[ INNY] Audi A6 C6 2.0 TDI - miga kontrolka świec, brak mocy
: 27 sty 2014, 19:30
autor: duch-dziadka
Mam pewien problem ze swoim Audi.
Otóż w piątek postawiłem pod domem i dzisiaj rano odpaliłem...
Na lekkim podjeździe auto miało problem z ruszeniem...myślałem, że to od zimna...
Jednak jak wyjechałem na prostą zaczęła migać kontrolka świec i auto straciło moc...
Zgasiłem auto i zapaliłem...ale po chwili błąd pojawił się ponownie.
Auto nie ma problemów z zapalaniem, kręci od razu...
Kontrolka świec już wiem, że oznacza ogólną awarię.
Nie mam jak odczytać błędów, ale może ktoś miał podobną sytuację.
Jutro rano auto lawetą trafi w dobre ręce...
P.S. Jeśli powieliłem temat to przepraszam,
Migające kontrolki, częsta przypadłość 2.0 TDI
: 27 sty 2014, 20:26
autor: BUssoParts
Cześć, dziś przerabiałem ten sam problem w warsztacie z Tiguanem 2.0 TDI. Problem leży w EGR i przepustnicy, gdzie zbiera się nagar i napływa na czujnik ciśnienia doładowania, który w Tiguanie znajduje się na samym dole pod przepustnica. Demontaż EGR i przepustnicy to około 1 godzina + 15 min na demontaż czujnika.
Czujnik po oczyszczeniu będzie działał lub nie. w Naszym przypadku tak było, natomiast klient zażyczył sobie wymianę czujnika koszt 170zł Oryginał. Poniżej masz zdjęcia:
[center]Edytowałem post zgodnie z Regulaminem Forum. (szalony)[/center]
Lepiej zaślepić ten EGR??? Czy w Audi nie stosuje się takich rozwiązań???
: 28 sty 2014, 15:13
autor: -=Rafal=-
Tutaj nic nie zaslepisz.
: 28 sty 2014, 17:38
autor: dwajeden
co nie zaślepi jedzie do tunera i tuner wyłącza egr i problem rozwiązany za to biorą max 200 zł
: 28 sty 2014, 18:52
autor: Peter22
a przy programie masz to gratis )
: 28 sty 2014, 19:39
autor: duch-dziadka
...a po Polsku???
: 28 sty 2014, 22:30
autor: Peter22
zaślepki do egr-a kupisz gotowe na allegro . nawet ktoś ostatnio wklejał że w aso już coś takiego można dostać . Ja jak robiłem program w aucie tj tzw chip to wyłączenie EGR-a miałem w gratisie
: 30 sty 2014, 20:37
autor: duch-dziadka
Rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem...
Twiedzi on, że auto wygenerowało sobie sporo błędów jeśli chodzi o ładowanie akumulatora i ciśnienia na pompie.
Udało mu się pokasować, auto chodzi ale nadal generuje błędy.
Twierdzi on, że może to być wina jakiejś przepustnicy znajdującej się pod EGR-em.
Mówi on również, że w tej wersji audi(z 2009 roku) zaślepienie EGR nic nie da bo elektronika sprawdza to wielo stopniowo i nie da się tego oszukać więć nie możliwości zaślepienia.
: 31 sty 2014, 21:29
autor: Peter22
kolego zaślepić a następnie wyłączyć programowo . z tego co dzisiaj gadałem z Rogalem to może być egr połączony z DPF więc jak wyłanczać to oba razem
: 02 lut 2014, 09:51
autor: duch-dziadka
No i po robocie...jendak kolega BUssoParts miał rację.
Mechanik trochę błądził, ale faktycznie na koniec okazało się, że to EGR.
Wymył wyczyścił...auto chodzi jak powinno...
Dzięki za pomoc i celną diagnozę...