Strona 1 z 1

[ BRE 2.0 140 KM] Klapki kolektora ssacego - usuniecie ?

: 16 mar 2014, 10:17
autor: zaba84
Witam.
Zastanawiam sie nad usunieciem klapek w kolektorze dolotowym w 2.0tdi 140 km, sterowane sa grucha z podcisnieniem.

Co o tym myslice?

: 16 mar 2014, 12:52
autor: karolsieradz
Bedzie wiecej palil, spadnie moc i szybciej "zuzyje" sie silnik. Po co chcesz sie ich pozbywac ?

: 16 mar 2014, 14:38
autor: zaba84
Aby nie wpadły do silnika.... W bmw odrazu je wywaliłem i bylo ok ale nie wiem jak w vw.

: 16 mar 2014, 20:00
autor: karolsieradz
A w tym BMW miałeś zmienną geometrie turbo ?

: 17 mar 2014, 17:23
autor: radzik81
W BMW to byl problem ale nie sadze ze w audi jest to samo <mysli>

: 17 mar 2014, 17:55
autor: zaba84
Tak zmienna geometria była....

Ruż rozebrałem kolektor aby przeczyscic i klapki sa na miejscu i sie trzymaja wiec chyba je zostawie jak usuniecie ich ma miec negatywny wplyw na silnik ...

: 17 mar 2014, 18:31
autor: karolsieradz
Zdecydowanie ma. Po coś te nie niemce tam je włożyłi, chociaż wydaje mi się że przy konstruowaniu 2.0 połowa była piajana... :) Nie słyszałem, żeby komuś w vw komuś odpadła. Co innego w BMW

: 17 mar 2014, 20:56
autor: zaba84
W bmw czesto odpadały ... Ale oki wiec zostawiam, moze bedzie ok..;)

: 18 mar 2014, 10:22
autor: radzik81
W 2.0 tdi nie slyszalem o tym ale kumplowi w BMW 5.25D klapki wpady do srodka i silnik do wymiany.

: 23 mar 2014, 09:30
autor: Robert74
W BMW 3.0D Motor M57 właśnie miały taką przypadłość.Tutaj nie słyszałem jeszcze o zerwanej klapie i żeby zrobiła sieczkę w silniku i turbinie..dlatego pewnie zastosowano silnik sterowaniem klapami żeby jak tylko coś się dzieje i coś się przytnie był zgłoszony błąd dp ECU Po za tym klapy nie są takie drogie...600 zł plus przesyłka na dwie strony.