Strona 1 z 1

[A6 C6 2,5TDI 2000r.] Wymiana kompletnej głowicy

: 28 gru 2008, 19:14
autor: Andreus1979
Mam A6 2,5 TDI 150Ps z 03/2000r. Padły wałki i mam okazje kupić kompletne głowice z A6 2,5 TDI 180Ps z 2001r. W związku z tym mam pytanie czy bez problemu można zamienić te części, czy mi te głowice spasują?

Dzięki i pozdrawiam :-)

: 29 gru 2008, 16:34
autor: pawelxx
Witaj

Jak objawiła ci się awaria wałków?

: 29 gru 2008, 20:36
autor: Andreus1979
Auto chodzi jak stary traktor, jakby miał się silnik rozlecieć

: 29 gru 2008, 23:25
autor: ArturJ
Andreus1979 pisze:Auto chodzi jak stary traktor, jakby miał się silnik rozlecieć
Przy porannym odpaleniu to i moj tak chodzi (dzialace 3 swiece zarowe),
generalnie ten typ tak ma

: 30 gru 2008, 08:41
autor: majek82
nie jestem kolego pewien ale chyba jest różnica,poszukaj na forum gdzieś widziałem podobny temat,pozdrawiam

: 31 gru 2008, 10:09
autor: Andreus1979
A jak by zmienić cały silnik, ten po 2003 roku w którym wałki i pompa jest już bez wady fabrycznej?

: 31 gru 2008, 10:22
autor: krzycho0110
Andreus1979 pisze:A jak by zmienić cały silnik, ten po 2003 roku w którym wałki i pompa jest już bez wady fabrycznej?
może mieć wade poprzedniego właściciela ;-) nie ma sensu ,lepiej zrobić to co masz i jeździć ,zrobisz raz wałki i problem zniknie,

: 21 mar 2010, 15:27
autor: ewelina22
hej mam podobny problem z 1.9tdi 97 rok auto zaczelo mi gorzej palic rano jak i po przejechaniu kilku km stawalam po 20 min odpalam i trzesie ja cala i chodzi jak traktor wymienilam wszytkie swiece i sprawdzali mi specjalnym aparatem ze na 2 cylindrach ma po 18 atmosfer( jesli to o to chodzi )a 2 kolejne maja po 28 i tu mam pytanko czy myslicie ze to moze byc szczelona uszczelka pod glowica czy raczej trezba regenerowac cala glowice z gory dziekuje pozdrawiam

: 22 mar 2010, 09:25
autor: citrin
Andreus1979Na początek pyt.:dlaczego ten temat masz w dziale C6 :-/ ;-)
Andreus1979 pisze:A jak by zmienić cały silnik, ten po 2003 roku w którym wałki i pompa jest już bez wady fabrycznej?
Dla twojego AKN-a to byłby problem, ale nie niemożliwy. Zresztą poczytaj na forum . Jest bardzo obszerny temat prowadzony przez Piotrusia w którym te i inne kwestie jasno opisuje. ;-)

ewelina22 pisze:czy myslicie ze to moze byc szczelona uszczelka pod glowica
Owszem. Ale....często wraz z dmuchającą uszczelką idzie grzanie się silnika : ubywa płynu z chłodnicy,skacze temp.do czerwonej krechy itd.
Następna rzecz to jak sama napisałaś i wskazałaś wysłużona głowica...nieszczelne zawory, wypalone itd., które z dnia na dzień dają coraz bardziej o sobie znać.
ewelina22 pisze:czy raczej trezba regenerowac cala glowice z gory dziekuje pozdrawiam
W takim przypadku i tak się nie obejdzie bez demontazu. W przypadku padniętej samej uszczelki najczęściej planuje się głowicę a jeżeli są np.: pęknięcia, układ zaworowy padnięty.... to niestety głowica podlega 100%-towej regeneracji.

Koszty...hmm, kolega ostatnio miał kolizję z tłokami,pękła dłowica. Kupił druga na szrocie, mała regeneracja..to wyszło 1200pln no i + montaż.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-03-22, 09:58 ]
Aaaaa...głowica głowicą , ale może być także dół do naprawy..tzn.: pierścienie, panewki.
Sprawdź czy dmucha mocno miarką od oleju, czy pali olej lub czy przybywa oleju w skrzyni korbowej.....No ale to każdy mechanik określi i prawie w takich przypadkach trwfia w sedno. :mrgreen:

: 10 gru 2010, 19:24
autor: Szalony13
Wita.
Mam pytanie dotyczące wymiany głowicy w Audi.
W moim aucie jest silnik 2,5 tdi 150km o symbolu AKN a mam możliwość kupienia głowicę z silnika 2,5 tdi 150km, kod AFB - czy ta głowica będzie pasowała do mojego auta? pozdrawiam Ryszard.