Strona 1 z 1
[ BRE 2.0 140 KM] Szarpanie na jedynce
: 04 paź 2013, 23:16
autor: jocker01
Witam, dzis zakupilem a6c6 z 2006 przebieg spory bo 156k mil. Autko regularnie serwisowane, sporo kasy ktos w nie wlozyl, ostatnio wymieniony sterownik silnika za ponad £1k :O
Podczas jazdy probnej zauwazylem ze od czasu do czasu silnik drga nieregularnie, podczas ruszania z pierwszego biegu trzeba dac wiecej gazu bo strasznie telepie i latwo go zgasic

Sadzilem ze to dwumasa ale poczytalem ze to moze byc pompa oleju.
Niuncia ma problem tylko na pierwszym biegu i slabo sie na nim wkreca na obroty, kolejne biegi juz nie sa takie ociezale.
Od czego zaczac sprawdzanie obiawow poza oczywistym vagiem :D
Pozdrawiam
Jocker01
: 27 paź 2013, 11:42
autor: potyczko
na 100% sprzeglo miałem to samo czy na rozgrzanym czy zimnym silniku, wymieniłem kompletne sprzeglo i problem zniknął.
: 27 paź 2013, 15:31
autor: Peter22
też obstawiam na dwumas .
: 27 paź 2013, 21:50
autor: NieTykalny
chyba niestety dwumasa

: 28 paź 2013, 08:01
autor: jocker01
witam, dzieki za odpowiedzi :D
Wczoraj wymienilem dwumase i drgania sie zmniejszyly jednak wciaz sa.
Ruszanie sie poprawilo znacznie. Nowa dwymasa i sprzeglo LUK. Bledow w sterownikow brak!
Myslale ze to jeszcze poduszki silnika, ale szwagier twierdzi ze jakby to byly poduchy to drgalby caly czas a ruchy silnika sa bardzo nie regularne, obroty sa stabilne.
Pozdrawiam
Jocker01
[ Dodano: 2013-10-31, 10:13 ]
Witam,
wczoraj zrobilem logi z wtryskow i takie sa wyniki, najpierw na wolnych obrotach, potem wkrecilem go na 3k i znow wolne obroty.
Bardzo prosze pomozcie, meczy mnie to rzucanie juz

: 04 lis 2013, 20:13
autor: arb69
wymien filtr paliwa i zmierz cisnienie paliwa na tandem pompie ,powinno byc 4 bary.wtyczki na pompkach do sprawdzenia.Bipy na minusie oznaczaja slabe zasilanie paliwem
: 06 lis 2013, 19:12
autor: l_krupinski
Witam.
U mnie szarpanie na jedynce zawsze występuje jak obroty wkraczają na 1600 i tylko na tej granicy. Dodam że tylko szarpnięcia występują jak silnik się dopiero rozgrzewa po postoju i po tym jak zza kratek środkowych nawiewu dobiegają dość głośne odgłosy podobne do pstrykania. Czy może ktoś miał podobny przypadek?
: 07 lis 2013, 20:19
autor: saintdf
l_krupinski pisze:Witam.
U mnie szarpanie na jedynce zawsze występuje jak obroty wkraczają na 1600 i tylko na tej granicy. Dodam że tylko szarpnięcia występują jak silnik się dopiero rozgrzewa po postoju i po tym jak zza kratek środkowych nawiewu dobiegają dość głośne odgłosy podobne do pstrykania. Czy może ktoś miał podobny przypadek?
U mnie takie pstrykanie też występuje i do dziś nie wiem co jest temu winne.Dziwna przypadłość.
: 11 lis 2013, 11:45
autor: jocker01
Witam, wczoraj wymienilem filtr i troche sie porawilo, wkreca sie na jedynce, jednak tak jak piszecie: l_krupinski i saintdf, rzucanie wystepuje w okolicach 1.6k obotow. Nie mialem jeszcze okazji zmierzyc cisnienia, VAGa jutro podlacze i zobacze czy poprawilo sie w logach.
Zastanawiam sie co jeszcze moze byc nie tak, poduchy pod silnikiem? rozpadajaca sie pompa oleju?
Pozdrawiam
Jocker01
: 12 lis 2013, 08:17
autor: l_krupinski
Rozumiem że wymieniłeś filtr paliwa?? Ja też podejrzewam pompę oleju albo zaworek w turbinie.
: 12 lis 2013, 09:09
autor: jocker01
Witam, tak filtr paliwa wymieniony. Zawor na turbinie? Wczoraj jak ruszalem ze swiatel i potrzebowalem troche wiecej mocy i znow mial problem, nagle cos puknelo pod maska i sie wkrecil! moze rzeczywiscie to zawor na turbine, ale dlaczego na innych biegach nie ma zadnego problemu?
Pozdrawiam
Jocker01
: 12 lis 2013, 20:21
autor: l_krupinski
ja jeszcze biorę pod uwagę EGR, ale zastanawiające jest to że jak silnik jest zimny i chłodny i są podwyższone obroty silnika do 1000 to wszystko jest dobrze i nie ma żadnych szarpnięć, a gdy tylko się rozgrzeje i obroty silnika spadną to wtedy na 1600 obrotów od razu szarpie i wpada w wibracje.
: 03 gru 2013, 11:00
autor: jocker01
Witam,
po wymianie filtra i laniu "RED X" do paliwa troche sie poprawilo, teraz tylko rzuca silnikiem na postoju a nie szarpie juz.
Zrobilem ostatio logi i widac znaczna poprawe.
Wydaje mi sie jednak ze 4ta pompka jest do wymiany, kupilem uzywke i nowe oringi i bede wymienial.
Zerknijcie prosze na
logi
Pozdrawiam.
Jocker01
: 22 kwie 2014, 08:10
autor: l_krupinski
Ja swój problem szarpania silnika w przedziale 1800-2000 rozwiązałem dopiero po wymianie zaworu N75. Wcześniejsza wymiana dwumasy i tarczy sprzęgła nie przyniosła żadnego efektu.
: 25 kwie 2014, 10:35
autor: marcin rally
jest cos takiego jak czujnik sprzegła jak tak miałem w a4 b7 szarpało przy ruszaniu wymieniłem czujnik który jest na pedałe i teraz ok