Strona 1 z 7
[ BMK 3.0 224 KM] [A6 C6 3.0 TDI ] wtryskiwacze 059130277 AB
: 08 lut 2013, 19:50
autor: radmajor
Witam, JAk standardowo w tych silnikach audi A6 3.0 TDI mam problemy z lejącymi wtryskiwaczami ,
Przy dłuższym postoju na wolnych obrotach , dymi niespalonym paliwem .
Moje wtryskiwacze sa o numerach 059130277 AB
Proszę powiedzcie mi na jakie jeszcze numery się wymieniają , jakie pasują do mojego auta :
Znalazłem takie coś w internecie , że te niby pasują i wymieniają się na 059130277 AB
059130277B
059130277Q
059130277AA
059130277AB
059130277AH
059130277BA
059130277S
059130277BD
I nastepne pytanie :
Jeżeli np: sprawdzę i zostaną mi dobre 3 wtryskiwacze o numerach 059130277 AB
to czy np: mogę bez problemu zastosować wtryskiwacze o numerach 059130277 S lub AA lub BD lub Q , i czy te wtryskiacze będą bez problemu działać
: 08 lut 2013, 19:57
autor: fer
mam pytanie co do dymienia przy lejących wtryskach, jakoś specyficznie dymi na inny kolor, czy też ma inny zapach? przy tych temp. widze że wszytkie TDI dymią:)
: 09 lut 2013, 12:07
autor: slg
fer, przy całkowicie padniętej pizoelektryce lub iglicy we tryskach (nie lubię pojęcia lejące , bo to nie do konca jest tak że wtryskiwacz pizoelektryczny cr leje, i przyjeło się ze starych diesli) auto będzie mocno dymić na biało po 10-15 minutach chodzenia na wolnych przy 90C płynu. Dodatkowo , jak udasz się na hamownię , to wykres mocy będzie się załamywał od około 3750obr i oczywiscie nie będzie seryjnej mocy. Zakładając oczywiscie ze reszta osprzętu silnika jest sprawna.
: 11 lut 2013, 11:00
autor: szy18
Fer dymienie od lejacych wtryskow to zupelnie inne dymienie niz kondensacja pary przy niskich temperaturach. jestem kilka dni po wymianie kompletu wtrysków. moje mialy symbol AB, kupilem nowki w Boschu w rzeszowie za 1250 brutto sztuka.
u mnie przed wymiana rósł poziom oleju, dymienie wystepowalo na zimnym silniku oraz na postoju np na swiatłach po 20-30 sekundach zaczynal lekko kopcic a po okolo minucie to juz był dramat. był to niebiesko biały niesamowicie gryzacy w oczy dym.
o spalaniu na trasie pond 13 litrow nie wspomne. w miescie 18l.
: 11 lut 2013, 17:42
autor: Auris1986
szy18-mam pytanie na jakie wymieniłeś bo słyszałem że do tych silników dobre i poprawione to są z literami b d. Kto Ci wymieniał i ile dostałeś gwarancji
pozdr

: 12 lut 2013, 01:27
autor: szy18
Auris duzo sie naczytałem o tych wtryskach, wystepuje duzo syboli tych wtrysków BE, BD, AB .... ja zamowilem po symbolach bosch 0 445 115 078 dziwi mnie to ze nie ma nich zadnego symbolu o jakich mowa wyzej.
wymieniłem je sobie sam. demontaż 2 godziny, montaż o połowe szybciej bo wiesz juz o co biega. w Boschu w rzeszowie mowili ze udzielaja 1 rok gwarancji. w rzeczywistosci nie licze na ta gwarancje. zawsze znajdzie sie powód zeby nie uznać reklamacji.
pozdr
: 12 lut 2013, 10:12
autor: Auris1986
Dzięki za informacje. U mnie jest trochę inaczej,miałem takie same objawy jak u Ciebie (przybywało oleju i dymienie) pojechałem do Krakowa firma Gładysek który wyciągnoł wszyskie spawdził na urządzeniach,wyczyścił, wymienił uszczelniacze,oraz silnik nastawczy turbiny.Problem znikł przybywania oleju i kopcenia.Natomiast logi które mi wydrukował ponieważ się na tym nie znam ze są w granicznych normach.
Problem jednak pozostał że na gorącym silniku jak się zatrzymam na 3 do 5 minut zacinaq się przy ponownym odpaleniu.Na forum piszą że jest to uszkodzony wtryskiwacz i szkoda tłoków.Czym więcej czytam tym mniej sypiam.
Pozdr

: 12 lut 2013, 10:53
autor: szy18
Auris co dokladnie dzieje sie u Ciebie na goracym silniku ? nie faluja ci czasem obroty ?
: 12 lut 2013, 11:30
autor: Auris1986
Nic zero falowania, dymienie jak przy każdym TDI. Co prawda nie byłem na hamowni, ale nie widzę jakiegoś spadku mocy. Tak jak napisałem na rzgrzanym silniku jak chcę go ponownie odpalić po 3- 5 minutach 8 razy na 10 zacina się na sekunde i dalej normalnie odpala.

: 12 lut 2013, 12:02
autor: 0x4B25A
Auris1986 pisze:3- 5 minutach 8 razy na 10 zacina się na sekunde i dalej normalnie odpala.

Może jest problem w automacie rozrusznika?
: 12 lut 2013, 14:28
autor: 0x4B25A
Przemcio pisze:i gaśnie wszelkie oświetlenie kabiny kontrolki jakby sie komfort resetował
No to inna 'bajka'...

: 12 lut 2013, 19:16
autor: Auris1986
No to chyba wszytko wiadomo, ale był gdzieś post żeby sprawdzić masę na rozruszniku. A jak nie, to czyska w kieszeni.
Dzięki i przyczepności

: 14 lut 2013, 16:50
autor: heca1
czy padające wtryski to naprawdę tak często spotykany problem w A6 C6 3.0 TDI czy raczej częsty problem ale nie występuje tak nagminnie ?
gdzie nie spojrzę to słyszę o padających wtryskach w 3.0 tdi, a wymiana to aż 10.000zł.
Jakie są pierwsze objawy już padających wtryskiwaczy i czy da się wymienić taniej niż za 10k ?
: 14 lut 2013, 16:57
autor: 0x4B25A
heca1 pisze:Jakie są pierwsze objawy już padających wtryskiwaczy
Przede wszystkim diagnostyka każdego wtrysku z osobna (wymontowanie, w specjalnej maszynie) potwierdzi w 100% czy są sprawne czy nie... można odczytywać dawki korekcyjne z wtrysków za pomocą VCDS, ale podobno to jest tylko taka ogólna metoda... i nie jest w 100% wiarygodna...
Co do objawów, to przykładowo telepanie 'budą', kopcenie...
heca1 pisze:czy da się wymienić taniej niż za 10k ?
Tak. Poszukaj, bo sporo jest na ten temat informacji. Ludzie widzę kupują za ~1200 PLN za sztukę...
: 17 lut 2013, 10:31
autor: Guard
heca1 pisze:czy padające wtryski to naprawdę tak często spotykany problem w A6 C6 3.0 TDI czy raczej częsty problem ale nie występuje tak nagminnie ?
gdzie nie spojrzę to słyszę o padających wtryskach w 3.0 tdi, a wymiana to aż 10.000zł.
Jakie są pierwsze objawy już padających wtryskiwaczy i czy da się wymienić taniej niż za 10k ?
Może warto zastanowić się nad regeneracją ? Znalazłem taką firmę - filmik wygląda zachęcająco. Co myślicie o regenerowaniu wtrysków ?
http://www.wtryskiwacz.com/