Strona 1 z 1

[3.0 tdi]Wtryskiwacze czy ktoś stosował próbę przelewową?

: 20 lis 2013, 22:24
autor: krysti
Witam.
W dokumentacji Elsa można znaleźć procedurę sprawdzenie wszystkich wtryskiwaczy oraz poszczególnych.
Czy ktoś z forumowiczów korzystał z procedury próby przelewowej do diagnostyki wtryskiwaczy??
Wydaje się to być ciekawą alternatywa sprawdzenia wtrysków w SPAM do demontażu i ich kontroli na maszynach Boscha.
Wiadomo że nic nie zastąpi pełnej diagnostyki w boschu ale można co nie co samemu określić.
Czekam na ciekawą dyskusję :>

Re: [3.0 tdi]Wtryskiwacze czy ktoś stosował próbę przelewową

: 21 lis 2013, 07:06
autor: 3.0 BMK 224KM
krysti pisze:Witam.
W dokumentacji Elsa można znaleźć procedurę sprawdzenie wszystkich wtryskiwaczy oraz poszczególnych.
Czy ktoś z forumowiczów korzystał z procedury próby przelewowej do diagnostyki wtryskiwaczy??
Wydaje się to być ciekawą alternatywa sprawdzenia wtrysków w SPAM do demontażu i ich kontroli na maszynach Boscha.
Wiadomo że nic nie zastąpi pełnej diagnostyki w boschu ale można co nie co samemu określić.
Czekam na ciekawą dyskusję :>
Nie wiem po co zakładasz kolejny temat o wtryskach, jak już tyle jest ?
NIE MA innej metody miarodajnego sprawdzenia wtrysków niż na stole BOSCHa.

Re: [3.0 tdi]Wtryskiwacze czy ktoś stosował próbę przelewową

: 21 lis 2013, 17:29
autor: krysti
nikos pisze:
krysti pisze:Witam.
W dokumentacji Elsa można znaleźć procedurę sprawdzenie wszystkich wtryskiwaczy oraz poszczególnych.
Czy ktoś z forumowiczów korzystał z procedury próby przelewowej do diagnostyki wtryskiwaczy??
Wydaje się to być ciekawą alternatywa sprawdzenia wtrysków w SPAM do demontażu i ich kontroli na maszynach Boscha.
Wiadomo że nic nie zastąpi pełnej diagnostyki w boschu ale można co nie co samemu określić.
Czekam na ciekawą dyskusję :>
Nie wiem po co zakładasz kolejny temat o wtryskach, jak już tyle jest ?
NIE MA innej metody miarodajnego sprawdzenia wtrysków niż na stole BOSCHa.
O wtryskach jest bardzo dużo na forum ale o próbie przelewowej prawie nic( o ile w ogóle coś jest )
Napisałem że nic nie zastąpi pełnej diagnostyki w boschu.
Skoro tak Cię to zbulwersowało to po co grupa VAG w dokumentacji serwisowej umieszcza procedurę diagnostyki układu wtryskowych common rail??
W dokumentacji jest szczegółowo opisane w jakim czasie jaka ilość paliwa może wrócić z przelewu, jeśli za dużo paliwa wraca to wtryskiwacz jest uszkodzony.

: 30 lis 2013, 09:24
autor: Mily1983
mój przyjaciel stosował samodzielnie tą próbę ale w bmw e46 3.0 . Podejrzewał że wtrysk leje po kilku objawach i na próbie wyszło, jeden lał. Pojechał na serwis bosha i wyszło iż ten który wg niego lał nadawał się już tylko do wymiany a dwa inne do regeneracji. Nie znam opisu samej próby ale na forum bmw znajdziesz dokładne opisy i zdjęcia podłączanych przewodów i strzykawek które zastosować do gromadzenia paliwa itd

: 30 lis 2013, 15:28
autor: Auris1986
krysti, Oczywiście masz rację ja osobiście nie spotkałem się z tego rodzaju sprawdzaniem, ale mechanik który mi wymieniał wtryski opisał jak bez demontażu wtrysków sprawdzić który jest uszkodzony. A więc przewody od przelewu wstawiamy do menzurek strzykawek itp byle jednakowe i po odpaleniu i pewnym czasie sprawdzamy czy jest jednakowa ilość paliwa we wszystkich zbiorniczkach. Przewaga sprwdzenia wtrysków na stole pobierczym jest taka że stół pokazuje w jakim procencie każdy wtrysk jest jeszcze w miarę przydatny, bo nistety wtety najlepiej jest wiadomo czy wymieniamy jeden czy wszstkie. <okok>

: 20 gru 2013, 15:33
autor: krzysiekk55
przelewy na silniku mówią niewiele. Ja miałem małe przelewy a silnik dymił na biało i co? Wyjąłem, zwiozłem do Gładyska z Krakowa - są serwisem Boscha i okazało się że końcówki podciekają i dlatego ten biały dym to niespalone paliwo, a przelewy są faktycznie dobre. tak bym mógł szukać dalej i nic, jak nie wyjmiesz wtrysków z silnika to się niewiele dowiesz - każdy na forum Ci to samo napisze. Przelewy są wazne, ale nie mówią o sprawności wtrysków, możesz znaleźć jedynie takie ewidentnie uszkodzone.

: 20 gru 2013, 17:47
autor: krysti
krzysiekk55 pisze:przelewy na silniku mówią niewiele. Ja miałem małe przelewy a silnik dymił na biało i co? Wyjąłem, zwiozłem do Gładyska z Krakowa - są serwisem Boscha i okazało się że końcówki podciekają i dlatego ten biały dym to niespalone paliwo, a przelewy są faktycznie dobre. tak bym mógł szukać dalej i nic, jak nie wyjmiesz wtrysków z silnika to się niewiele dowiesz - każdy na forum Ci to samo napisze. Przelewy są wazne, ale nie mówią o sprawności wtrysków, możesz znaleźć jedynie takie ewidentnie uszkodzone.
Jaki koszt sprawdzenia u Gładyska ?? Sam wyciągałeś czy na miejscu wymontowali??

: 02 sty 2014, 15:13
autor: krzysiekk55
140 zł za sztukę. W tej cenie jest czyszczenie i test, dostałem kolorowe wydruki.
Wtryski miałem wyjęte, więc nie wiem ile liczą gdy się całym autem podjedzie.

: 02 mar 2017, 12:35
autor: axidix
Witam serdecznie .
Ja bym chętnie przetestował prube przelewów. Czy ktoś mugl by podrzucić instrukcje z elsy? Będę wdzięczny za pomoc.