Strona 1 z 1

[ ASB 3.0 232 KM] Ciężko odpala jak jest ciepły (nie zawsze)

: 28 mar 2013, 14:14
autor: hostastow
Witam,
Problem lezy w odpalaniu, strasznie długo kręci jak jest ciepły, zapobiegawczo sprawdziłem wtryski, nie kopcą na biało, dawki są ok. I teraz pytanie czy kolejnym elementem jest sprawdzenie pompy wtryskowej (podobnie jak w starszych tdi) czy jest jeszcze jakis element na ktory warto zwrocic uwage przy diagnozie? mam tez pytanie jak trafnie zdiagnozoac pompę wtryskową? Czy pomiary vcds sa miarodajne? Może mogłbys napisac jak po kolei rozpacząc diagnozę.
Kolejnym problemem jest spalanie, które pokazuje az 18 - 20 litrów na 100 km, gdzie przy poprzednim motorze ciezko było przekroczyc 10 - 12.
Może moglibyscie napisac cos o ustawieniu rozrządu jaka wartość jest optymalna?
Ostatni problem to chyba termostat, ale tez nie mam jednoznacznej diagnozy po miescie jak sie krece bez problemu jest 90 stopni a jak tylko trasa i predkosci powyzej 120 to spada do 50:/


Sprzet jakim dysponuje to vag can pro, vcds i kts 550. Prosze o poradę.

: 28 mar 2013, 14:42
autor: 0x4B25A
hostastow pisze:Ostatni problem to chyba termostat, ale tez nie mam jednoznacznej diagnozy po miescie jak sie krece bez problemu jest 90 stopni a jak tylko trasa i predkosci powyzej 120 to spada do 50:/
Moim zdaniem masz <okok>

: 28 mar 2013, 15:58
autor: radzik81
czy mozesz podac troche wiecej detali co do spalania?Napisales 18-20 litrow na 100km czy ten pomiar jest jednoznaczny po miescie jak i na trasie?

: 28 mar 2013, 18:30
autor: igo_89
0x4B25A, Krzychu nie może spadać temperatura do 50 stopni jadąc po trasie powyżej 120 km/h. Coś jest nie tak. Powinien na trasie trzymać te 90 stopni.

: 28 mar 2013, 18:46
autor: lechu168
ewidentnie jest cos nie tak .po 6km ten silnik osiaga temperature 90 stopni i objetnie w jakim obciazeniu powinien ja trzymac.przez te skoki temperatur pewnie masz takie spalanie

: 28 mar 2013, 21:39
autor: 0x4B25A
Igorku, przeczytaj proszę moją wypowiedÂź raz jeszcze ;) WyraÂźnie wskazuję na problem z termostatem... ewidentnie na to wskazuje logiczne zachowanie się temperatury <okok>

: 28 mar 2013, 21:59
autor: hostastow
Byłem u mechanika i padło jednoznacznie na termostat. Dwa ciepłe węże a powinno być, że jeden ciepły drugi zimny (podobno).

Problem z odpalaniem na ciepłym również został rozwiązany - poluzował się wtryskiwacz nr 4. Nie wiem jakim cudem ale delikatnie spod niego wydobywało się paliwo i zapowietrzał się silnik i temu długo kręcił.

Dziękuję za zainteresowanie, pozdrawiam