Strona 1 z 2

Pierwsze Logi DPFa 3.0tdi CDYA - proszę o ocenę.

: 19 paź 2013, 22:28
autor: krysti
Witam Proszę o ocenę logów filtra DPF. Na forum chyba nikt tutaj takich nie zamieszczał wiec może dane się przydadzą na przyszłość dla potomnych.
Dzisiaj auto było w trasie na wypalaniu dpfa - prędkość stała obroty na poziomie 2300 przez około 25 minut.
Jak wracałem auto trochę przegoniłem 200km/h przez około 10 minut obroty 3000.
Kilkukrotne próby wypalania dpfa w trasie nie przyniosły efektu.
W sterowniku silnika jest następujący błąd.

009263 - Filtr cząstek stałych
P242F - 000 - zapełniony/zablokowany
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 188424 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2013.10.01
Czas: 16:42:07
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Prędkość: 0.0 km/h
(bez jednostek): 1.0
(bez jednostek): 21.0
Przebieg: 160 km
Czas: 0.00 s
(bez jednostek): 5.0

Logi:
100
101
102 107 proba dynamiczna
102
103
104
105

Opory filtra cząstek stałych podczas przyspieszania mój wykres


Wykres z dokumentacji audi - ssp 336 "Opory filtra cząstek stałych"


Proszę o analizę wyników.
Z góry dzięki za pomoc.

: 20 paź 2013, 00:26
autor: KrzysiekR
Musisz wypalić DPF w trybie awaryjnym przy pomocy vcds.

viewtopic.php?t=19265

: 20 paź 2013, 19:11
autor: krysti
KrzysiekR pisze:Musisz wypalić DPF w trybie awaryjnym przy pomocy vcds.

viewtopic.php?t=19265
Dzięki za sugestię, w czwartek auto idzie do mechanika na wymianę pasków i przy okazji będzie sprawdzany DPF.

: 20 paź 2013, 19:34
autor: KrzysiekR
Filtr masz DPF czysty w MVB 104.3 masz tylko 2,5g
Wykasuj błędy i wrazie czego zrób tak jak wcześniej pisałem-wypal DPF w trybie awaryjnym przy pomocy vcds.

: 20 paź 2013, 20:19
autor: krysti
KrzysiekR pisze:Filtr masz DPF czysty w MVB 104.3 masz tylko 2,5g
Wykasuj błędy i wrazie czego zrób tak jak wcześniej pisałem-wypal DPF w trybie awaryjnym przy pomocy vcds.
Też myślę że wypalanie serwisowe będzie oki.
Nię będzie pożaru ??


Jak mam interpretować właśnie te wyniki??
Rozumiem że w grupach 107.1 107.2 107.3 są podane limity ilości sadzy.
Próbuje to wszystko rozpracować :>
Może wyjdzie z tego mini tutorial :]
Znalazłem takie opisy grup 104 i 107 ( są pewne błędy w tłumaczeniu - tłumacz google )

104 Filtr cząstek stałych
Tylko w pojazdach z filtrem cząstek stałych
1) ash Oil
[ Ltr] od
2 ) masa sadzy oblicza
[ g]
3) masa zmierzona Sadza
[ g]
4 ) Odległość od ostatniej regeneracji
[km]


107 Filtr cząstek stałych
Tylko w pojazdach z filtrem cząstek stałych
1) Limit Loading 4
[ g]
- Wartość zależy od wersji oprogramowania i wyposażona
filtr cząstek stałych
- Jeśli masa sadzy ( "obliczony " lub " mierzone " ,
se blok wartości mierzonych 104 , Zone 2 lub 3 ) przekracza ten limit,
regeneracja pola i usługa jest wyłączona .
- Jeśli potest drive (ok. 20 minut w> 2500 rpm )
jedna z wartości mas sadzy jest nadal wyższe niż obciążenia
Termin 4 ,filtr cząstek stałych musi być wymieniony.
2 ) ograniczenie Loading 3
[ g]
- Wartość zależy od wersji oprogramowania i wyposażona
filtr cząstek stałych
- W przypadku przekroczenia tego limitu , silnik przełącza
do funkcjonowania w sytuacjach awaryjnych i wpisem pamięci błędów
"Filtr przeciążony cząstek " jest przechowywany
3) ograniczenie Loading 1
[ g]
- Wartość zależy od wersji oprogramowania i wyposażona
filtr cząstek stałych
- Jeśli ten termin zostanie przekroczony,próby
rozpocząć regenerację pola ( podczas jazdy )
4) przepływ objętościowy spalin Filtr cząstek stałych
[m ^ 3 / h] Obliczona wartość
Zródło internet

: 20 paź 2013, 20:46
autor: KrzysiekR
Tutaj masz wszystko opisane -asb-30-232-km-wypalanie-dpf-vcds-vt442 ... alanie+dpf

Jak w MVB 104.3 Ty masz tylko 2,5g to się nie martw. Jakbyś miał około 68g to tak może się stać jak na filmiku,

: 20 paź 2013, 21:44
autor: krysti
KrzysiekR pisze:Tutaj masz wszystko opisane -asb-30-232-km-wypalanie-dpf-vcds-vt442 ... alanie+dpf

Jak w MVB 104.3 Ty masz tylko 2,5g to się nie martw. Jakbyś miał około 68g to tak może się stać jak na filmiku,
Kod 10016 nie działa
Próbowałem też 12233 i 27971 i też nie działa <uoee>

: 20 paź 2013, 22:08
autor: KrzysiekR
Gdzie wpisywałeś kod?

Należy wpisać;

[Select]
[01 - Engine]


[Coding-II - 11]


Start Regeneration by Entering 10016.
[Do It!]

Tu masz wszystko; http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... S/BMK/BUN)

: 20 paź 2013, 22:26
autor: krysti
KrzysiekR pisze:Gdzie wpisywałeś kod?

Należy wpisać;

[Select]
[01 - Engine]


[Coding-II - 11]


Start Regeneration by Entering 10016.
[Do It!]

Tu masz wszystko; http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... S/BMK/BUN)
Wszedłem w silnik potem, coding II następnie pojawia mi się okno gdzie właśnie ma okienko na pięć liczb i tam wpisuje ten numer.

: 20 paź 2013, 22:28
autor: KrzysiekR
I po wpisaniu tego kodu obroty nie idą do góry?

: 20 paź 2013, 22:35
autor: krysti
KrzysiekR pisze:I po wpisaniu tego kodu obroty nie idą do góry?
Obroty nie idą do góry.
Pokazuje jakiś błąd - teraz nie pamiętam jaki.
Może musi być inny kod bo ta procedura jest dla silników BKS/BMK/BUN.

: 20 paź 2013, 22:41
autor: KrzysiekR
Ja mam silnik ASB i działa. jak wchodzę w procedury np. Q5 z 2008r też są identyczne procedury. Może masz uwalony czujnik G450

http://www.audi-portal.com/en/diagnosti ... 17462.html
Sam już nie wiem, dziwne już bym podejrzewał, że nie masz DPF ale po logach widać, że jest.

: 20 paź 2013, 22:54
autor: krysti
Znalazłem coś takiego
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=381750
Może ta procedura jest inaczej odpala u mnie <uoee>
Też myślałem nad uwalonym g450 ale pokazuje wartości ciśnienia.

: 21 paź 2013, 00:37
autor: KrzysiekR
Pożycz na próbę od kogoś G450 i wtedy spróbuj wykasować błąd.


Kiedyś miałem przypadek jak ktoś wgrywał chip to w sterownik dostał się błąd i swiecił się DPF.
Po wgrani nowego softu do ECU wszystko wróciło do normy.

: 21 paź 2013, 15:32
autor: krysti
KrzysiekR pisze:Pożycz na próbę od kogoś G450 i wtedy spróbuj wykasować błąd.


Kiedyś miałem przypadek jak ktoś wgrywał chip to w sterownik dostał się błąd i swiecił się DPF.
Po wgrani nowego softu do ECU wszystko wróciło do normy.
Wczoraj wieczorem trochę jeszcze VCDS powalczyłem
I tak u mnie procedura uruchamia się całkiem inaczej.
Nastawy podstawowe (basic setting), później kanał 226 i start - należy wykonywać instrukcję pokazane przez VCDS ( musiałem wcisnąć hamulec, poźniej gaz na maxa i tak musiałem trzymać ) wtedy obroty szły do góry i temperatury tez. Proces przerwałem przy temp ok 350 stopni.
Do jakiej temperatury muszą dojść mniej więcej?? Miałem pokazane dwie.

[ Dodano: 2013-11-09, 16:09 ]
KrzysiekR pisze:Pożycz na próbę od kogoś G450 i wtedy spróbuj wykasować błąd.


Kiedyś miałem przypadek jak ktoś wgrywał chip to w sterownik dostał się błąd i swiecił się DPF.
Po wgrani nowego softu do ECU wszystko wróciło do normy.
Problem rozwiązany.
Mechanik zrobił adaptację g450 oraz wyzerował nastawy dpf.