Strona 1 z 2
Przy podwyższonych obrotach "oil pressure"
: 21 lip 2013, 00:35
autor: Kamiljan_88
Witam, mam audi a6 c6 2.0 140km z 2007roku (niestety nie pamietem typu silnika). mam taki problem, jak odpale auto to wszystko jest ok, ale jak podwyzsze lekko obroty to zaraz zapala sie kontrolka na czerwono "oil pressure". Jak puszcze gaz to po chwili kontrolka gasnie, lub po ponownym zapaleniu auta. Czy ktos mial tez taki problem z autkiem? Co poradzicie?
: 21 lip 2013, 01:05
autor: 0x4B25A
Kamiljan_88, było wielokrotnie... problem z napędem pompy oleju... prawdopodobnie 'nie wyrabia' z utrzymaniem ciśnienia na wyższych obrotach... jak najszybciej do dobrego mechanika...
A no było...
: 21 lip 2013, 01:09
autor: Kamiljan_88
Wiem, ze bylo wielokrotnie, przeczytalem o tym duzo, wydaje mi sie, ze moj przypadek jest inny. Dopiero na podwyzszonych obrotach dzieja sie takie rzeczy.nie uwazasz, ze czyszczenie silnika, czy wymiana czujnika zalatwi sprawe?
: 21 lip 2013, 01:13
autor: 0x4B25A
Kamiljan_88, bez konkretnej analizy nie można nic powiedzieć... na pierwszy'rzut oka', logicznym się wydaje to co mówię... bez dobrej diagnostyki się nie obejdzie

racja
: 21 lip 2013, 01:21
autor: Kamiljan_88
Duzo racji w tym co mowisz, napewno zrobie szybka wymiane oleju i filtrow, wymienie tez czujnik cisnienia (chyba 23zł).
Wydaje mi sie, ze w ten sposob wyklucze pare rzeczy, jak nic nie pomoze to odrazu do mechaniora, wstepnie juz sie umowilem, ale jak to z mechanikiem troche trzeba go nakierowac:)
: 21 lip 2013, 01:32
autor: 0x4B25A
Kamiljan_88 pisze:Duzo racji w tym co mowisz, napewno zrobie szybka wymiane oleju i filtrow, wymienie tez czujnik cisnienia (chyba 23zł).
Wydaje mi sie, ze w ten sposob wyklucze pare rzeczy, jak nic nie pomoze to odrazu do mechaniora, wstepnie juz sie umowilem, ale jak to z mechanikiem troche trzeba go nakierowac:)
Szczerze, to najpierw bym podjechał do mechanika... ale nie naciągacza, który powie od razu, że do przeróbki układ, tylko będzie potrafił to sprawdzić (ciśnienie oleju)... Jeśli jednak chcesz zrobić to co powiedziałeś i w takiej kolejności, to dorzuciłbym jeszcze 'płukankę' silnika np. preparatem Motul Engine Clean... ale to już wedle uznania... przemyśl i skonsultuj temat z fachowcem...
Dzieki!!
: 21 lip 2013, 01:37
autor: Kamiljan_88
Dziekuje bardzo za pomoc i czekam na wiecej sugestii w tym temacie. doloze chyba rowniez plukanke:)
Re: Dzieki!!
: 21 lip 2013, 07:04
autor: x4n
Kamiljan_88 pisze:Dziekuje bardzo za pomoc i czekam na wiecej sugestii w tym temacie. doloze chyba rowniez plukanke:)
Samochód masz z 2007 roku, więc trochę mniej problemów. Powiedz czy kiedykolwiek wymieniałeś tzn imbus ( zbierak) w pompie oleju???
Jak nie to jak najszybciej zacznij od tego, i niech dobry mechanik ci zweryfikuje czy gniazdo od tego zbieraka nie jest wyrobione.
Jaki masz przebieg

?
: 21 lip 2013, 07:45
autor: boberek
no czeka cie wymiana wałka

: 21 lip 2013, 08:24
autor: Kamiljan_88
x4n pisze:Powiedz czy kiedykolwiek wymieniałeś tzn imbus ( zbierak) w pompie oleju???
ja go nie wymienialem, ciekawe czy poprzedni wlasciciel to zrobil, wątpie. tylko czy w moim modelu tez jest imbus? bo czytalem, ze byl montowany do 2006r?
boberek pisze:no czeka cie wymiana wałka
którego wałka? tez chodzi Ci o imbusika? <szok>
: 21 lip 2013, 09:17
autor: x4n
Kamiljan_88 pisze:x4n pisze:Powiedz czy kiedykolwiek wymieniałeś tzn imbus ( zbierak) w pompie oleju???
ja go nie wymienialem, ciekawe czy poprzedni wlasciciel to zrobil, wątpie. tylko czy w moim modelu tez jest imbus? bo czytalem, ze byl montowany do 2006r?
Chodzi o imbus, to nie jest duży koszt zakładając, że gniazdo zbieraka nie jest wyrobione.
Nie napisałeś jaki masz przebieg i napisz jaki masz kod silnika.
: 21 lip 2013, 09:21
autor: Kamiljan_88
mam 220 tys km. wydaje mi sie, ze dosc szybko zareagowalem, bo od pierwszego zapalenia kontrolki nie zrobilem ani km. tak wiec moze przy odrobinie szczescia gniazdo nie bedzie wyrobione

: 21 lip 2013, 09:37
autor: x4n
Kamiljan_88 pisze:mam 220 tys km. wydaje mi sie, ze dosc szybko zareagowalem, bo od pierwszego zapalenia kontrolki nie zrobilem ani km. tak wiec moze przy odrobinie szczescia gniazdo nie bedzie wyrobione

tak jak napisał ktoś powyżej, oddaj samochód do warsztatu w którym na hasło imbus mechanik będzie wiedział o co chodzi.
Napisz jaki masz kod silnika, zakładając że opis w twoim profilu jest poprawny to pewnie masz BRE. Samochodu już nie odpalaj do warsztatu na lawecie

!
Jeżeli masz 220 000 a poprzedni właściciel tego nie wymienił to można powiedzieć, że masz wielkie szczęście ( zakładając że już coś się nie stało).
I poczytaj sobie tematy o tym na forum.
pozdrawiam
: 21 lip 2013, 09:49
autor: Kamiljan_88
nie pamietam jaki mam kod silnika, prawdopodobnie BRE. Jutro dokladnie to sprawdze

: 21 lip 2013, 09:55
autor: x4n
Kamiljan_88 pisze:nie pamietam jaki mam kod silnika, prawdopodobnie BRE. Jutro dokladnie to sprawdze

Ja swój imbus wymieniałem zaraz po tym jak kupiłem samochód przy przebiegu 170 000 i już był mocno wyślizgany.