Strona 1 z 2

[ BMK 3.0 224 KM] v6 3.0 tdi quattro, wibracje całej budy pr

: 23 kwie 2014, 14:45
autor: duch1156
witam.
a6 c6 3.0 tdi v6 BMK 224 KM quattro automat

ostatnio zauważyłem przy delikatnym przyspieszaniu lub jeździe pod większą górkę wibracje całego auta. wydaje mi sie ze najmocniej trzęsie się prawy przód, ale to moze moje subiektywne wrażenie. wibracje chyba w osi pionowej (tzn góra - dół), ustępują przy mocniejszym wciśnięciu gazu lub jego dopuszczeniu..

wie ktoś co to może byc?? :)

silnik, skrzynia, quattro?
myślałem też o źle wyważonych oponach, no ale to by przy zadanej prędkości występowały objawy, a z moich obserwacji wynika że bardziej tu chodzi o obroty silnika.

ahaa..
dodam że jadąc z górki z odjętym gazem strasznie mi falują obroty i można dobrze doczuć cykliczne zwalnianie samochodu, tzn jedzie na luzie, wtedy go coś hamuje, wteduy znowu okej, no i znowu coś go hamuje.. cykl tak co kilka sekund :/ nie wiem czy to coś ma wspólnego..

: 23 kwie 2014, 16:23
autor: Robert74
Z tym falowaniem to odepnij przepływkę...jeżeli przestanie wyczyść przepływkę i jak będziesz miał czas to cały dolot wyczyść ...u mnie pomogło....Z wibracjami nie do końca szukał bym w silniku...podepnij vcds-a i sprawdź co się dzieje w aucie...

: 24 kwie 2014, 14:08
autor: Stanlejo
mam to samo kolego narazie nie wiem co może być przyczyną ale te same objawy telepanie budą przy przyspieszaniu z niskich obrotów i faloanie obrotami jak puszczę gaz i przychamowywanie go co sekunde, może rzeczywiscie jest cos w tym wspólnego...

[ Dodano: 2014-04-24, 14:08 ]
silnik 2.7 tdi BSG dodam i zero błędów na kompie i skrzyni

: 25 kwie 2014, 19:26
autor: Hipo
przepływke się czyści?

: 25 kwie 2014, 21:15
autor: kamil666
Hipo pisze:przepływke się czyści?
Niby tak, ale ja w żadnym swoim aucie nie miałem nigdy uwalonej.
Są specjalne płyny pod ciśnieniem na bazie alkoholu, można też bardzo delikatnie pędzelkiem z kurzu.
Raczej jak przepływka to od razu do wymiany.

A co do bujania autem, czy przeguby wewnętrzne ktoś z Was weryfikował/sprawdzał?
Falowanie może być od skrzyni biegów, od klap kolektora, od przepływki, wtrysków.

: 25 kwie 2014, 21:26
autor: masud
wtryski albo kolektory

: 26 kwie 2014, 06:04
autor: Hipo
dokładnie wtryski, albo kolektory (klapy itp.)
przepływki się nie czysci.. i nikomu nie polecam jej w srodku macac :shock:

: 26 kwie 2014, 07:19
autor: Robert74
Ni czyści się przepływki? Pewnie że się jej nie szoruje albo nie wrzuca do pralki...środek LM i przed i po sprawdź parametry przpływki...No chyba że kupić nową..też jest wyjście..jeżeli po odpięciu przepływki problem znika...wiadomo co jest ale fakt czyszczenie całego dolotu raz na jakiś czas jest wskazany...nie mówię że klapy i kolektory itd nie są przyczyną takiego zachowania...

: 26 kwie 2014, 08:55
autor: masud
wibracje beda raczej od wtryskow ja wczesniej mialem lekkie jak auto stalo na wlaczonym silniku teraz po wymianie wtryskow zero wibracji autko chodzi idealnie

: 27 kwie 2014, 18:27
autor: Stanlejo
Jutro odepne przepływie to zobaczę. Mi na postoju nie teleobiektyw ani nie faluje tylko jak jadę i bardziej przy prędkościach 50-60km/h wtrysku wymieniane były. Zastanawiam się nad sprzęgłem hydrokinetycznym ale jak to sprawdzić??

: 27 kwie 2014, 18:30
autor: Robert74
Stanlejo pisze:Jutro odepne przepływie to zobaczę. Mi na postoju nie teleobiektyw tylko jak jadę i bardziej przy prędkościach 50-60km/h wtrysku wymieniane były. Zastanawiam się nad sprzęgłem hydrokinetycznym ale jak to sprawdzić??
Nie szukał bym na razie aż tak głęboko...a co masz problemy ze skrzynią?A masz możliwość przełożenia kół od innego auta?
Podepnij vcds-a i sprawdź skrzynie czy nie ma błędów...

: 27 kwie 2014, 19:19
autor: Stanlejo
Właśnie skrzynia chodzi idealnie a błędów zero na skrzyni jak i na silniku . Już sam nie wiem. Z tego co się orientuje to wtryski nie były kodowane na nowo po wymianie wiec może to to??

: 27 kwie 2014, 19:46
autor: Robert74
Stanlejo pisze:Właśnie skrzynia chodzi idealnie a błędów zero na skrzyni jak i na silniku . Już sam nie wiem. Z tego co się orientuje to wtryski nie były kodowane na nowo po wymianie wiec może to to??
E kolego to walcz w pierwszej kolekności...
Musisz zakodować wtryski...prawdopodobnie problem zniknie...

: 27 kwie 2014, 20:12
autor: Stanlejo
To da się jakoś samym kompem zrobić czy jakiś specjalny zakład to robi. Jak takie kodowanie wygląda?? Na czym polega??

: 27 kwie 2014, 20:14
autor: Robert74
Stanlejo pisze:To da się jakoś samym kompem zrobić czy jakiś specjalny zakład to robi. Jak takie kodowanie wygląda?? Na czym polega??
jak masz vcds.-a ,vag-a,vas-a...zrobisz sam..kodowanie wtryskiwaczy znajdziesz w temacie Wymiana wtryskiwaczy...
viewtopic.php?t=15262

Link do tematu
a polega na tym że musisz wprowadzić nowe kody ima ...