A6 3,0 tdi (BMK) - falowanie obrotów
: 23 gru 2013, 20:26
Witam,
nie chcę zaśmiecać cudzych wątków, więc zakładam nowy.
Miałem problem z nadmiarem oleju w silniku i kopceniem - na początek wywaliliśmy DPF, niestety usterka tylko nasiliła się. Dodatkowo charakterystycznie odpalał niekiedy na dwa razy i czasem falowały obroty na postoju. W teście przelewowym wyszło, że wszystkie wtryski nadają się do wymiany
Przejrzałem wszystkie wątki stąd i stanęło na wymianie na którąś z nowszych wersji, niestety nikt nie chciał sprzedać ich poniżej 1100 pln za sztukę, a i to z wielką łaską i bez FV, więc padła propozycja zastosowania nowych wtrysków z 4,2 tdi i ich przeprogramowanie + nowa mapa. a także wymieniona została jedna świeca żarowa, bo była nadpalona.
Na hamowni pokazał 288KM i 560Nm, więc jest chyba ok.
Obecnie nie kopci itp., ale za to notorycznie falują obroty na postoju.
Odpala natomiast bez najmniejszego trudu, choć c.
Kiedyś miałem problemy z EGR, wyskakiwał check, ale w Compsport mi go wyczyścili i czasem problem powracał na np. pół dnia, po czym błąd znikał.
Mój mechanik twierdzi, że to nie wina wtrysków, tylko właśnie znowu EGR (nie wyskakuje żaden check).
Przebieg 178 000 km.
Co sądzicie?
nie chcę zaśmiecać cudzych wątków, więc zakładam nowy.
Miałem problem z nadmiarem oleju w silniku i kopceniem - na początek wywaliliśmy DPF, niestety usterka tylko nasiliła się. Dodatkowo charakterystycznie odpalał niekiedy na dwa razy i czasem falowały obroty na postoju. W teście przelewowym wyszło, że wszystkie wtryski nadają się do wymiany
Przejrzałem wszystkie wątki stąd i stanęło na wymianie na którąś z nowszych wersji, niestety nikt nie chciał sprzedać ich poniżej 1100 pln za sztukę, a i to z wielką łaską i bez FV, więc padła propozycja zastosowania nowych wtrysków z 4,2 tdi i ich przeprogramowanie + nowa mapa. a także wymieniona została jedna świeca żarowa, bo była nadpalona.
Na hamowni pokazał 288KM i 560Nm, więc jest chyba ok.
Obecnie nie kopci itp., ale za to notorycznie falują obroty na postoju.
Odpala natomiast bez najmniejszego trudu, choć c.
Kiedyś miałem problemy z EGR, wyskakiwał check, ale w Compsport mi go wyczyścili i czasem problem powracał na np. pół dnia, po czym błąd znikał.
Mój mechanik twierdzi, że to nie wina wtrysków, tylko właśnie znowu EGR (nie wyskakuje żaden check).
Przebieg 178 000 km.
Co sądzicie?