Siemka.
Mam takie pyt.
Z okazji że auto mi kopci na biegu jałowym oraz rzauca lekko silnikiem na biegu jałowym i jakis czas temu po podpieciu pod kompa pokazało polozenie walka rozrzadu -2.45 to postanowiłem je synchronizować. I tu moje pytanko do was.
Po przeszukaniu google oraz kilku pytaniach na a4klub trafiłem na pdf-a jak to zrobić ale w 8v ale jak to zrobic w silniku 16v.
Rozumie że: Trzeba poluzować 3 śrubki(13) na jednym kole zębatym i 3 śrubki(13) na drugim kole zębatym. Następnie nakładamy klucz na śrubę główną na wałku i o włos przestawiamy go. Następnie skręcamy i sprawdzamy na kompie kąt położenia wałka, jeżeli nie to nadał ustawiamy i tak w kółko. Czy dobrze kumam?
Do tego pytanko które koło zębate ustawiamy, prawe czy lewe?
: 24 mar 2014, 18:29
autor: Cin
NIE!!!!!!
Jedyny sposób:
Luzujesz prawe koło ( wałek sący) ustawiasz zgodnie z wskazaniem na kompie. Silnik/bloki pomiarowe/ grupa 4/ 4 okienko ma byc 0.
Po tak ustawionym prawym kole ustawiasz go w pozycji blokady rozrządu i wsadzasz jesli nie masz wiertło nr 6.
W tym momencie luzujesz lewe 3 sruby i ustawiasz koło abyś mogł założyć kolejną blokadę.
Czyli:
Potrzebujesz klucz 13/18, 2 x wiertła 6mm oraz lusterko. Bez lusterka bedzie ciezko. Schemat blokowania silnika znajdziesz w innternecie.
Tylko nie zapomnij wyjąć blokad przed odpaleniem.
: 24 mar 2014, 18:32
autor: zaba84
Acha czyli prawe kolo ustawiam pod kompem. i potem blokuje i nastepnie ustawiam lewe względem prawego?
I do czego lusterko?
: 24 mar 2014, 18:40
autor: Cin
Aby dobrze zlokalizować blokady. Bo to nie jest takie fajne jak sie przodu nie ma ściągniętego.
Tak: prawe pod kompem, skrecamy blokujemy i dociągamy drugie na miejsce blokad.
: 24 mar 2014, 18:44
autor: zaba84
Blokadki do rozrzadu to mozna chyba kupic za grosze?
A jakim programem sprawdzam wartosci?
: 24 mar 2014, 19:06
autor: Cin
Jakim masz ja uzywam vcdsa
: 04 kwie 2014, 19:30
autor: zaba84
oki to na dniach sie pobawie, moze bedzie lepiej po tym ustawieniu.
Dzieki...
[ Dodano: 2014-04-04, 19:30 ]
Chyba udało mi sie ustawić ....
Najpierw pierwszy wałek na VCDSa potem go zblokowałem frezem 6 i ustawiłem drugi na freza 6
Przed
Po
: 09 kwie 2014, 21:14
autor: endriu
Ja mam w czwartej kolumnie wartość 0.35*-jak to interpretować? Pomiar VCDS-em.
: 10 kwie 2014, 20:25
autor: zaba84
Czyli na moje oko 0,35st na plus ... Nie ma tragedii, podobno nie zawsze da sie ustawić idealnie na 0.
Ja miałem -2,5 st. i kolo wałka ruszylem dosłownie moze 1mm ...
: 26 sty 2015, 12:03
autor: karolsieradz
Odgrzebie.. Tą synchronizacje to sprawdzac na zimnym czy rozgrzanym silniku ? z tego co pamiętam na zimnym i ciepłym są rozbieżne wartości
: 26 sty 2015, 12:38
autor: Bart_d
Z tego co pamiętam to nawet w 1,9TDI 1Z czy AFN ustawiało się na ciepłym. I ja ustawiałem na ciepłym - ale czy na ciepłym czy na zimnym to jest wartość stała u mnie "0,00" - jak dobrze kojarzę .
: 26 sty 2015, 12:47
autor: karolsieradz
Zaraz pójdę zrobić testing
: 26 sty 2015, 12:58
autor: Bart_d
Kojarzę jedynie, że jak prze gazuję to skoczy czasem na ułamek sekundy na -0,35...