Strona 1 z 1

2.0 140KM BRE Dziwne dzwięki silnika "terkotka"

: 29 lis 2013, 19:59
autor: greatestsx
Witam, mam taki problem z moją C6 BRE.
Dziwne odgłosy słyszę podczas głównie hamowania silnikiem na niskim biegu np 2, 3. Jest to taka jakby terkotka. Słychać ją też podczas przyspieszania, ale jak sie lekko przyspiesza, lub na wolnych obrotach jedzie sie pod gorke na 2 to wtedy. Jak sie mocniej wcisnie to duzo mniej, chodzi w miare normalnie. Udało mi się to nagrać, link bedzie na końcu. Na poczatku ruszam, 1, 2, 3 i potem redukuje na 2 i slychac mocniej, i tak 2 razy robie, potem juz na 2 tylko przyspieszam i puszczam gaz. Zauwazylem, że glos ten slychac wlasnie w okolicach galki zmiany biegow i panelu klimatyzacji, tam gdzie trzymam kamere. Na zewnatrz kompletnie tego nie slychac i na dodatek pod koniec jak podniose kamere pod zegary to rowniez glos ten jest cichszy, wiec ewidentnie tamte rejony. Spotkal sie ktos z czyms takim? Ew prosze pytac o szczegoly, mam nadzieje, ze jakos sie dojdzie co to moze byc, bo jestem wyczulony na rozne takei dzwieki i strasznie mnnie denerwuja i kazdy kto ze mna jedzie to mowi ze cos dziwnie wlasnie terkocze.
Filmik:
https://www.dropbox.com/s...%2012.32.57.mp4

: 05 gru 2013, 22:39
autor: blachon
Kolego, nie chcę Cię martwić ale może to być padająca dwumasa, sprawdź czy przy gaszeniu jest metaliczny odgłos,. Mi też terkotało, co prawda mam multi, ale jak przyspieszałem z niskich obrotów to wtedy był duży moment obrotowy i następowała terkotka.
Link z Twojego postu niestety nie działa.

: 06 gru 2013, 07:27
autor: x4n
Dokładnie zrób tak jak kolega blachon polecił.

Natomiast teraz dwumasa to nie są jakieś wielkie koszty bo za 1100 zl można kupić firmy LUK, tylko ważne żeby znaleźć dobrego speca co ją zamontuje.


pozdrawiam


AreK

: 11 gru 2013, 00:24
autor: greatestsx
Wlasnie najprawdopodobniej wychodzi, ze to dwumasa, ale, ze to dosc spory koszt to wolalem zapytac, moze ktos mial cos innego. Przy przyspieszaniu to jedno ale i przy hamowaniu silnikiem to drugie, ale to tez dwumasa moze byc, bo przy hamowaniu silnikiem takie samo zadanie spelnia jak przy ruszaniu. Mam ojca mechanika, ktory ma warsztat od 25lat wiec wymiana to nie problem i tez mowi ze to dwumasa pewnie no i znizke jakas mala mam na czesci. Jak juz wymieniac to moze ze sprzeglem caly komplet, wychodzi nie duzo drozej, chyba cos 1700zl.
Wlasnie czytalem o tych metalicznych odglosach, ale nic takiego nie slychac, wszystko chodzi bardzo dobrze i jak pale i gasze i ogolnie, dlatego nie jestem pewny do konca.
I na zimnym silniku wydaje mi sie ta terkotka troszke mniejsza niz na cieplym.
filmik jeszcze raz dam link ze spacjami bo tam ucielo link, wiec trzeba usunac 3 spacje w trzech miejscch:

htt ps://www.d ropbox.com/s/qlafp10 ak36r45q/2013-11-28%2012.32.57.mp4

: 11 gru 2013, 11:28
autor: blachon
https://www.dropbox.com/s/qlafp10ak36r4 ... .32.57.mp4
Ja miałem coś takiego jak w 44 sekundzie filmu, to była dwumasa, tylko przypominam że ja mam multi.

: 11 gru 2013, 23:17
autor: greatestsx
Chyba zaczne myslec nad wymiana dwumasy, i ew napisze jak efekty dla przyszlych uzytkownikow.

Myslalem tez nad zmiana samochodu na tego z silnikiem 2.7 TDI, jesli juz wymienie dwumase to juz zostane przy tym, wiec sam nie wiem.
Jezdzil ktos i 2.0 i 2.7 i ma jakies porownania?

: 31 gru 2013, 13:23
autor: saintdf
Jeśli wymieniasz koło dwumasowe to obowiązkowo razem ze sprzęgłem.Sam dwumas pomoże,ale już wyjechane sprzęgło skróci jego żywotność więc szkoda Twojej kasy.Jeśli wymiana to tylko komplet.Pozdrawiam