Strona 1 z 1

[ INNY] [A6 C6] 3.0 Pytanie o silnik

: 31 maja 2013, 16:08
autor: oczek
Witam. Mam pytanie o silnik 3.0 common rail, mocy seryjnie nie wiem ile ma, jest zrobiona na 270 kucy, ale to pewnie nie seria. Chodzi mi o jakieś opinie, czy warto w to wchodzić? Bo samochodzik jest śliczny, 2005r, oryginalna s-line, full wypas, tylko jestem strasznie ostrożny. Jakiś czas temu bez czytania opinii itp kupiłem 3.0 A6 C5 ale w benzynie ASN i powiem szczerze - tragedia. Tylko ja wiem ile pieniędzy straciłem na samym silniku, nie mówiąc o całej furze, dlatego prosiłbym o jakieś wskazówki o słabych punktach tej furki, nie chciałbym wpaść z deszczu pod rynnę.
Jeśli napisałem posta w złym dziale to przepraszam i proszę o przeniesienie. Dawno mnie na forum nie było, dlatego prosiłbym o odrobinę wyrozumiałości. Pozdrawiam.
(dla Administratora - założyłem nowe konto, nie pamiętałem jaki miałem nick, a nie mogłem odzyskać konta bez nicku, jeśli ktoś mógłby mi w jakiś sposób pomóc - byłoby świetnie, a to konto do kasacji, jeśli nie to trudno, nie obrażę się hehe)

: 31 maja 2013, 16:35
autor: radzik81
Kolego poczytaj na forum uzytkownikow takich ze motorow jakie trapia ich usterki.Przewaznie musisz zwrucic uwage na rozrzad czy nie halasuje podczas odpalania,warto bylo by sie tez dowiedziec czy cos z wtryskami bylo robione bo autko z 2005 roku a to prawie poczatek konstrukcji i wtryski laly no i na koniec slawne kolektory czy byly wymieniane.reszte kolego musisz sie doczytac tutaj na forum.

: 31 maja 2013, 17:07
autor: oczek
A o jakie kolektory chodzi? I jaki jest ich koszt +-?

: 31 maja 2013, 17:18
autor: radzik81
Sa 2 kolektory ssace ktore sa bardzo awaryjne nowy kolektor w ASO to ok 2tys zl za sztuke ale jest zestaw naprawczy za 80zl ktory moze wyeliminowac problem.

: 31 maja 2013, 18:06
autor: oczek
Sprawdziłem VIN, kod motoru to BMG, bo z Belgii jest, 155kw i by się wszystko zgadzało, 210 koni + mapa zmieniona 30% z 200 to 60 i wychodzi 270 kucy. No nic, dzięki Panowie za pomoc, muszę się poważnie zastanowić co z tym robić dalej hehe

: 02 cze 2013, 10:31
autor: Yarecki
Ten silnik to raczej BNG nie BMG, ale to szczegół. Jeżdżę takim od prawie 3 lat i jestem zadowolony. Oryginalna moc 211 KM, od 2 lat program na 270 KM. Kolektory również robiłem 2 lata temu w AZ i jest ok, chociaż teraz usprawnili swój patent. Przebieg trochę ponad 180kkm. Leje paliwo i cieszę się jazdą. Warto podjechać do serwisu z autem które masz zamiar kupić.

: 02 cze 2013, 10:54
autor: stinger
Ja mam silnik z belgi rodem z 211 konikami podkrecony wirusem ABT na 265. Autko rakieta, a z bolaczek typowych dla 3.0 tdi to naszczescie tylko klapy mnie dopadly, na szczescie ogarniete nieduzym kosztem. Wtryski i rozrzad mam w bez uwag wiec polecam ten silnik,pod warunkiem ze zadbany przez poprzedniego i obecnego wlasciciela, tak jak moj

<okok>