Strona 1 z 3

A6 3,0 tdi (BMK) - falowanie obrotów

: 23 gru 2013, 20:26
autor: kaloh1
Witam,

nie chcę zaśmiecać cudzych wątków, więc zakładam nowy.

Miałem problem z nadmiarem oleju w silniku i kopceniem - na początek wywaliliśmy DPF, niestety usterka tylko nasiliła się. Dodatkowo charakterystycznie odpalał niekiedy na dwa razy i czasem falowały obroty na postoju. W teście przelewowym wyszło, że wszystkie wtryski nadają się do wymiany :(

Przejrzałem wszystkie wątki stąd i stanęło na wymianie na którąś z nowszych wersji, niestety nikt nie chciał sprzedać ich poniżej 1100 pln za sztukę, a i to z wielką łaską i bez FV, więc padła propozycja zastosowania nowych wtrysków z 4,2 tdi i ich przeprogramowanie + nowa mapa. a także wymieniona została jedna świeca żarowa, bo była nadpalona.
Na hamowni pokazał 288KM i 560Nm, więc jest chyba ok.

Obecnie nie kopci itp., ale za to notorycznie falują obroty na postoju.
Odpala natomiast bez najmniejszego trudu, choć c.

Kiedyś miałem problemy z EGR, wyskakiwał check, ale w Compsport mi go wyczyścili i czasem problem powracał na np. pół dnia, po czym błąd znikał.

Mój mechanik twierdzi, że to nie wina wtrysków, tylko właśnie znowu EGR (nie wyskakuje żaden check).

Przebieg 178 000 km.

Co sądzicie?

: 23 gru 2013, 22:19
autor: lukwoj21
Tak twój mechanik moze miec racje z EGr-em czesto jest tak ze gdy jest uszkodzony to działa nie prawidłowo przez co ecu nie moze dopasowac składu mieszanki, bo załuzmy ze jest sygnał o otwarciu a on sie nie otwiera i podczas gdy ecu ustala mieszanke obroty faluja.

: 23 gru 2013, 23:14
autor: x4n
U mnie falowały obroty od uszkodzonej przepływki, naczyściłem się tego EGRa i nic nie pomagało. Tylko że to miałem w innym silniku.

Najlepiej jakbyś miał od kogo przełożyć przepływkę, u mnie nawet jak ja odłączałem to obroty przestawały falować. Lepiej samochód jeździł z błędem niż z podłączoną przepływką.
Natomiast jak nie czyściłeś EGRa, to też go dobrze wyczyścić.


BTW a ktoś ci programowo DPFa dobrze usunął ??? Pewny soft ???


Pozdrawiam

: 23 gru 2013, 23:20
autor: kaloh1
Mojego mechanika znam już prawie 10 lat i jest ok, poza tym niemal seryjnie usuwają DPFy.

O tu:
http://kiviracing.pl/

Po świętach zajrzę do EGR :)

: 24 gru 2013, 15:06
autor: łapek
To już lepiej uderz do mastersa http://www.tdi-tuning.pl/

O ile coobcio jest ok, to kiviego nie polecam. Robiłem u niego Volvo s60.

: 24 gru 2013, 17:00
autor: kaloh1
Kilku moich kolegów robiło coś u Mastersa i mają bardzo mieszane uczucia, zwłaszcza jeśli chodzi o jakość map...
Wrócę z odpowiedzią czy czyszczenie EGR coś dało, bo te obroty są irytujące.

: 25 gru 2013, 19:05
autor: x4n
Jak już wyczyścisz EGR i to nie pomoże, to rozłącz sobie przepływkę na test.

: 28 mar 2014, 21:57
autor: Robert74
Ja też mam mały problem z falującymi obrotami...ale nie na postoju a podczas schodzenia prędkości w dół i najwięcej w granicach 50 km\h. Naczytałem się o tym że pada konwerter lub skrzynia...po odpięciu przepłyki obroty przestały falować..czyli wina przepływki...

: 29 mar 2014, 19:15
autor: 3.0 BMK 224KM
Czasem wystarczy kolektory wyczyścić i pomaga "od ręki".

: 29 mar 2014, 19:22
autor: Audycja
Najczesciej zapycha sie przeplywka ale falowanie moze powodowac zarowno walnieta przepustnica w ktorej lubia walnac zabki albo zawalone klapy kolektora lub luzne ciegna ale przy tym zazwyczaj odrazu wyskakuje kontrolka silnika na stale a przy zapchanej przeplywce wyskakuje kontrolka silnika ale potrafi czasani po przegonieniu zgasnac w bledzie zazwyczaj wyskakuje za slaby przeplyw w recyrkulatorze spalin :>

[ Dodano: 2014-03-29, 19:22 ]
Ten typ tak ma.

: 29 mar 2014, 22:09
autor: Robert74
Audycja pisze:Najczesciej zapycha sie przeplywka ale falowanie moze powodowac zarowno walnieta przepustnica w ktorej lubia walnac zabki albo zawalone klapy kolektora lub luzne ciegna ale przy tym zazwyczaj odrazu wyskakuje kontrolka silnika na stale a przy zapchanej przeplywce wyskakuje kontrolka silnika ale potrafi czasani po przegonieniu zgasnac w bledzie zazwyczaj wyskakuje za slaby przeplyw w recyrkulatorze spalin :>

[ Dodano: 2014-03-29, 19:22 ]
Ten typ tak ma.
Chyba miałeś na myśli EGR a nie przepływkę :) Co do przepustnicy to wg faktur to wymieniona była w sierpniu 2013 r. Na razie kontrolka silnika się nie zapala ale coś się zaczyna dziać z drugim kolektorem bo wg vcds-a było 8 zdarzeń więc niebawem trzeba zamówić nowe klapy i je wymienić przy okazji wyczyszczę cały dolot...ale po odpięciu przepływki mój problem ustępuje więc trzeba ją potraktować środkiem do przepływek...a potem test przepływki...dzięki za podpowiedzi....[/list]

: 29 mar 2014, 22:26
autor: Audycja
Egr oczywiscie tez warto przeczyscic ogolnie ja raz w roku czyszcze caly dolot jak leci od przeplywki ,przepustnicy rurki do egr caly egr z chlodniczka kolektory klapy i jest swiety spokuj a do kolektorow masz zestaw naprawczy dostepny w aso ok 60 zl. na jeden kolektor .Nie pamietam ile placilem bo rok temu kupowalem kolektorow nie trzeba calych kupowac jak dasz do regeneracji to zregeneruja tym samym zestawem naprawczym <okok>

[ Dodano: 2014-03-29, 22:26 ]
Najczestsza przyczyna przytkania jest zapchanie sie dwoch otworkow w przeplywce dochodzacych do rurki (kolanko )ktore idzie do egr. :]

: 29 mar 2014, 23:40
autor: car77
witam mam tez coś podobnego z falujacymi obrotami tylko u mnie jest tak ze jak auto zimne to jest ok. jak dostanie temp. okolo 70- 80 zaczynaja falowac obroty i troche trzęsie autem.

: 29 mar 2014, 23:53
autor: Audycja
Brak wiedzy na temat 2.0 tdi :(

: 30 mar 2014, 12:04
autor: Robert74
Audycja pisze:Egr oczywiscie tez warto przeczyscic ogolnie ja raz w roku czyszcze caly dolot jak leci od przeplywki ,przepustnicy rurki do egr caly egr z chlodniczka kolektory klapy i jest swiety spokuj a do kolektorow masz zestaw naprawczy dostepny w aso ok 60 zl. na jeden kolektor .Nie pamietam ile placilem bo rok temu kupowalem kolektorow nie trzeba calych kupowac jak dasz do regeneracji to zregeneruja tym samym zestawem naprawczym <okok>

[ Dodano: 2014-03-29, 22:26 ]
Najczestsza przyczyna przytkania jest zapchanie sie dwoch otworkow w przeplywce dochodzacych do rurki (kolanko )ktore idzie do egr. :]
Kolego 60 zł to samo cięgno od nastawnika klap a zestaw naprawczy to klapy,tulejki,spinki cięgła które można samemu zmienić to gościu ma na śląsku , cena 650 zł za komplet. A powiedz mi,jak się dobrać do całego dolotu?Tam są dwa icki .Trzeba zderzak zwalać?