Strona 1 z 1

problem z olejem

: 06 cze 2014, 20:20
autor: wojtas570
Witam posiadam silnik 2.7 tdi 190KM

dzisiaj robilem wymiane oleju i tutaj.......SZOK

wylalem ponad 10L oleju z silnika (zalałem 8L)

czy ktos wie co moze byc grane???
dodam ze od ostatniej wymiany minelo 31000km
skad to sie wzielo?
ropa w oleju?
jak?

Z góry dzięki za pomoc...

: 06 cze 2014, 20:24
autor: kamil666
Lejące wtryski?
Poczytaj na forum.

A swoją drogą dobre przegięcie olej 31 tyś. :/ WYMIENIAJ CO 15 tyś!!!

: 06 cze 2014, 21:12
autor: Deniro
Obstawiam ze poprzednia wymiana była do ponad stanu a ty poprostu blednie obliczyła ilośc oleju. Do tego silnika wchodzi 7.7l leżące wtryski nie bedą powodem takiego nadmiaru gdybys faktycznie miał ponad 2.3 oleju więcej w silniki to uwierz nie ruszył byś autem a silnik pluł by olejem z każdego otworu to nie jest 200-500ml oleju a 2.3l bez przesady sprawdź to dobrze

: 06 cze 2014, 21:34
autor: marach8
masz dpf??
jak tak to ciekaw jestem jak on wyglada po takiej ilosci oleju <zalamka>
nawet jak by wtryski to rozpisz sie cos o zachowaniu silnika
nie zacina c i zaplonu na cieplym??
nie dymi na swiatlach biegu jalowym??
nie smiesdza spaliny specyficznie??
albo chociasz jakiej konsystencii bylo to co zlecialo??

: 07 cze 2014, 08:15
autor: phpbb3 forum A6
a na bagnecie nadmiaru wcześniej nie zauważyłeś?

: 07 cze 2014, 08:42
autor: stinger
Dwa warianty - oba kosztowne, tylko jeden bardziej drugi mniej
1. Zapchany DPF - przez to proces jego wypalania nie odbywa się prawidłowo i nadwyżka dawkowanej ropy miesza sie z olejem - wycięcie tego dziadostwa z wyprogramowaniem z ECU od 1,5 tyś
2. Lejące wtryski - tu naprawa zależna jest od tego czy padły wszystkie czy tylko jeden. Przy wszystkich to koszt min. 5 tyś.
Nie chcę Cię straszyć ale dalsza jazda może skończyć się wypaleniem tłoka i wówczas będziesz musiał rozpocząć poszukiwania nowej motorowni.

Reasumując przjemność z jazdy Audi wielka......za nie małe pieniądze <zalamka>

: 07 cze 2014, 14:18
autor: wojtas570
wszystko sprawdziłem dokładnie - przelewałem zlany olej do baniek i było ponad 2,5l!!!

z silnikiem co najdziwniejsze nic sie nie dzieje - jest suchutki, olejem nie pluł.
CZESKI FILM!
narazie będę sprawdzał stan co kilka dni i zobaczymy co się będzie działo...
pomyślę nad tym wywaleniem DPF-a - może to dobry pomysł na początek....
nie wiem co z wtryskami? jechać gdzięś na komputer? cos to mi powie....?

jedyne co sie dzialo - jak pisalem kilka tematow wczesniej to czasami dostawal motor dziwnych drgań....

: 07 cze 2014, 16:23
autor: Deniro
lejace wtryski nie beda powodem ze masz oleju ponad 2.5l wiecej

: 07 cze 2014, 16:39
autor: marach8
nie ubywa ci plynu chlodniczego??
gdyby to byl dpf to nie sygnalizowal by tego komputer ze jest zawalony
to az 2,5litra wiecej poza tym dodatkowe dwa litry ropy w oleju rozrzedzily by go moim zdaniem na tyle by sama praca motoru sklonila by kazdego aby zajrzec pod maske

: 08 cze 2014, 00:28
autor: wojtas570
silnik oprocz tego ze czasami dostaje dziwnych drgan ktore znikaja po ponownym jego uruchomieniu sprawuje sie super - plyn chlodniczy nie znika.
a to czy ropa w oleju to nie wiem...wiem tylko ze nagle go przybylo :-)