Strona 1 z 2
Filtr DPF
: 15 cze 2014, 11:37
autor: strazak26
Witam tydzień temu zapaliła się żółta kontrolka silnika..przyjechał kolega i sprawdził programem że jest to problem czujnika ciśnienia spalin....skasował błąd i tydzień był spokój. Wczoraj po uruchomieniu silnika znowu ta kontrolka nie zgasła.....później zapaliła się kontrolka filtra cząstek stałych. Co robić...czy dać filtr do regeneracji czy go usunąć programowo?? Co radzicie?? Jak długo można jeszcze jeździć z tą kontrolką?
: 15 cze 2014, 23:30
autor: x4n
Kolego najlepiej wyciąć filtr, zeby puszka nie brzęczała należy w puszke po filtrze wspawać rurę, a potem dobry program który wyłączy całą resztę czujników.
pozdrawiam
Arek
: 16 cze 2014, 21:47
autor: strazak26
Hmm...czytałem że najlepiej usunąć ale po coś w końcu jest (ochrona środowiska) czy wiecie jak samemu można go wyczyścić

za pomocą jakich środków chemicznych??
: 16 cze 2014, 21:59
autor: rafal_m
strazak26 pisze:Hmm...czytałem że najlepiej usunąć ale po coś w końcu jest (ochrona środowiska) czy wiecie jak samemu można go wyczyścić

za pomocą jakich środków chemicznych??
Jak jest zabity na amen to najpredzej wymienic... na nowy;)
: 16 cze 2014, 22:46
autor: strazak26
Kolego pytałem czy ktoś wie jak go samemu wyczyścić.....a wymienić to zawsze można:) Chyba że każdy post to nabijanie sobie punktów.

pozdrawiam
: 17 cze 2014, 07:37
autor: rafal_m
Widze, ze argument o nabijaniu postow jest rownie czesto podnoszony jak argument o tolerancji ... przez pewne mniejszosci, to jakas moda teraz?
Ciezko stwierdzic na podstawie zamieszczonych przez kolege protokolow z diagnozy i zdjec, czy uda sie zregenerowac ten filtr i czy istnieje dla niego jaki kolwiek ratunek chemiczny. Proponuje zadzwonic do jakiejkolwiek firmy, ktora regeneruje filtry i pogadac.
Chemia w domu nawet jezeli istnieje - to jest podobnie jak z czyszczeniem tapicerki, da sie, srodkami i sciereczka z mikrofibry ale zajmuje to odpowiednio dluzej niz maszynka na pare. W tym wypadku, niektorym firmom czyszczenie chemiczne zajmuje kilka godzin...
: 17 cze 2014, 12:30
autor: x4n
strazak26 pisze:Kolego pytałem czy ktoś wie jak go samemu wyczyścić.....a wymienić to zawsze można:) Chyba że każdy post to nabijanie sobie punktów.

pozdrawiam
Kolego trochę szacunku, wróżbitów na forum nie ma. Nie podałeś, ani przebiegu samochodu, ani żadnych logów z VCDS, a wymagasz precyzyjnej odpowiedzi z serii ( ile jeszcze pojeździć mogę).
Czy wymuszałeś tryb czyszczenia na trasie poprzez VCDS filtra

?
Chcesz odpowiedz to zadaj pytanie poprawnie, a czyszczenie filtra np po przebiegu 160 000 to raczej nic nie da, a jak chcesz być taki pro ekologiczny to dla twojej informacji, jeszcze bardziej trujesz środowisko na niesprawnym filtrze DPF niż bez.
BTW sprawdź sobie poziom oleju w silniku, bo możliwe że już masz go dwa razy tyle co potrzeba.
: 17 cze 2014, 13:10
autor: Arczi7777
Witam,
Mam problem z DPF. Zapaliła mi sie kontrolka DPF i po krótkim odcinku zgasła (5-7km w mieście). Przy kolejnej jeździe (następny dzień) kontrolka sie nie zapaliła. Ale po trzecim uruchomieniu silnika znowu sie zapaliła i po krótkim odcinku zgasła. Wyjechałem na autostradę zrobiłem 100km ze stałą prędkością 100km/h i przy obrotach 2800 miałem nadzieje ze sie już pozbyłem sie problemu. Dzień pózniej znowu jechałem krótki odcinek drogi i po odpaleniu silnika kontrolka znowu sie zapaliła.
1. Czy wiecie co mogło sie stać? Zapchał sie filtr DPF czy po prostu ta ikonką wskazywała ze sie oczyszcza?
2. Czy może sie coś stać z silnikiem, skrzynia lub turbina?
3. Jak pozbyć sie tego problemu?
4. Jestem z Poznania czy jest tu ktoś kto może mi np. Podpiąć auto do komputera i sprawdzić co jest grane?
Auto to a6 c6 3.0 tdi z 2007roku. Przebieg 240tys.
: 17 cze 2014, 14:35
autor: Audi A6 Warsztat
Kolego
Arczi7777, czyż to nie jest identyczne Twoje pytanie w innym Temacie?
viewtopic.php?p=704138#704138
Jest to Twój trzeci dubel na Forum, za kolejny dostaniesz ostrzeżenie w postaci czerwonej belki w profilu.
Pozdrawiam.
: 17 cze 2014, 19:54
autor: strazak26
x4n pisze:strazak26 pisze:Kolego pytałem czy ktoś wie jak go samemu wyczyścić.....a wymienić to zawsze można:) Chyba że każdy post to nabijanie sobie punktów.

pozdrawiam
Kolego trochę szacunku, wróżbitów na forum nie ma. Nie podałeś, ani przebiegu samochodu, ani żadnych logów z VCDS, a wymagasz precyzyjnej odpowiedzi z serii ( ile jeszcze pojeździć mogę).
Czy wymuszałeś tryb czyszczenia na trasie poprzez VCDS filtra

?
Chcesz odpowiedz to zadaj pytanie poprawnie, a czyszczenie filtra np po przebiegu 160 000 to raczej nic nie da, a jak chcesz być taki pro ekologiczny to dla twojej informacji, jeszcze bardziej trujesz środowisko na niesprawnym filtrze DPF niż bez.
BTW sprawdź sobie poziom oleju w silniku, bo możliwe że już masz go dwa razy tyle co potrzeba.
Nie było żadnej złośliwości w mojej odpowiedzi....tylko denerwują mnie odpowiedzi nie na temat. Jeżeli ktoś nie chce odpowiadać lub mu pytanie nie wystarcza to spoko rozumiem. P
Pytałem czym czyścić bo czytałem że można w benzynie ekstrakcyjnej, nie wiem czy to prawda.
Przebieg 205tys, logów nie mam. nie wymuszałem przez VCDS bo nie miałem z nim do czynienia
: 17 cze 2014, 22:54
autor: Robert74
strazak26 pisze:x4n pisze:strazak26 pisze:Kolego pytałem czy ktoś wie jak go samemu wyczyścić.....a wymienić to zawsze można:) Chyba że każdy post to nabijanie sobie punktów.

pozdrawiam
Kolego trochę szacunku, wróżbitów na forum nie ma. Nie podałeś, ani przebiegu samochodu, ani żadnych logów z VCDS, a wymagasz precyzyjnej odpowiedzi z serii ( ile jeszcze pojeździć mogę).
Czy wymuszałeś tryb czyszczenia na trasie poprzez VCDS filtra

?
Chcesz odpowiedz to zadaj pytanie poprawnie, a czyszczenie filtra np po przebiegu 160 000 to raczej nic nie da, a jak chcesz być taki pro ekologiczny to dla twojej informacji, jeszcze bardziej trujesz środowisko na niesprawnym filtrze DPF niż bez.
BTW sprawdź sobie poziom oleju w silniku, bo możliwe że już masz go dwa razy tyle co potrzeba.
Nie było żadnej złośliwości w mojej odpowiedzi....tylko denerwują mnie odpowiedzi nie na temat. Jeżeli ktoś nie chce odpowiadać lub mu pytanie nie wystarcza to spoko rozumiem. P
Pytałem czym czyścić bo czytałem że można w benzynie ekstrakcyjnej, nie wiem czy to prawda.
Przebieg 205tys, logów nie mam. nie wymuszałem przez VCDS bo nie miałem z nim do czynienia
Kolego najpierw podłącz pod kompa i sprawdź stan nasycenie filtra..nie może przekraczać bodajże 68 g..Powyżej tej normy procedura regeneracji filtra staje się niebezpieczna..jeżeli podrzucisz jakieś logi to coś się zawsze podpowie bo w ciemno to ciężko..co do czyszczenia chemicznego ..mój koleś ostatnio próbował czyścić go zalewając acetonem..odstawił chyba na 2 dni..drugie 2 dni suszył ,po zamontowaniu go dopalił i twierdzi że jest gitara..ale jeżeli jest zawalony na amen to mu raczej nic nie pomoże..
: 18 cze 2014, 20:23
autor: strazak26
Dzięki, a powiedzcie co najlepiej kupić do diagnostyki. Bo powiem szczerze im więcej czytam tym mniej wiem. Każdy na aukcji zachwala swoje interfejsy itd.
Myślałem o czymś takim:
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=43 ... st-visited
może ktoś mi doradzi czy warto.
: 18 cze 2014, 20:32
autor: kamil666
VCDS lub VAS i nic innego.
: 18 cze 2014, 20:40
autor: Deniro
Lub cos bardziej profesionalnego , VCP lub abrites
: 18 cze 2014, 20:43
autor: Audi A6 Warsztat
strazak26, aukcja już jest zakończona, lada chwila zostanie przeniesiona do archiwum... Więc
_link