Strona 1 z 1

[ BPP 2.7 179 KM] Drgania silnika przy niskich obrotach

: 28 lut 2013, 12:58
autor: auditor
Witam,
od roku jeżdżę swoją adelką z różnym jak dotąd skutkiem dla mojej kieszeni, no i niestety mam obawy o dalszy ich los (kieszeni i adelki). <stres>

Otóż zauważyłem wczoraj dosyć niepokojące drgania dobiegające z silnika. Dzieje się tak po gwałtownym puszczeniu pedału gazu (nie po stopniowym jego zwalnianiu) z obrotów ok. 2000. Po spadnięciu obrotów do ok. 1000 i mniej, odczuwam drgania dochodzące z okolic silnika. Dodam, że podobne, lecz słabsze i z mniejszą częstotliwością drgania odczuwałem w tym samochodzie od dnia zakupu, działo się tak głównie w ciepłe dni (w zimie praktycznie o nich zapomniałem). Te "starsze" drgania pojawiały się jednak tylko na biegu jałowym i gdy obroty były już ustabilizowane w ok. 800-900. Są jednak mniej dokuczliwe, w związku z czym zdążyłem się do nich przyzwyczaić, choć nie powiem, zaniepokoiły mnie na tyle, że zadałem sobie trud sprawdzenia wtrysków i dpf-a - obie grupy podzespołów w porządku.
Wczoraj jednak doszły "nowe" drgania, o większej częstotliwości, nieco mocniejsze od "starszych" no i pojawiające się nie w czasie, gdy obroty już są ustabilizowane od co najmniej kilku sekund, ale właśnie w momencie stabilizacji tych obrotów, tj. jeszcze ok 1000 do niższych. Trwa to kilka sekund. Dodatkowo, po wjechaniu do garażu i odsunięciu szyb usłyszałem, że mój silnik, dotychczas cichszy od niejednego najcichszego francuza, właśnie w momencie tej zakłóconej stabilizacji obrotów wydaje dźwięk bardziej niż dotychczas przypominający klekot diesla (wiem, że to diesel, ale na wyższych obrotach i do wczoraj także na niskich brzmiał bardziej jak stary benzyniak, w sensie bez tego dieslowskiego klekotu).
Dodam, że od tygodnia jeżdżę z niedziałającym siłownikiem kolektora dolotowego od strony kierowcy (padł, więc kupiłem nowy, mechanik założył, okazało się że nowy jest również uszkodzony, więc odesłał go do hurtowni, a tymczasowo wstawił &#8222;protezę&#8221; ze starego).
Pytanie więc do szanownych współtowarzyszy w niespełnionej miłości do audi. Czy te drgania mogą być spowodowane niedziałającym jednym kolektorem, czy też powinienem przygotować się do poważniejszej naprawy?
Pomożecie?

: 28 lut 2013, 13:11
autor: lechu168
mam ten sam silnik co kolega model 2005. umnie tez szarpie silnikiem ale tylko po uruchomieniu po dluzszym posotoju nigdy nie na cieplym i tylko w zimne dni. wedlug mnie maszp roblem z wtryskami ewentualnie te klapy.ale to moje sledztwo bardziej doswiadczeni koledzy niech sie wypowiedza.a moze poprostu lejesz kiepskie paliwo i to jest tego powodem.u mnie np te klapy tez sa luze i az tak autem nie telepie. w kazydm razie w poniedizlek regeneruje kolektory, a w tyg zmieniam komplet wtryskow odpisze ci jakie zmiany w uzytkowaniu auta.mysle ze po tych dwoch naprawach dragnie silnika ustapi.pzdr

: 28 lut 2013, 13:24
autor: auditor
Wtryski były badane trzykrotnie WAS-em, raz w ASO Audi, raz w ASO Skody (znajomy mechanik) i raz przez jednego magika z Wawy (jak dokończy z sukcesem sprawę kolektorów to zdam o nim relację, bo jak dotąd to chyba znalazłem dobry adres). Za każdym razem wychodziły wartości w normie (i to BARDZO w normie). Co oczywiście chłopakom z ASO nie przeszkadzało w zaproponowaniu mi "prewencyjnej" wymiany całego kompletu po okazyjnej cenie 15 tys. <brawo>

Przyszło mi jeszcze teraz do głowy, że od roku nie wymieniałem filtra paliwa, czy to może mieć wpływ?

Tak czy inaczej, jak już wymienisz, to napisz gdzie i za ile kupowałeś/robiłeś.
Pozdrawiam.

: 28 lut 2013, 17:06
autor: mbectb
Moze pompa wysokiego cisnienia paliwa do ukladu common rail podupada albo jej naped bo podobne objawy daje.

: 28 lut 2013, 17:19
autor: lechu168
ok auditor dam znac odnosnie kosztow i miejsc gdzie to naprawialem.

: 01 mar 2013, 16:56
autor: radzik81
Witam przyczyn moze byc duzo gdzies wyczytalem na jednym z forum ze koles tez mial 2.7 tdi bpp i silnik pracowal glosniej i mial dziwne wibracje i po wizycie w ASO okazalo sie ze pasek wielorowkowy sie lekko rozciagnal i po wymianie na nowy wszystko ucichlo.Ja tez czekam na wymiane zamowilem pasek Gates bo mam juz 166tys wiec zobaczymy czy moj silnik takze ucichnie.

[ Dodano: 2013-03-01, 16:59 ]
Ale takze dodam ze przed wymiana jednego z kolektorow silnik pracowal glosniej i stracil na mocy.

: 01 mar 2013, 23:01
autor: Kamil_D
może dwumas??

: 02 mar 2013, 00:26
autor: mbectb
Uszkodzone kolektory nie maja wplywu na odglos i nierownomierna prace silnika - klapy wirowe w uszkodzonych kolektorach sa otwarte caly czas.

: 02 mar 2013, 00:37
autor: auditor
mbectb pisze:Uszkodzone kolektory nie maja wplywu na odglos i nierownomierna prace silnika - klapy wirowe w uszkodzonych kolektorach sa otwarte caly czas.
Zgadza się. Ale myślę, że skoro cały czas są w tej samej pozycji, a fabrycznie powinny być w różnych w zależności od obrotów, to może ten awaryjny tryb wpływa na kulturę pracy w pewnym - w tym przypadku niskim - zakresie obrotów.
P.s. Staram się jak mogę odwlec konieczność wysupłania 3k na 2masę, lub 1,5k na regenerację pompy, bo przecież "2,7 oprócz kolektorów nic nie zagraża..."

: 02 mar 2013, 09:29
autor: lechu168
ja w poniedzialek regenruje te kolektory i przy okazji przeczyszcze tego egrka.zobaczymy co ich regeneracja i czysczenie poprawi w kulturze pracy silnika. co do tego telepania buda na niskich obrotach nie mozna znalesc jednoznacznej odpowiedzi.kolega auditor sprawdzil wtryski i maja dobra wartosc wiec to nie one.poza tem czytajac w dluz i wszerz to forum na awarie wtryskow chyba bardziej narazone sa jednostki 3,0.wedlug moich skormnych analiz z urzytkowania auta wynika raczej to ze odpowiedzialnosc za to ma dwumasa ze sprzglem