Strona 1 z 1

[ BPP 2.7 179 KM] [A6 C6] Wymiana turbiny KKK na Garrett

: 06 wrz 2013, 10:13
autor: mbectb
Witam

Przymierzam sie do wymiany turbo I wybor padl na Garrett GTB1756VK (udalo mi sie kupic fabrycznie nowa za nieduze pieniadze) W aucie oryginalnie siedzi KKK BorgWarner i teraz pojawia sie problem - Garrett ma zlacze 5-cio pinowe a KKK 4-pinowe. Czy ktos z was robil juz taka przerobke. Mam rozpiske jak to podlaczyc do ECU tylko nie mam pewnosci czy ECU to obsluzy - trzeba pociagnac kable do ecu bo sterowanie jest zupelnie inne i wychodzi innymi pinami z ECU. Moze ktos z was przerabial juz ten temat I moze cos doradzic.

Tu rozpiska podlaczenia sterownika turbo J724 wedle ELSY.

Obrazek

Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-09-15, 01:34 ]
Zrobilem maly research I chyba bedzie ciezko tzn nie obejdzie sie bez wymiany ECU z tego co mi sie wydaje to w starszych ECU do 2006r brak jest elementow sterujacych silnikiem bezposrednio z ecu jak jest w przypadku nastawnikow HELLA montowanych w turbinach Garrett.

Tak wyglada ecu z wbudowanym sterownikiem DC Motor

Obrazek

A tak bez

Obrazek

Nie poddaje sie zakupilem ecu oraz wiazke kabli od silnika ASB tam montowano turbo Garrett ciekaw jestem czy da rade to zaprogramowac wsadem z BPP.

Pozdro

: 21 lis 2013, 23:13
autor: farmer91
i jak, udało się to "ożenić" jedno z drugim? bo jestem ciekawy. od siebie dodam że mam tez silnik ASB i turbo KKK, ale a A4. nie prościej było pokombinować z przełożeniem samych nastawników turbin?

: 22 lis 2013, 11:07
autor: Audi A6 Warsztat
farmer91, już drugi raz Cię proszę
_profil

<okok>

: 23 lis 2013, 21:28
autor: mbectb
Niestety odpuscilem sobie za duzo grzebania a za malo materialow na to w necie. Wymienilem poprostu turbo na regenerowane i po problemie....

wymiana turbiny 2.7 TDI BPP

: 14 cze 2014, 20:11
autor: Tom71
Czy do silnika BPP bez DPF z turbiną kkk można założyć turbo kkk ale z silnika 2.7 TDI z DPF?
Trzeba przełożyć elektronikę?
A może wszystko będzie pasowało...
Ktoś z Szanownych Forumowiczów już próbował takiej podmiany?
Dużo łatwiej kupić używkę od silnika z dpf

: 16 cze 2014, 10:55
autor: radzik81
Witam wydaje mis ie ze nie powinno byc problemu.

: 21 cze 2014, 01:12
autor: mbectb
Turbiny sa chyba takie same montowali tyko 2 wersje Garett GTB1756VK i KKK we wczesniejszych rocznikach. W wersji z DPF mozesz miec czujnik temperatury turbo w wersji bez DPF nie ma.

Wymiana KKK na Garetta wiaze sie z wymiana ECU i wiazki silnika calkowicie inaczej jest rozwiazane sterowanie KKK ma wbudowany sriver DC Motor i potrzebuje tylko 12V Mase i sygnal PWM oraz Feedback do ecu. Garett ma tylko feedback do ecu sam sterownik silnika DC wbudowany jest w ECU.

Pozdro