Strona 1 z 2

[ A6 C6] Olej Silnikowy

: 26 gru 2008, 23:18
autor: Zygi
Witam Klubowiczów:)
zakupilem C6 2004 2.0 tdi 140 km (anglik), w ksiązce serwisowej jest napisane ze wymiana oleju byla na 74 tys mil (118 tys km) obecnie jest 88 tys (140 tys km) czyli juz jest zrobione na oleju 22 tys km wiec musze jak najszybciej wymienic olej! tylko ze nie wiem jaki byl wczesniej zalewany olej i tez nie wiem jak to mogę sprawdzic! jak rowniez wlasciciel nie wie jaki byl wlewany . znalazlem butelke 1l (300ml bylo w srodku) w bagazniku od oleju firmy Comma 15w-40 pół syntetic do diesel'a. czy mam kupic taki sam a moze wlac 5w-40 pelny syntetic a moze 10w-40 pól syntetic??? prosze o jaka kolwiek pomoc:)
pozdrawiam i zycze wszystkim Wspanialego wskoku do Nowego Roku:)

Ps. w sklepie angielskim sprzedawca dal mi 5w-40 full syntetic. czy napewno mama zalac Pelny syntetic??

: 27 gru 2008, 16:28
autor: pawelxx
Kolego 15-W40 to nie olej półsyntetyczny tylko mineralny. Ktoś poprostu wlał "dobry" olej , poprzedni właściciel mojej audioli też wlał to coś do silnika.

: 28 gru 2008, 01:03
autor: MISIEK_A6
Zygi, jeśli był lany 15W40 to jest mineralny olej... I taki też powinieneś tam zalać... Nie mozna przejść na wyższy klasowo olej z niższego... W druga strone można... Jednak nawet na minerale autko może dlugooooooooo pojezdzić tylko trzeba go wymieniać co 10tyś... Z racj jego słabej gęstości...

: 01 sty 2009, 17:32
autor: Zygi
Witam, mysle ze poprzedni wlasciciel nie znal sie na olejach i poprostu dokupil 1l na dolewke tego oleju firmy Coma 15w-40 do Diesla. rozmawialem ze znajomymi mechanikami i zaproponowali mi abym wlal pol syntetic i tak zrobilem, zakupilem Castrol Magnatec 10w-40 i wymienilem, zalalem 3.8l wedlug ksiazki ale na bagnecie wskakzuje minimalnie za duzo. pozdrawiam wszystkich i zycze mielgo Nowego Roku. :-)

: 04 sty 2009, 13:20
autor: Bolszakoof
No i dobrze zrobiłeś :-)
ale nadal nie poprawiłeś tematu :->

: 04 sty 2009, 14:20
autor: smooc666
nio ja bym tam wolal sobie wlac 5W -30 castrola:-) ale jak juz zalales takim pozdro

: 04 sty 2009, 14:31
autor: Bolszakoof
a jaki masz przebieg?

: 04 sty 2009, 14:38
autor: smooc666
kolega pytajacy o przebieg kogo pytasz????

: 04 sty 2009, 16:34
autor: sebbie
Zygi pisze:Witam, mysle ze poprzedni wlasciciel nie znal sie na olejach i poprostu dokupil 1l na dolewke tego oleju firmy Coma 15w-40 do Diesla. rozmawialem ze znajomymi mechanikami i zaproponowali mi abym wlal pol syntetic i tak zrobilem, zakupilem Castrol Magnatec 10w-40 i wymienilem, zalalem 3.8l wedlug ksiazki ale na bagnecie wskakzuje minimalnie za duzo. pozdrawiam wszystkich i zycze mielgo Nowego Roku. :-)
Olej 10W40 w tym silniku doprowadzi go do szybkiej ruiny. Jest to olej absolutnie nie zalecany do 2.0TDI. Na Twoim miejscu zalałbym 5W30 koniecznie z przeznaczeniem do nowoczesnych diesli (np. Castrol Edge), te silniki nie powinny pracować na olejach dla "starych" jednostek (jak Magnatec np)!

Jak ktoś wlał 15W40 to rany gwizdek!!! Lepiej by już chyba było wody dolać lol!

W tych silnikach pod żadnym pozorem NIE WOLNO stosować olei półsyntetycznych ani mineralnych. Nawet jak ma 500tys. na liczniku!

Pamiętaj, że w UK inne są temperatury w lecie/zimie niż w Polsce.

Pozdrawiam

: 04 sty 2009, 22:19
autor: Bolszakoof
No Ciebie smooc666, hehe

: 05 sty 2009, 22:59
autor: Zygi
Bolszakooof pisze:a jaki masz przebieg?
150 tys (89 tys mil)
sebbie pisze:
Zygi pisze:Olej 10W40 w tym silniku doprowadzi go do szybkiej ruiny. Jest to olej absolutnie nie zalecany do 2.0TDI. Na Twoim miejscu zalałbym 5W30 koniecznie z przeznaczeniem do nowoczesnych diesli (np. Castrol Edge), te silniki nie powinny pracować na olejach dla "starych" jednostek (jak Magnatec np)!

Jak ktoś wlał 15W40 to rany gwizdek!!! Lepiej by już chyba było wody dolać lol!

W tych silnikach pod żadnym pozorem NIE WOLNO stosować olei półsyntetycznych ani mineralnych. Nawet jak ma 500tys. na liczniku!

Pamiętaj, że w UK inne są temperatury w lecie/zimie niż w Polsce.

Pozdrawiam
juz jest po fakcie, wiec przy nastepnej wymianie raczej jest nie zalecane przejscie na 5w-40? albo jaki polecacie przy nastepnej wymianie?
pozdrawiam

: 06 sty 2009, 15:47
autor: ooloo
Przepraszam, że nie pomagam tylko pytam, ale jest już wiele tematów dotyczących olejów silnikowych więc nie chcę zaczynać nowego.
Proszę o wypowiedź na temat oleju, który jest zalany w moim aucie (wg. wpisu w książe serwisowej Shell Racing 10W-60). Zalewany co najmniej od przebiegu 130kkm, ostatnio przy 215kkm, obecnie 225kkm.
Auto mam od 3 tygodni. Silnik pracuje bez zarzutów. Odpala za pierwszym razem, pracuje cicho, równo bez stuków i klekotów na zimno i po rozgrzaniu, nie gaśnie, przyśpiesza i spala OK. Nie mam z nim żadnych problemów.
Wiem o tym oleju tyle, że jest drogi, oprócz tego przeznaczony do samochodów rajdowych, wyścigowych i terenowych. Zastanawiam się tylko, czy mogę go zmienić, czy jestem raczej na niego skazany.

Proszę Was o opinię.

: 07 sty 2009, 11:15
autor: sebbie
Zygi pisze:juz jest po fakcie, wiec przy nastepnej wymianie raczej jest nie zalecane przejscie na 5w-40? albo jaki polecacie przy nastepnej wymianie?
Polecam zalać olej spełniający wymagania Audi (np. Castrol Edge) z paru powodow. Pierwszy jest taki, ze 2.0 jest przystosowany tylko do prac z takimi olejami (specjalne dodatki, podobny problem jest w Mercedesie i BMW, uwaga: oleje do nich sa inne i nie sa kompatybilne z Audiowskimi). Drugi to inne temperatury, w UK zaleca sie klase lepkosci 5W30. Kolejny to mit, ze powyzej 100tys.km. nalezy lac polsyntetyk (wynika to z tego, ze w Polsce jezdza bardzo stare auta - w ktorych to czesto bylo prawda - i do tego 99% z nich ma krecony licznik). W przypadku nowoczesnych jednostek (jak 2.0TDI) nalezy uzywac tylko pelnego syntetyku, ew. mozna dolac polsyntetyk, ale nie wiecej niz 1litr miedzy wymianami (w przeciwnym wypadku trzeba przyspieszyc wymiane oleju).

Pamietaj tez, ze wiekszosc 2.0TDI jezdzi na LongLife i olej wymienia sie rzadziej (co ok.15-18tys. mil w zaleznosci od stylu jazdy). Edge 5W30 LongLife II spelnia wszystkie normy do tego typu wymiany.

Wszystkie informacje pochodza z ksiazeczki serwisowej/obslugi Audi. Tam jest duzo informacji na temat tego jaki olej mozna, jaki nie, jak dolewac (jak olej zejdzie do min. dolewasz rowno 0.5litra) itp itd. Kukaj na gg lub tutaj, zawsze pomoge :)

: 07 sty 2009, 21:03
autor: Zygi
sebbie pisze:
Zygi pisze:juz jest po fakcie, wiec przy nastepnej wymianie raczej jest nie zalecane przejscie na 5w-40? albo jaki polecacie przy nastepnej wymianie?
Polecam zalać olej spełniający wymagania Audi (np. Castrol Edge) z paru powodow. Pierwszy jest taki, ze 2.0 jest przystosowany tylko do prac z takimi olejami (specjalne dodatki, podobny problem jest w Mercedesie i BMW, uwaga: oleje do nich sa inne i nie sa kompatybilne z Audiowskimi). Drugi to inne temperatury, w UK zaleca sie klase lepkosci 5W30. Kolejny to mit, ze powyzej 100tys.km. nalezy lac polsyntetyk (wynika to z tego, ze w Polsce jezdza bardzo stare auta - w ktorych to czesto bylo prawda - i do tego 99% z nich ma krecony licznik). W przypadku nowoczesnych jednostek (jak 2.0TDI) nalezy uzywac tylko pelnego syntetyku, ew. mozna dolac polsyntetyk, ale nie wiecej niz 1litr miedzy wymianami (w przeciwnym wypadku trzeba przyspieszyc wymiane oleju).

Pamietaj tez, ze wiekszosc 2.0TDI jezdzi na LongLife i olej wymienia sie rzadziej (co ok.15-18tys. mil w zaleznosci od stylu jazdy). Edge 5W30 LongLife II spelnia wszystkie normy do tego typu wymiany.

Wszystkie informacje pochodza z ksiazeczki serwisowej/obslugi Audi. Tam jest duzo informacji na temat tego jaki olej mozna, jaki nie, jak dolewac (jak olej zejdzie do min. dolewasz rowno 0.5litra) itp itd. Kukaj na gg lub tutaj, zawsze pomoge :)
pytanie. Czy w takim razie przy nastepnej wymianie mogę zalac pelny syntetic??

: 07 sty 2009, 21:48
autor: sebbie
pytanie. Czy w takim razie przy nastepnej wymianie mogę zalac pelny syntetic??
Nie tylko możesz ale powinieneś. Na Twoim miejscu zrobiłbym to jak najszybciej i nie patrzył na następną wymianę.