Strona 1 z 3

[ BRE 2.0 140 KM] Synchronizacja wałków rozrzadu

: 24 mar 2014, 18:07
autor: zaba84
Siemka.
Mam takie pyt.
Z okazji że auto mi kopci na biegu jałowym oraz rzauca lekko silnikiem na biegu jałowym i jakis czas temu po podpieciu pod kompa pokazało polozenie walka rozrzadu -2.45 to postanowiłem je synchronizować. I tu moje pytanko do was.
Po przeszukaniu google oraz kilku pytaniach na a4klub trafiłem na pdf-a jak to zrobić ale w 8v ale jak to zrobic w silniku 16v.

Rozumie że: Trzeba poluzować 3 śrubki(13) na jednym kole zębatym i 3 śrubki(13) na drugim kole zębatym. Następnie nakładamy klucz na śrubę główną na wałku i o włos przestawiamy go. Następnie skręcamy i sprawdzamy na kompie kąt położenia wałka, jeżeli nie to nadał ustawiamy i tak w kółko. Czy dobrze kumam?
Do tego pytanko które koło zębate ustawiamy, prawe czy lewe?

: 24 mar 2014, 18:29
autor: Cin
NIE!!!!!!
Jedyny sposób:
Luzujesz prawe koło ( wałek sący) ustawiasz zgodnie z wskazaniem na kompie. Silnik/bloki pomiarowe/ grupa 4/ 4 okienko ma byc 0.
Po tak ustawionym prawym kole ustawiasz go w pozycji blokady rozrządu i wsadzasz jesli nie masz wiertło nr 6.
W tym momencie luzujesz lewe 3 sruby i ustawiasz koło abyś mogł założyć kolejną blokadę.

Czyli:
Potrzebujesz klucz 13/18, 2 x wiertła 6mm oraz lusterko. Bez lusterka bedzie ciezko. Schemat blokowania silnika znajdziesz w innternecie.
Tylko nie zapomnij wyjąć blokad przed odpaleniem.

: 24 mar 2014, 18:32
autor: zaba84
Acha czyli prawe kolo ustawiam pod kompem. i potem blokuje i nastepnie ustawiam lewe względem prawego?

I do czego lusterko?

: 24 mar 2014, 18:40
autor: Cin
Aby dobrze zlokalizować blokady. Bo to nie jest takie fajne jak sie przodu nie ma ściągniętego.
Tak: prawe pod kompem, skrecamy blokujemy i dociągamy drugie na miejsce blokad.

: 24 mar 2014, 18:44
autor: zaba84
Blokadki do rozrzadu to mozna chyba kupic za grosze?

A jakim programem sprawdzam wartosci?

: 24 mar 2014, 19:06
autor: Cin
Jakim masz :) ja uzywam vcdsa

: 04 kwie 2014, 19:30
autor: zaba84
oki to na dniach sie pobawie, moze bedzie lepiej po tym ustawieniu.

Dzieki...

[ Dodano: 2014-04-04, 19:30 ]
Chyba udało mi sie ustawić ....
Najpierw pierwszy wałek na VCDSa potem go zblokowałem frezem 6 i ustawiłem drugi na freza 6 ;)

Przed
Obrazek

Po


Obrazek

: 09 kwie 2014, 21:14
autor: endriu
Ja mam w czwartej kolumnie wartość 0.35*-jak to interpretować? Pomiar VCDS-em.

: 10 kwie 2014, 20:25
autor: zaba84
Czyli na moje oko 0,35st na plus ... Nie ma tragedii, podobno nie zawsze da sie ustawić idealnie na 0.
Ja miałem -2,5 st. i kolo wałka ruszylem dosłownie moze 1mm ...

: 26 sty 2015, 12:03
autor: karolsieradz
Odgrzebie.. Tą synchronizacje to sprawdzac na zimnym czy rozgrzanym silniku ? z tego co pamiętam na zimnym i ciepłym są rozbieżne wartości

: 26 sty 2015, 12:38
autor: Bart_d
Z tego co pamiętam to nawet w 1,9TDI 1Z czy AFN ustawiało się na ciepłym. I ja ustawiałem na ciepłym - ale czy na ciepłym czy na zimnym to jest wartość stała u mnie "0,00" - jak dobrze kojarzę ;) .

: 26 sty 2015, 12:47
autor: karolsieradz
Zaraz pójdę zrobić testing

: 26 sty 2015, 12:58
autor: Bart_d
Kojarzę jedynie, że jak prze gazuję to skoczy czasem na ułamek sekundy na -0,35...

: 26 sty 2015, 16:58
autor: karolsieradz
Jest 0,0 czyli nie ma przy czym pogrzebać ;p

: 26 sty 2015, 17:59
autor: Bart_d
Zawsze możesz coś zepsuć z nudów ;)