Strona 1 z 1
[ INNY] [tdi 2.0 140km] Wybuch, biały dym i nierówne obroty
: 26 kwie 2013, 22:56
autor: negroz
Panowie. Stało się.
Dziś dodając gazu dość mocno,( z racji, że czasami daje w dupę turbo, aby je przepalić, ponieważ na co dzień jeżdże jak emeryt) przy wysokich obrotach w okolicy 4000, nagle coś strzeliło, jakby z tłumika, pod samochodem, trudno zlokalizować jednoznacznie, w każdym bądź razie po strzale, ukazał się biały cholernie duży dym, turbina się odłączyła, samochod automatycznie zamulił, i tak robiąc za sobą zasłonę białego dymu zajechałem na parking. Odpaliłem ponownie auto, dalej biały dym, wielka chmura i nierówne obroty, w zakresie 1000-800.
Co to może być? Dodam, że 3-4 miesiace temu wymieniany był rozrząd kompletny.
: 26 kwie 2013, 23:09
autor: Naprawa Audi A6
Biały dym - płyn chłodniczy leje się w któryś cylindrów - poszła uszczelka pod głowicą

Tak mi to wygląda...
: 26 kwie 2013, 23:16
autor: negroz
A co mogło być powodem tego?
Dodanie dynamicznie gazu? No bez jaj, panowie inż. z Audi, nie pierwszy raz jeżdże autem i nigdy podobna sytuacja sie nie przytrafiła.
Zbyt duże ciśnienie w komorze?
: 26 kwie 2013, 23:20
autor: Naprawa Audi A6
Pytanie czy wiązanie jednego z drugim ma jakiś sens

Uszczelkę mogło wypierdzieć nawet podczas spokojnej jazdy... Sprawdź ile ubyło płynu chłodniczego.
: 27 kwie 2013, 07:42
autor: Fontesen
Nie sądzę, ze to uszczelka. Mi to wy gląa na padniete turboi i to jednoszncznie. Turbina strzeliła a najprawdopodobniej pękł wałek środkowy, łopaty postawiło bokiem, i zassała olej do komory spalania. Dlatrego jest zasłona dymna - włąśnie biała.
JAk by to była UPG to nie odcięło by mocy, i nie byłoby strzału.
: 27 kwie 2013, 10:26
autor: malymk45
Mogło jeszcze rozsadzić intercooler co powoduje pływanie obrotów . Powąchaj zapach dymu , płyn chłodniczy to para prawie bezwonna , a swąd spalenizny to olej w układzie wydechu .
: 27 kwie 2013, 14:10
autor: negroz
Właśnie bardziej prawdopodobne było dla mnie, że to turbina, może dlatego, że dodanie gazu spowodowało nagłe zwiększeniee ciśnienia, które zapchaną turbinę przez emerycką jazdę rozsadziło. Czy do dobry trop?
: 29 kwie 2013, 17:33
autor: radzik81
Jak koledzy pisza 2 opcje turbo lub intercooler.Znajomemu w VW Jetta 2.0 tdi padl intercooler brak mocy i siwy dym.Podobne objawy.Czy jak dales mu buta silnik byl rozgrzany do 90C?
: 03 cze 2013, 00:54
autor: negroz
Panowie.
Padła turbina.
Turbinka była podkręcona. Dodanie gazu spowodowało dostanie się znacznie dużej mieszanki niż zwykle i turbinka się 'przeładowała', rozleciał się cały wirnik i łopatki.
Turbinka już jest nowa, po regeneracji, jednak kręci się dopiero od 2500/obr, wina najprawdopodobniej przelotki znajdujacej się przy komorze fitra powietrza. Przeczyszczonie nic nie pomogło, będzie wymieniana.