Strona 1 z 1

[ BLB 2.0 140 KM] Telepanie budą

: 15 lut 2014, 22:00
autor: Stanley1978
Witam.
Jestem nowy na forum. Kupiłem A6 z silnikiem BLB i przebiegiem 290 tys. Na dzień dobry wymieniłem napęd pompy oleju na taki jak w silnikach CR ale problem telepania motorem na biegu jałowym pozostał, przy dodawaniu gazu do 1600 obrotów oraz jazdy w okolicach 130 i powyżej. Nie wygląda to na dwumasę, uszlachetniacza dolałem do paliwa ale nie było widać choć chwilowej poprawy. Wtryski mechanior pozamieniał miejscami i też poprawy nie ma. Proszę o poradę czy to wtryskiwacze czy może coś innego a może kilka rzeczy na raz dodam tylko że komputer nie wyłapuje żadnych błędów.

: 17 lut 2014, 21:11
autor: karolsieradz
Poczytaj poszukaj... to odwieczny problem

: 19 lut 2014, 19:23
autor: krischm
Sprzęgło, EGR, wtryski pewnie któraś z tych części powoduje drgania.

: 20 lut 2014, 17:50
autor: Stanley1978
sprzęgło sprawdzone zarówno na wciśniętym jak i wyciśniętym telepie, egr zaślepiłem i odpaliłem auto też żadnej poprawy, wtryski... hmm na 13 żaden nie przekracza 0,90 na 18 wszystkie 0 na 23 wszystkie mieszczą się w granicach do 30. Sam nie bardzo wiem co może być. Czy wymiana wiązki elektrycznej tej od wtrysków komuś pomogła? (ale coś by się świeciło), tak się zastanawiam czy to nie poduszka pod silnikiem bo zaczynam głupieć.
Zastanawiam się nawet czy jak bym mu zrobić chipa na 170 to czy coś pomoże <wnerw> .

: 20 lut 2014, 19:47
autor: krischm
To nie te czasy kiedy zaślepienie EGR'a eliminuje problem, ECU widzi jego położenie.
Korekty na biegu jałowym nie odbiegają od normy. Często tak bywa, a wtryski leją.
Do tego uszlachetniacza dodaj jeszcze preparat do czyszczenia układu wtryskowego i jak to wtryski są uszkodzone to pokaże po czasie.

: 15 mar 2014, 20:21
autor: Stanley1978
Korekty na biegu jałowym jak i podczas jazdy są ok żadnych odchyleń od normy. Na początku jeden znachor mówił że 4 wtrys zamieniłem 3 z 4 i kolejny mówi że też 4 choć jego krekcje śą w granicach 1. To nie sztuka kupić 4 pompki na allegro za 1,5 tys. tylko co będę z nimi później robił jak to nic nie da. Każdy mechanior taki mądry kup pompki jak nie to to sprzęgło i dwumasę jak nie to to egr lub przepływka a możne mapa, a jak nie to czujnik wału korbowego lub czujnik położenia wałka rozrządu a może jednak pompa paliwa a jak nie to już na pewno poduszka pod silnikiem albo przepustnica. Dojdzie do tego że wydam 5 tys. a okaże się że to kawałek węża za stówę. Wkurzony już trochę jestem bo byłem już u czterech znachorów i nic. Poradźcie coś lub jakiegoś dobrego mechaniora na Podkarpaciu. <wnerw>

: 15 mar 2014, 21:01
autor: karolsieradz
Znam człowieka, który na wyeliminowanie telepania w blb wydał ładnych kilka tysięcy, a ostatecznie przesiadł się na 3.0. Wymienił sprzęgło, wtryski, wiązki, egr, przepustnice, intercooler, wydech, poduszki, klima, wspomaganie napęd pompy oleju... i nic. Sam też nie wyeliminowałem w 100% tego telepania ale jest ono praktycznie nieodczuwalne po zmianie kompletu wtrysków i przesiadce na "dobre paliwo" . Wydaje mi się że już sprawdziłem praktycznie wszystko. Nie podoba mi się tylko praca egr u na wolnych obrotach na ciepłym silniku. Podmieniłem na inny 100% sprawny i chodził tak samo. Znajomy dobry fachowiec stwierdził, że gdyby to było jego auto to jeszcze wymieniłby dwumas ale mi już szkoda kasy. Jak się posypie, to wymienie :)
Nie chce Cie zniechęcać, bo też chętnie bym się tego pozbył ale sprawa jest ciężka :)
Sprawdzałeś rozrząd, wałki... hydrolegulatory ?

: 18 mar 2014, 22:59
autor: kwiacior22
Ja miałem z moim taki problem.Po wymianie napędu pompy oleju i samej pompy( trochę za późno bo zdążyła rozwalić turbinę opiłkami łańcucha i był zapchany egr), turbiny i wyczyszczeniu egr auto pracuje jak nowe z salonu.


Edytowałem post zgodnie z Regulaminem Forum. Widzę że dopiero co się zarejestrowałeś, więc proszę o zapoznanie się z tymże Regulaminem, bo przecież go zaakceptowałeś w chwili rejestracji (szalony)