 224KM
Tyle to pewnie miał jak był nowy , chociaż nawet nowe silniki nie zawsze legitymują się deklarowaną mocą .
Utrata mocy ok 25KM przy 10 letnim silniku diesla to raczej normalne w zależności od serwisowania pojazdu , przebiegu , stanu wtrysków , turbiny , jakości paliwa i wielu innych czynników .

: 29 cze 2014, 13:22
autor: szwaku
Gość u którego robiłem chipa mówił że to najsłabsze 3.0 jakie robił, pokazywał mi nawet wykresy innych samochodów z tym silnikiem jakie robił i najsłabszy miał 212KM.
Żadne błędy silnika nie wyskakują, raz miałem jakiś czas temu jakiś błąd przepływomierza ale po wykasowaniu nie wrócił. Turbina daje dobre ciśnienie.
I jeszcze podczas hamowania auta silnik się trochę za mocno nagrzewał.

: 10 lip 2014, 20:45
autor: marach8
po pierwsze co za tuner podniósł moc jezeli z serii wyszlo niecałe 200 :shock:
a sprawdzanie wtrysków vcds em jest nie wiarodajne bo sprawdzasz wtrysk a nie jego koncówke
mi tunerzy doradzali wymiane wtrysków przed mapą jezeli chcem autem polatac bez remontu silnika
wymieniłem przed chipem wyszło 223,7 po 285 <radocha> <radocha>
auto lat 9 nalatane 272 kk

: 11 lip 2014, 18:17
autor: mas0n
Jaceny, No nie zgodzę się.

2.5TDI 180 koni i na hamowni 178 koni z przebiegiem 250 tys a może i większym. ten awaryjny 2.5...
Audycja, wasze Diesle mają przepustnice?

: 11 lip 2014, 20:04
autor: Jaceny
mas0n, Jakoś na twoim filmiku pomiaru nie widać ?? Pisać każdy może ile to mu wyszło na hamowni .
Oczywiście odpowiednio zadbane silniki potrafią mieć znikomą utratę mocy / momentu .

: 11 lip 2014, 20:58
autor: mas0n
Jaceny, Bo wyniki mi się nie ostały :P
Nie moje auto tylko kolegi. nie bardzo o nie dbał. Ale z opinii z np. forum A4 wynika że one za nowości wykazywały sporo większą mocą niż 180, dlatego spadki w rzeczywistości większe. Czy to prawda? nie wiem, ale na testach innych nowszych audi wychodziły większe moce
np.

: 13 lip 2014, 20:24
autor: bosniak_sg
Czasami jak czytam takie rzeczy <glupek> To nie polonez, ze po 30 tys miał odczuwalne utraty mocy, a po 80 nadawał sie do kapitalki.
Ten tuner to niezły szpec, wazne że kase przytulił za remap, a dalej niech sie nawet motor rozleci. Sugeruje wymiane wtrysków, a mimo to pcha podkrecony soft. Kazdy szanujacy sie tuner zrobi diagnostyke silnika i przy tak duzym spadku albo bedzie doszukiwał sie przyczyn utraty mocy, albo nie podejmie sie pisania mapy. To ni ejest tak, że wcieło 25 KM i gość tego nie zauwazył, jezeli rzeczywiscie wtryski juz leja to nie z dnia na dzien i zauwazymy spadek mocy od razu tylko jest to długoczasowa bądź dużokilometrowa usterka, wiec w przeciagu kilku miesiecy nie odczujemy takiego spadku mocy. Jeszcze jedno na koniec VCDS em to sobie mozemy sprawdzić......., ale nie to czy wtryski leja czy nie.

: 14 lip 2014, 07:59
autor: krzysiek29
bosniak_sg pisze:Czasami jak czytam takie rzeczy <glupek> To nie polonez, ze po 30 tys miał odczuwalne utraty mocy, a po 80 nadawał sie do kapitalki.
Ten tuner to niezły szpec, wazne że kase przytulił za remap, a dalej niech sie nawet motor rozleci. Sugeruje wymiane wtrysków, a mimo to pcha podkrecony soft. Kazdy szanujacy sie tuner zrobi diagnostyke silnika i przy tak duzym spadku albo bedzie doszukiwał sie przyczyn utraty mocy, albo nie podejmie sie pisania mapy. To ni ejest tak, że wcieło 25 KM i gość tego nie zauwazył, jezeli rzeczywiscie wtryski juz leja to nie z dnia na dzien i zauwazymy spadek mocy od razu tylko jest to długoczasowa bądź dużokilometrowa usterka, wiec w przeciagu kilku miesiecy nie odczujemy takiego spadku mocy. Jeszcze jedno na koniec VCDS em to sobie mozemy sprawdzić......., ale nie to czy wtryski leja czy nie.
100% racji ; jak robiłem 2.0 TDI 170KM na pompowtryskach to na hamowni wyszło 160km i tuner określił, takie coś to jest "jeszcze w normie tego silnika " ale gdyby wyszło poniżej 150KM to trzeba by wtryski sprawdzić. Po chipie wyszło 195KM.

: 17 lip 2014, 22:58
autor: kawecki
Mój ma 9 lat i na hamowni 238 km pokazał i 480 NM, a po Programie 288 i 550 NM

: 23 lip 2014, 22:52
autor: marach8
kawecki pisze:Mój ma 9 lat i na hamowni 238 km pokazał i 480 NM, a po Programie 288 i 550 NM
wiecej niz seria o 14 kucy czemu??