Strona 1 z 1
klapy gaszace kolektora ssacego
: 06 paź 2013, 12:28
autor: Komboss
witam. mam problem ze swoim bre multitronik. otoz problem polega na tym ze na zimnym silniku cięgno od klap kolektora otwierają się i zamykają co sprawia nierowna prace silnika po 2-3 minutach ustaje gdy auto się rozgrzeje. zauwazylem ze jak wyzuce na luz to przestyaje się tak dziac. co może być tego przyczyna i jaki zaworek elektryczny steruje tymi owymi klapami??? czy to porostu membranka może być trafiona i nie trzymać ciśnienia. proszę o pelen opis jak one się powinny zachowywać na zimnym i cieplym silniku oraz przy hamowaniu. może to działa na zasadzie dławienia silnika tak jak w ciezarowce???? proszę o jakies sugestie.
: 07 paź 2013, 17:29
autor: radzik81
Kolego nie wiem jak w silniku 2.0 tdi ale kolektor ssacy w 2.7 i 3.0 tdi nastwnik(silniczek)po dodaniu gazu odchyla klapy chyba od ok 1750 obr i ok 2550rpm klapy sa juz caly czas otwarte.Miales jakis blad na dashu?Podepnij pod kompa i sprawdz czy sa jakies bledy.Takze w vcsd mozna zrobic test nastawnikow .
: 07 paź 2013, 23:14
autor: Komboss
witam. podpinalem pod kompa i żadnych błędów. patrzyłem że te klapy zmieniają pozycję po odpaleniu auta. napisz jak zrobić test. tylko że to wygląda na pracę na podcisnieniu.
: 08 paź 2013, 07:43
autor: radzik81
VCSD zrobisz tylko test czy nastawnik(silniczek)dziala poprawnie.Ale jezeli mowisz ze bledow brak
Moze ktos z silnikem 2.0 TDI sie wypowie
: 27 lip 2014, 21:35
autor: Komboss
blad jest tylko z solenoidy od poduszki silnika z reszta i tak nie wiem jaka funkcje ona sprawuje. moze ktos sie wypowie. oraz zauwazylem ze silnik fiksuje jak tylko popada albo jest wilgotno.