Strona 1 z 3
[ BMK 3.0 224 KM] Kopci na wolnych obrotach, wzrósł pziom ol
: 07 kwie 2013, 13:08
autor: Kristo
Witam. Mam taki objaw, mianowicie: gdy silnik popracuje na biegu jałowym na wolnych obrotach to zaczyna kopcić, po kilku minutach kopci jak parowóz. po przegazowaniu ostrzejszym wszystko wraca do normy i zero kopcenia, gdy znów pochodzi na wolnych objaw powraca. dodam jeszcze że przy wymianie oleju z silnika stan oleju wyniósł ok 10 litrów po przejechaniu ok 11 tys kilometrów. zero błędów, wtryski nie leją wszystko niby jest ok. wtryski zakodowane, przypisane prawidłowo.
: 07 kwie 2013, 13:23
autor: szy18
kolego Kristo opisałeś podrecznikowe objawy lejących wtrysków...
wydaje mi się, że drenaż konta bedzie nieunikniony.
: 07 kwie 2013, 13:31
autor: Kristo
Lał jeden wtrysk, wymieniłem na nowy kupiony w aso. Teraz zaden nie leje i parametry są idealne. Czyli co muszę teraz zrobić dokladnie zeby objaw ustąpił? ? Co to znaczy drenaż konta?
: 07 kwie 2013, 13:53
autor: camelllcamelll
Kristo pisze: drenaż konta?
to może jaśniej będzie
portfela
: 07 kwie 2013, 13:57
autor: Kristo
Haha. Drenaż tego konta już był. Wiec jak wtrystki sa ok to w czym problem??
: 07 kwie 2013, 14:52
autor: farmer91
a jesteś pewien że są ok? sprawdzane tylko przez złącze diagnostyczne na komputerze czy były wymontowane i sprawdzane u jakiegoś magika od pomp i wtrysków? jeśli to pierwsze to raczej słaba diagnoza że wszystko jest w porządku . tak jak pisał szy18, jest to typowy książkowy przykład lejących wtrysków... kopci na biegu jałowym przy postoju i przybywa oleju.
: 07 kwie 2013, 15:25
autor: 0x4B25A
Kristo, _profil
Popraw proszę rodzaj silnika... jeśli nie ma Twojego, napisz mi na PW

: 07 kwie 2013, 15:25
autor: KrzysiekR
Jak wtryski są ok to sprawdz kompresję na tym tłoku co lał wtrysk. mógł przypalić tłok i puszcza olej do wylotowego.
: 07 kwie 2013, 15:31
autor: 0x4B25A
Jak wtryski są ok to sprawdz kompresję na tym tłoku co lał wtrysk. mógł przypalić tłok i puszcza olej do wylotowego.
... lub uszczelniacze tłoków... tudzież problem z gładziami cylindrów, ale raczej u Was nie występowały... choć z pękniętą głowicą w 3.0TDI się spotkałem... w Porsche Cayenne...
: 07 kwie 2013, 15:41
autor: farmer91
ale Cayenne jest większy i cięższy, to i obciążenia większe, a jak kierownik ma ciężką nogę to w ogóle

: 07 kwie 2013, 15:49
autor: KrzysiekR
0x4B25A pisze:
... lub uszczelniacze tłoków...
To przy rannym odpalaniu by zakopcił na niebiesko.
Trzeba zrobić próbę olejową w cylindrach.
Lub ściągnąć kolektor wydechowy i sprawdzić czy w komorze nie ma znikomych ilości oleju.
Jak jest ok to w komorach powinno być sucho z lekkim tylko nalotem.
Jak jest Âźle to będzie mokro-smoliste
: 07 kwie 2013, 17:43
autor: 3.0 BMK 224KM
KrzysiekR pisze:Jak wtryski są ok to sprawdz kompresję na tym tłoku co lał wtrysk. mógł przypalić tłok i puszcza olej do wylotowego.
ALbo to albo wtryski jednak leją.
Wszystkie wtryski masz z tą samą końcówką - np BD czy tam AH ?
Czy masz 5 wtrysków S lub Q lub AB i jeden BD ?
Wg mnie jak zmieniać wtryski to tak jak opony w Quattro- w komplecie ! - i tu możesz mieć problem
: 08 kwie 2013, 23:08
autor: daniel1997
zibi06, a czy pierścienie to nie uszczelnienie

: 08 kwie 2013, 23:09
autor: 0x4B25A
zibi06 pisze:0x4B25A, Absurd - nie może popsuć się coś co nie istnieje.
Chyba, że ma to być kolejny przykład nonsensownej “relacji przechodniej”, która zresztą w języku technicznym też nie istnieje.
Po pierwsze Kolego... uszczypliwości zostaw sobie dla kogoś innego, bo nie życzę sobie tego... to raz... a dwa... na myśli miałem pierścienie uszczelniające tłoki... ergo, nie rozumiem Twojego oburzenia... no chyba, że akurat tu ich nie ma

: 09 kwie 2013, 08:12
autor: 0x4B25A
zibi06 pisze:0x4B25A napisał/a:
no chyba, że akurat tu ich nie ma
Są. Pierścienie tłokowe. Do BMK (i nie tylko) 059198151M - komplet 3 szt/tłok
Ale niech Ci będzie. Masz rację..

Dokładnie te elementy miałem na myśli
Piotruś pisze:Bez odbioru.
Kolejne zamieszanie i OT - zamiast po męsku przeprosić i wycofać się z błędu

... .
Ale za co niby mam przepraszać? Błędu nie zrobiłem. W drugim poście
doprecyzowałem o co mi chodzi i nawet kolega
zibi06 przyznał mi rację... Poza tym, jak widać kolega Daniel, zrozumiał bez większych problemów, co miałem na myśli... pomimo tego, że nie wyraziłem się dostatecznie jasno i precyzyjnie, za co mogę przeprosić wszystkich, którzy poczuli się zdezorientowani tym faktem... wystarczy
odrobina dobrej woli, a nie
małostkowego 'czepialstwa' i
podłej złośliwości.