Strona 1 z 2
"Mokry" zbiornik paliwa
: 27 paź 2013, 16:51
autor: kocio143
Witam,
nie wiem gdzie umieścić ten temat - jeżeli źle to proszę o przeniesienie.
Moim kolejnym problemem jest "mokry" zbiornik paliwa, tzn. patrząc pod auto widać, że skrapla się prawdopodobnie ropa - wygląda to tak jakby była zmieszana z olejem (chyba). Jest to ciemna maź ale czuć ropę.
Czy ktoś miał podobny problem lub wie co może być przyczyną że znajduje się tam ropa? Nie wiem czy jeździć i się nie przejmować czy bać się że nagle wybuchnę
Pozdrawiam
Grzesiek
: 28 paź 2013, 13:00
autor: Audi A6 Warsztat
kocio143,
kocio143 pisze:Moim kolejnym problemem jest "mokry" zbiornik paliwa, tzn. patrząc pod auto widać, że skrapla się prawdopodobnie ropa - wygląda to tak jakby była zmieszana z olejem (chyba). Jest to ciemna maź ale czuć ropę
Jeśli masz mokry zbiornik paliwa to raczej tylko ropa, a wygląda jak olej bo po czasie właśnie zachodzi taka reakcja przy ON + błoto.
kocio143 pisze:Nie wiem czy jeździć i się nie przejmować czy bać się że nagle wybuchnę
Ja na twoim miejscu poważnie bym się zastanowił

bo podczas, jak to napisałeś "wybuchu" pół biedy, gdy pojedziesz autem sam i do tego na wielkim pustkowiu, żebyś nikomu prócz siebie krzywdy nie zrobił.
Na poważnie weź i poszukaj wycieku czy źródła sączenia się paliwa. Przeglądnij złączki, wężyki itd itd.
: 28 paź 2013, 21:13
autor: kolo98
Bez kanału się nie obędzie, przecież nikt Ci tego nie wywróży skąd ON leci, może masz gdzieś nieszczelność, a może silnik Ci się poci porządnie i wtedy potrafi być całe podwozie uwalone, może i zbiornik. Spójrz jeszcze w bagażniku jak zdejmiesz dekiel od pompy paliwa czy tam nie poci się na wężu którymś. Może olej napędowy ma wysoką temperaturę zapłony ale ja bym tak nie jeździł, zrób z tym coś.
: 31 paź 2013, 20:45
autor: Laser
Moim zdaniem to jedynym miejscem z którego może lać się paliwo po zbiorniku
nie licząc przypadku pękniętego zbiornika to uszczelka pokrywy zbiornika do której są podłączone przewody paliwowe i prądowe do pompy, Może spróbować dokręcić plastikową nakrętke która znajduje się pod tylnym siedzeniem po stronię pasażera po zdjęciu blaszanej klapki na 3 śruby na śrubokręt,
: 31 paź 2013, 20:59
autor: pastaldo
W ON to można zapałki gasić jak w wodzie. Co innego PB. Nic nie wybuchnie ale problem trzeba naprawić.
: 31 paź 2013, 21:15
autor: Naprawa Audi A6
pastaldo pisze:W ON to można zapałki gasić jak w wodzie. Co innego PB. Nic nie wybuchnie ale problem trzeba naprawić.
Niestety niepoprawnie - w benzynie także będziemy gasić zapałki. Opary się palą nie ciecz - takie małe OT

: 01 lis 2013, 22:01
autor: kocio143
Odkręciłem pokrywę w bagażniku za fotelem pasażera i dokręciłem nakrętkę bo się jeszcze dało, przetarłem zbiornik i narazie cisza, nic nie widać żeby się skraplało/ciekło. Poczekamy i zobaczymy. Dzięki za podpowiedzi :D
: 11 paź 2015, 17:11
autor: robert12345
witajcie

mam podobny problem, tylko u mnie pod siedzeniem po odkręceniu tych dwóch klapek na 3 śruby jest mokro!!!! wiem już że na 100% leci spod tych białych dużych pokryw pod siedzeniem , teraz nasuwa się pytanie gdzie kupić uszczelki do tego i czym to później fest przykręcić? młotek i ala przecinak drewniany? może ma ktoś jakiś schemat jak to wygląda pod tymi klapami?prawa i lewa;) pozdro
: 11 paź 2015, 18:15
autor: arczi0044
Spróbuj to dokręcić, może obejdzie się bez wymiany uszczelek, kawałek drewna i delikatnie młotkiem na zmianę po przeciwnych stronach tej nakrętki, zrób znaki np. pisakiem będziesz widział czy coś się ruszyło. Rozbierałem to kilka razy i taka metoda dokręcania sprawdza się idealnie. Pod tymi deklami masz pływaki i dodatkowo po prawej stronie pompka z koszem.
: 11 paź 2015, 19:27
autor: robert12345
dzięki;) dzisiaj jak troszkę to poluźniłem to zaczęła się lać ropa jak szalona

! jutro dokręcę i zobaczymy... jest jakiś sposób żeby wyczyścić ten syf co jest na górze wokół tych nakręt wielkich???
: 11 paź 2015, 19:55
autor: Abster
W tym wątku
a6-c6-brak-wskazan-poziomu-paliwa-vt20385.htm kolega tmr w drugim poście podaje w załączniku jak wygląda rozkręcenie tego żeby dostać się do czujnika poziomu paliwa. Podstawa żeby się tam dostać to musisz mieć 1/4 paliwa na wskaźniku w baku wtedy nie będzie Ci się wylewać ropka przy rozkręcaniu. Patent z młotek + kawałek drewna poradził sobie z okręceniem pierścienia i u u mnie.
: 11 paź 2015, 20:09
autor: robert12345
Abster dokręciłeś czy okręciłeś?
: 02 wrz 2016, 15:52
autor: Arekbtm
Pany, u mnie to samo myślałem, ze po dokręceniu tej plastikowej nakrętki przestanie, ale nic z tego, kopiłem pierścień uszczelniający (czyli ta gumowa uszczelka), ponownie dokręciłem na fest i dalej leje, niestety leje z tego pierścienia plastikowego co nakręca się ta nakrętkę.
Kilka pytań, jak to uszczelnić? Ewentualnie jak to wymienić? Znalazłem tylko budowę tej pompy. Nie mam już siły... eeeh

: 03 lis 2016, 21:31
autor: krzysparco
Witam odgrzeje temat mam to samo leje jak ze starej.... tylko tyle, że u mnie zaczęło lać powiedzmy po naprawie pływaka który nie pokazywał stanu paliwa ... Idzie to jakoś naprawić

?
(rozbierałem już wielu różnych markach ale taki szajs jak tu pierwszy raz widzę ja i znajomy mechanik)
: 03 lis 2016, 22:22
autor: Abster
Musiałeś źle skręcić jak leje.
Jak wszystko będzie wpasowane w swoje miejsca nie ma prawa się lać.
Ja odkręcałem u siebie z 5 razy i nigdy nie wymieniałem przy tym uszczelki czy nakrętki zawsze zakładałem te same i nic mi się nie leje chociaż po pierwszym razie przy tankowaniu leciało ale odkręciłem i jeszcze raz dobrze złożyłem i jest git.
Jak nie pamiętasz jak powinno być złożone zajrzyj do instrukcji w poście co podałem wyżej i skręć jeszcze raz. Jak wszystko będzie wpasowane nie będzie się lało. ( jak ciężko się przykręca to znaczy że coś się nie spasowało )