[ BMK 3.0 224 KM] Dziwny błąd po regeneracji Kolektorów w AZ
: 14 wrz 2013, 19:57
autor: Deniro
Witam 2 tyg spokoju i znow to samo , Check + brak mocy do 2000rpm. Szybko podpinam pod Vcds i uzyskalem blad taki ktory po wykasowaniu odrazu wraca. Co on oznacza?
012696 - Control Circuit for Intake Manifold Runner (Bank1)
P3198 - 002 - Implausible Signal
Dodam ze jest on inny niz standardowe bledy , poprzedni blad przed regeneracja to ten >
Oczywiscie wiadomo ze cos nie tak z kolektorem ale co ?
[ Dodano: 2013-09-14, 20:05 ]
PS. z tlumacza wyczytalem ze oznacza to "niewiarygodny/nie przekonywujacy sygnal"
[ Dodano: 2013-09-14, 21:08 ] Panowie Bank 1 nie załącza wogole silniczka , nie robi testu , Bank 2 dziala poprawnie robi test otwiera i zamyka , za to bank 1 stoi w miejscu , rozumiem ze szukac silniczka?
: 14 wrz 2013, 22:15
autor: mbectb
Wsadzili ci uszkodzony elektronicznie silniczek albo cos sie wewnatrz poluzowalo i narobilo bigosu. Najprawdopodobniej masz pozrywane polaczenia wewnatrz silniczka da sie to naprawic tylko trzeba miec dobry sprzet tzn lutownice I sprawna reke.
Mozesz tez sprawdzic wiazke idaca od kolektora do ecu. W zaleznosci od banku beda to Pin 19 na 60 stykowym zlaczu i pin 31 na 94 stykowym dla banku 1, badz pin36 na 60 stykowym i 88 na 94 stykowym dla banku 2 wedle schamatu ponizej. Co do wtyczek idacych do kolektorow pin 1 we wtyczce to masa pin 2 to + po stacyjce pin 3 idzie wedle opisu powyzej do wtyczki 60 pinowej do ecu a 4 do 94 pinowej.
Pozdro
: 14 wrz 2013, 22:18
autor: Deniro
Kolego tylko działało wszystko ok przez 2 tyg wiec nie moglbyc odrazu uszkodzony. co radzisz zrobic? kupic nowy ? (600zl) uzywke? (200zl) bo prosic o AZ o nowy to chyba niema sensu bo przeciez pisze ze na silniczki nie daja gwarancji , no ale kurde moglyby chociaz pochodzic pol roku...
: 14 wrz 2013, 22:26
autor: mbectb
Wsadzili ci uszkodzony elektronicznie silniczek albo cos sie wewnatrz poluzowalo i narobilo bigosu. Najprawdopodobniej masz pozrywane polaczenia wewnatrz silniczka da sie to naprawic tylko trzeba miec dobry sprzet tzn lutownice I sprawna reke.
Mozesz tez sprawdzic wiazke idaca od kolektora do ecu. W zaleznosci od banku beda to Pin 19 na 60 stykowym zlaczu i pin 31 na 94 stykowym dla banku 1, badz pin36 na 60 stykowym i 88 na 94 stykowym dla banku 2 wedle schamatu ponizej. Co do wtyczek idacych do kolektorow pin 1 we wtyczce to masa pin 2 to + po stacyjce pin 3 idzie wedle opisu powyzej do wtyczki 60 pinowej do ecu a 4 do 94 pinowej.
W sprawie wymiany silniczka to zalezy czy przerobili ci koncowke an metalowa czy poprostu zastosowali zestaw naprawczy s ASO jesli przerabiali glowke na metaowa to wyslij im na reklamacje bo juz nie jestes w stanie zalozyc oryginalnego silniczka.
Pozdro
: 14 wrz 2013, 22:29
autor: Deniro
No tak głowka jest metalowa i jakims chyba klejem przyklejona do silniczka jutro przeloze silniczki i bede na 100% pewien co jest nie tak
: 14 wrz 2013, 22:37
autor: mbectb
Podejrzewam ze jak zdejmiesz uszkodzony silniczek to wszystko bedzie jesne wystarczy potrzasnac nim i jesli w srodku lataja jakies kawalki luzem to definytywnie powinni ci taki silniczek wymienic w ramach reklamacji. Z autopsji kolektorow ktore wyjolem ze swojego auta wyglada na to ze zamiast regenerowac wewnatrz kolektory i mechanizm klapek to wewnatrz silniczkow montuja jakies dystanse ktore nie pozwalaja wyjsc ramieniu poza zakres 20%-80% i najprawdopodobniej sie to cos oberwalo i narobilo szkod w elektronice.
Pozdro
: 14 wrz 2013, 22:38
autor: Deniro
Kolego a ciezko jest ten silniczek sciagnac? jak sie za to zabrac?
: 14 wrz 2013, 22:42
autor: mbectb
Bardzo latwo 5 min roboty zdejmujesz pokrywe silnika odkrecasz 3 sroby torx i odpinasz wtyczke.
Pozdro
: 14 wrz 2013, 22:47
autor: Deniro
Dzieki ! ciekawe co na to AZ serwis , nie bez powodu pisza w reklamie ze nie udzielaja gwarancji na silniczki no ale co taka osoba teraz jak ja ma niby zrobic , silniczka nowego nie kupi , oni nie zreklamuja masakra jestem dobrej mysli ze jak zadzwonie w poniedzialek to powie gosc zeby odeslac
[ Dodano: 2013-09-14, 22:50 ]
Dodam tylko ze jak recznie obracam silniczek to normalnie chodzi bez oporow , a sam silniczek jest w odwrotnej pozycji niz ten od strony kierowcy , ten sprawny silniczek gdy naciskam to idzie w dol i wraca do gory a ten nie sprawny jest w pozycji dolnej i trzeba go w gore naciskac i wraca w dol jesli wiesz o co mi chodzi
: 14 wrz 2013, 23:09
autor: mbectb
Bo te silniczki sa identyczne tylko sa montowane na odwrot jeden bedzie szedl do gory a drugi w dol.
: 14 wrz 2013, 23:32
autor: Deniro
no nic ide spac , rano wstane bede dzialal , podmienie silnickzi sprawdze bledy a w poniedzialek atak na AZ serwis oby sie zachowali jak na porzadnych przystalo
[ Dodano: 2013-09-15, 10:39 ] Nie wiem o co chodzi ale nagle po podmiance silniczek ożył , vcdsem wymusilem test rowniez chodzi , moze sie zaciol?
: 16 mar 2015, 15:57
autor: b22
czesc kolego odswieze temat bo mam taki sam bład i problem z silniczkiem co ty miałes.. powiedz czy zmieniałes ten silniczek czy juz nie musiałes bo teraz nie wiem co robic:/ ostatnia próbowalem zrobic test to nie dzialal wcale dzis probowalem i nagle dziala z gory dzieki