Strona 1 z 1

[ ASB 3.0 232 KM] Problem z DPF i jego wypaleniem

: 13 cze 2014, 21:21
autor: Vorenus
Cześć wszystkim,

Mam kolejny problem z moim chyba pechowym egzemplarzem Audi.
Tym razem problem dotyczy DPFu.
Dziś umówiłem się na jego wypalanie u mechanika, przyjechałem zatankowany jak należy, baa nawet tydzień wcześniej wymieniłem kończący się przepływomierz aby nie było błędów i problemów.
Mechanik podłączył kompa, ustawił wszystko jak należy, sprawdził bloki pomiarowe, wszystko gotowe do działania, wpisuje polecenie rozpoczęcie procedury(10016) wypalania i nic.
Nic się nie dzieje. Zrobił parę prób i nadal nic. Poszedł po drugiego kompa i to samo.
Pojechał po trzeciego z innym programem (DELPHI) i to samo. Nie udało się włączyć procedury.
Auto chodzi mi w trybie awaryjnym, świeci się ikona silnika i świec żarowych, jeździ jak bym miał za sobą przyczepę z węglem.
Błędy jakie wyrzuca to DPF i sonda lambda.

Czy ktoś tak miał ?
Czy ktoś może coś doradzić ? Pomóc ?

Zaczynam tracić serce do tego egzemplarza.

Dzięki z góry za odpowiedzi.

Co jest nie tak ? Czy z moim autem jest coś nie halo, czy może z tymi kompami ?

: 13 cze 2014, 21:30
autor: MaTyS
Według mnie błędy a tym bardziej tryb awaryjny może powodować, że procedura nie zostaje uruchomiona.
Przy zapchanym w wysokim stopniu filtrze też nie odpalisz procedury.

: 13 cze 2014, 21:41
autor: Vorenus
Przed rozpoczęciem wypalania wszelkie błędy zostały skasowane.
Tylko niestety jest taki problem że kontrolka świec zapala się po paru minutach od odpalenia samochodu, nawet na jałowym biegu i na postoju.
Tak więc staraliśmy się wystartować z procedurą przed zapaleniem się kontrolki.

Filtr ma chyba 55g w sobie tego syfu, czyli jeszcze do granicy jest trochę.

Co w takim razie teraz ? Jakie są inne opcje i możliwości ?

: 14 cze 2014, 21:18
autor: bosniak_sg
Wywalic wklad, wypisać z softu i na złomie wziąść za niego jeszcze 300 zł <rotfl>

: 14 cze 2014, 22:23
autor: leon0376
Kolego ja kiedys tez nie moglem uruchomic procedury wypalania w 2.7 TDI i zrobilem mu wymiane filtra(tylko VAG-iem) a filtr zostal stary.Po "wymianie filtra" na fisie zapalila sie jego kontrolka i po 15 minutowej jezdzie autostrada wszystko wrucilo do normy.Bylo to ze dwa lata temu akumpel jezdzi z tym samym filtrem do dzis i jest OK.Nie wiem jakim vagiem uruchamiakiscie procedure dopalania ale ja zrobilem to VAG CAN PRO.Tu mam gotowe procedury np."wymiana filtra dpf",podaje aktualny przebieg klikam OK i gotowe. <brawo>