Strona 1 z 1
[ BRE 2.0 140 KM] Mruga kontrolka świec żarowych i komutera
: 10 mar 2013, 17:38
autor: zaajcu
Cześć wszystkim.
Mam mały problem z moją A6 C6 z 2008r z silnikiem 2.0 TDI 140KM a mianowicie:
Po odpaleniu samochodu i przejechaniu około 6km zapaliła i mrugała kontrolka świec żarowych i w tym momęcie spadłą moc samochodu

Po pewnym czasie po zgaszeniu i zapaleniu samochodu kontrolka świec zgasła natomiast swieci się ciągle kontrolka komputera
Spotkał się kotś z takim problemem, lub wie co może być powodem?
: 10 mar 2013, 17:46
autor: marchem
Cześć
Kolego traci moc bo wszedł w awaryjny tryb pracy, a zdiagnozowanie co jest tego przyczyną bez podłączenia do np. VCDS-a byłoby wróżeniem z fusów.
: 10 mar 2013, 20:14
autor: boberek
obstawiam EGR
: 10 mar 2013, 21:38
autor: marchem
boberek pisze:obstawiam EGR
po czym wnosisz boberek? przyczyn może być wiele i trzeba by chyba jasnowidza żeby po tak lakonicznie opisanych objawach postawić tak jednoznaczną diagnozę

: 11 mar 2013, 14:58
autor: boberek
kontrolka od świec żarowych zazwyczaj mruga kiedy odcina turbo i samochod przechodzi w tryb awaryjny
a kontorlka jak kolega pisze ze to silnik czyli taki niby check engine w dieslach nie występuje jest to kontrolka układu oczyszczania spalin a nie usterka silnika

zazwyczaj zapala sie gdy rozjebany jest egr albo nastapiła jego usterka albo komp stwierdził zapchany kat
niech kolega podepnie Vcds-a i zobacyzmy
obstaiam egr albo zapchany kat

ale kat raczej nie bo auto z 2008 roku ma juz na 90 % DPF
jesli kolega dane auta w pisał dobrze w profil czyli 2.0 tdi bre itp
przyczyn oczywiście wiele może byc

po opiśie obstawiam EGR
pozdro
troche przerobiłem w zyciu audi wiec moge cos na ten temat powiedziec
: 11 mar 2013, 16:38
autor: marchem
boberek pisze:kontrolka od świec żarowych zazwyczaj mruga kiedy odcina turbo i samochod przechodzi w tryb awaryjny
a kontorlka jak kolega pisze ze to silnik czyli taki niby check engine w dieslach nie występuje jest to kontrolka układu oczyszczania spalin a nie usterka silnika

zazwyczaj zapala sie gdy rozjebany jest egr albo nastapiła jego usterka albo komp stwierdził zapchany kat
niech kolega podepnie Vcds-a i zobacyzmy
obstaiam egr albo zapchany kat

ale kat raczej nie bo auto z 2008 roku ma juz na 90 % DPF
jesli kolega dane auta w pisał dobrze w profil czyli 2.0 tdi bre itp
przyczyn oczywiście wiele może byc

po opiśie obstawiam EGR
pozdro
troche przerobiłem w zyciu audi wiec moge cos na ten temat powiedziec
no nikt nie twierdzi, że nie możesz powiedzieć

uważam tylko, że zbyt mało danych aby stwierdzić, że usterka dotyczy EGR
: 12 mar 2013, 07:53
autor: zaajcu
boberek pisze:obstawiam EGR
Kolega dobrze obstawił, z fusów jednak da się wróżyć
Dziś byłem podpiąć pod kompa i kod błędu to P0403 n18 - zawór EGR
Po napisaniu tego posta wracałem z Krakowa autostrada i przycisnąłem go trochę bo myślałem, że może to być coś z DPF. Ale po przejechaniu około 50km na około 3000 obrotów problem zniknął.
Za co to jest odpowiedzialne i jak można problemów z tym uniknąć?
: 13 mar 2013, 19:26
autor: marchem
zaajcu pisze:boberek pisze:obstawiam EGR
Kolega dobrze obstawił, z fusów jednak da się wróżyć
Dziś byłem podpiąć pod kompa i kod błędu to P0403 n18 - zawór EGR
Po napisaniu tego posta wracałem z Krakowa autostrada i przycisnąłem go trochę bo myślałem, że może to być coś z DPF. Ale po przejechaniu około 50km na około 3000 obrotów problem zniknął.
Za co to jest odpowiedzialne i jak można problemów z tym uniknąć?
To zniknął problem czy nadal masz problem?
: 14 mar 2013, 09:17
autor: zaajcu
Problem zniknął. Mam nadzieje, że na stałe.
Chciałem się dowiedzieć tylko jak można tego uniknąć w przyszłości.
: 14 mar 2013, 16:41
autor: marchem
zaajcu pisze:Problem zniknął. Mam nadzieje, że na stałe.
Chciałem się dowiedzieć tylko jak można tego uniknąć w przyszłości.
Proponowalbym Ci probe czyszczenia EGR, a gdyby to nie dalo rezultatow zawsze mozesz kupic uzywke w przystepnej cenie
No ale skoro problem zniknal to moze bedzie O.K
: 23 sie 2013, 21:51
autor: michu21bydg
witam mam podobny problem u siebie a audi a6 c6 2.7 2007 tylko ze kontrolka mruga auto wchodzi w tryb awaryjny zgasze zaplon odpalam problem znika i potem po przejechaniu 500km znou problem sie pijawil i zauwazylem ze auto cos mocniej kopci w zalaczniku foto z kompa ale takiego uniwersalnego jesli ktos cos wie co to moze byc prosze o pomoc pozdrawiam