Strona 1 z 7

Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

: 24 sie 2013, 23:22
autor: misiek427
witam!

wiem ze temat rozrzadu byl juz wielokrotnie poruszany lecz przeladajac kilkadziesiat wypowiedzi nic nie dowiedzialem sie na 100%. Mianowicie jak rano odpalam auto to zarzegocze max przez 2 sekundy a pozniej pracuje idealnie,gdyby nie to to w zyciu bym nie pomyslal ze cos jest nie tak.Czytalem ze to wina napinaczy i nalezy wymienic caly rozrzad wlacznie z lancuchami. W nastepnych postach jest napisane ze przy takich objawach wymienic tylko gorne napinacze bo to ich wina i tak poprostu ten motor ma. Kolejym razem czytam ze i tak wy miana czy to kompletu czy 2 napinaczy to tylko zabieg na max 60 tys km i znowu bedzie to samo. Zglupiec mozna od tych opini i nie wiadomo co ro bic,nawet czytalem na forum wypowiedz kogos kto przezucil tych motorow duzo i pisze ze tak ma byc i nie wplywa to na uszkodzenie silnika???? jesli ktos sie z tymspotkal i wymienial lub nie toprosze o wypowiedz co z tym zrobic. Nie chodzi tu o kwestie ze kasy szkoda tylko o to czy jest sens skoro nic sie nie stanie z silnikiem i jesli dokonamy wymiany problem i tak powtoci. z gory wszystkim dziekuje za pomoc <luzik>

: 25 sie 2013, 13:49
autor: Deniro
Ja bym nie robil. jezdzij tylko wykup jakies assistance. jak padnie wywal kup nowe ASB albo najlepiej CDYA CDUC (jesli podejdzie) stary na czesci i tyle.

: 25 sie 2013, 21:14
autor: Audi A7 Klub
misiek427, U mnie to samo jest. Za każdym razem grzechotka. Jeżdżę i sie nie przejmuję tym. Jak się wysypie wstawie drugi motor z mniejszym przebiegiem.

: 25 sie 2013, 21:41
autor: misiek427
W sumie powiem szczerze ze jesli chodzi o dzwiek to troche irytuje przy odpaleniu,jak na auto tej klasy. Patrzalem to 2 górne napinacze to koszt 1000zł do tego robocizna,jak bedzie ogarmniety mechanik to da rade bez wyciagania motoru,a jak nie to tez drugie 1000zł za robote no i ponow nie pytanie ile pochodzi nowe.W sumie za 2tysie to mozna dorzucic jeszcze 1 tysiac i kupic fajene koło do Olompiady np 19 cali :).kwestia tylko czy jezdzic i ryzykować czy olać i tu najgorzej sie zdecydować,bo to pieprzona loteria ani nowe nie daje gwarancji a stary nie daje spokoju czy nie padnie motor ahhh,najgorzej ze jestem zagorzałym fanem motoryzacji i nie daje mi to spac :)

[ Dodano: 2013-08-25, 21:44 ]
Kolego KL4K50N ile pyknełeś kilosów z tym brzeczykiem :)

: 25 sie 2013, 23:11
autor: lechu168
rozrzad caly oprocz kol zebatych wychodzi 3tys zl z groszami . ja mam ten sam motor co ty i mi brzekoli i na zimnym na cieplym bez roznicy.

Re: Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

: 26 sie 2013, 02:35
autor: krisss
Mi mechanik wymienił górne napinacze ,przejechałem juz 45 tyś i nic nie zgrzyta zapłaciłem 1500 ale odpalam auto i nic nie brzęczy <okok>

: 26 sie 2013, 07:50
autor: radzik81
Ja wymienialem jeden napinacz gorny od strony pasazera i musze powiedziec ze wymiana wplynela pozytywnie na ten grzechot.Bardzo zadko sie cos odezwie ale podejzewam ze drugi napinacz juz powoli nie trzyma wiec i na niego przyjdzie czas :) Mechanik wymienil napinacz w 3 godziny bez wyciagania silnika.Napinacz wlozylem firmy FEBI bo oni i tak produkuja dla Audi a cena to ok 430 zl.Po czym wnioskuje ze to wlasnie Febi robi te napinacze? a wiec poruwnalem z tym z Audi i Febi mial zeszlifowany numer czesci i znaczek Audi.Zeszlifowane bylo dokladnie w tym samych miejscach gdzie byly numery.Ja bym osobiscie nie wymienial calego rozrzadu ale to zalezy indywidualnie jaki przebieg i jaki stan motoru.Ja mam nie cale 170tys i narazie nie zamiezam nic z tym robic.ale jak by co to chyba na nowszy motor CANA bym zmienil juz nie taki wadliwy :)

: 26 sie 2013, 09:30
autor: 3.0 BMK 224KM
lechu168 pisze:rozrzad caly oprocz kol zebatych wychodzi 3tys zl z groszami . ja mam ten sam motor co ty i mi brzekoli i na zimnym na cieplym bez roznicy.
Koledze jak słychać na zimnym tylko to jeszcze chwila i na ciepłym też będzie.
Na pewno bym tego nie zostawił, najlepiej wymienić cały rozrząd bez kół zębatych - bo nie ma takiej potrzeby.
Jednak, jak coś lepiej zrobić samą górę niż nic nie robić. Ale wtedy po 20-60 tyś km, pewnie ten dźwięk powróci.

: 26 sie 2013, 16:20
autor: Audi A7 Klub
misiek427, No ja już przelatałem ponad 25tys z tym hałasem. A ile Holender to nie wiem. Ale na bank też już trochę zrobił.

: 26 sie 2013, 21:17
autor: misiek427
Sprawdziłem w zaprzyjaznionym sklepie i sa do sciagniecia na drugi dzień oba górne lewy i prawy za 800zł kpl.Kwestia tylko ile mechanior łyknie za wymiane,jak bedzie mi cudaczył ze musi motor wyjac to znaczy ze g wie i bedzie duzo chciał.mysle ze chyba wiecej jak 300-500zl nie powinni krzyczeć,jak myslicie??? jesli tak to chyba warto nawet polatac jakie 60tysi bez brzeczenia :)

: 26 sie 2013, 23:16
autor: krisss
Ja dałem za części 1000 i za robotę 500 w sumie wymiana trwała pół dnia i wszystko gra

: 27 sie 2013, 07:45
autor: radzik81
Kolego jedni chca silnik wyciagac,skrzynie opuszczac ale to tylko swiadczy o tym ze pojecia nie maja.Mysle ze takie dobre 600zl powinien wziasc bo to jest ok 5-6 godzin pracy.

Re: Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

: 27 sie 2013, 09:17
autor: 3.0 BMK 224KM
misiek427 pisze:Sprawdziłem w zaprzyjaznionym sklepie i sa do sciagniecia na drugi dzień oba górne lewy i prawy za 800zł kpl.Kwestia tylko ile mechanior łyknie za wymiane,jak bedzie mi cudaczył ze musi motor wyjac to znaczy ze g wie i bedzie duzo chciał.mysle ze chyba wiecej jak 300-500zl nie powinni krzyczeć,jak myslicie??? jesli tak to chyba warto nawet polatac jakie 60tysi bez brzeczenia :)
Warto wg mnie. Ryzyko swapa mniejsze.

: 27 sie 2013, 10:35
autor: misiek427
Tak sie zastanawiam nad tym co jest przyczyna ze napinacze sie luzuja???.Ja wiadomo jest to napinacze olejowy,czy wada jest to ze po wyłaczeniu motoru schodzi z niego olej a pózniej po odpoaleniu pozno dochodzi bo jak wiadomo jest u góry???.Jeśli jest tak jak mysle to wychodzi ze silowniki rozpychajace napinacze i dajace naciag łańcucha sa nieszczelne po jakimś czasie.poprawcie nie jak ide w złym kierunku :)

Re: Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

: 27 sie 2013, 11:18
autor: Rozrząd
misiek427 pisze:Ja wiadomo jest to napinacze olejowy,czy wada jest to ze po wyłaczeniu motoru schodzi z niego olej a pózniej po odpoaleniu pozno dochodzi bo jak wiadomo jest u góry???
W początkowej fazie startu silnika, główną rolę odgrywają sprężyny w napinaczach, a nie olej... aczkolwiek, drożność układu hydraulicznego jest kluczowa dla ich skutecznego działania...