Strona 1 z 2
[ BRF 2.0 136 KM] Jaką macie synchronizacje rozrządu w 2.0 T
: 02 lut 2013, 17:12
autor: Gruszek2012
Witam! Jaką macie synchronizacje w bloku 4 pozycja 4? Mój silnik to 2.0 BRF . Dzis ustawilem rozrzad na blokady fabryczne i po sprawdzeniu w Vasie mam -2 stopnie. Ogólnie tak kombinuje bo mam drgania na biegu jałowym. Przed regulacja miałem na 0 . Z tym ze wałki sie nie zgadzały i właśnie teraz po regulacji jest -2. Drgania nie ustały

Jakies propozycje? Wracać do poprzednich ustawieĂą czyli na 0?
: 07 lut 2013, 20:45
autor: Gruszek2012
Napisze ktoś jak macie tą synchronizacje. Szukam cały czas rozwiązania moich problemów z drganiami auta. Jak ktoś wymieniał dwumas w 2.0 tdi to prosiłbym o podanie objawów i czy po wymianie ustały. Pozdrawiam:)
: 08 lut 2013, 02:16
autor: jacob
a sprawdzales zbierak w pompie oleju????
: 10 lut 2013, 14:16
autor: sobieski26
Niedawno wymienialem dwumas ze sprzęgłem w silniku BRE, szarpanie niestety jest nadal, dodam ze turbinka tez była wymieniana 2 miesiące temu.
: 11 lut 2013, 21:11
autor: Gruszek2012
Kupiłem audiczke z zatartym motorem BRF. Włożyłem silniczek z golfa 5 BMN który juz nie posiada fabrycznie wałków wyrównoważających ( pompa jak w 1.9) Autko ogólnie smiga super. Moc ma wystarczajaca. Pali max 8 litrow teraz w zimie.Odpala od strzala nawet w 15stopniowych mrozach. Problem jest jedynie z tymi drganiami wyczuwalnymi w aucie. Jak sie rozgrzeje silnik tak do ok 50 stopni to drgania sa najmocniejsze towazyszy im takie klekotanie z okolic skrzyni biegów. Jak silnik ma 90 stopni to wszystko zmniejsza sie jakby o połowe. Dodatkowo mam wyciek z lewej poduszki silnika( Tej z zaworkiem) Korekcja wtrysków na biegu jałowym to max +/- 0.06 na każdym cylindrze . Bipy od -32 do - 40. Lałem już Liqui Moly do filtra i zbiornika ale zero efektu. Wątpie szczerze ze to wtryski. Auto ma originalny przebieg 100.000km Zaje...... mnie wkurzaja te drgania i wydaje mi sie ze w aucie z tej półki to jest nie dopuszczalne. Moje pytanie czy ktoś mial moze podobne przygody?
: 12 lut 2013, 03:24
autor: jacob
Kolego, z drganiami na biegu jałowym tu niejeden walczy do tej pory, to może być pompa oleju (ale Ty masz już inna

), pompo wtryski (twoje wyglądają dobrze

), koło dwu masowe, poduszki pod silnikiem, złe ustawienie rozrządu, słabe paliwo, zapchany filtr paliwa i pewnie wiele jeszcze innych o których nie mam pojęcia
A powiedz mi czy w aucie tej klasy dopuszczalne są pękające głowice wadliwe napędy pomp olejowych, kulejące koła dwu masowe i pompo wtryskiwacze, padające turbiny i EGR-y???
: 12 lut 2013, 20:32
autor: Gruszek2012
Wiem wiem kolego ze te problemy męczą nasze dwulitrówki:) ale nikt mi nie wmówi że ten typ tak ma

Wszystko idzie zrobic tylko grunt to właściwa diagnoza. Ja napewno nie wymienie czegoś nie będąc pewnym że jest do wymiany:) Pozdrawiam wszystkich!
: 13 lut 2013, 04:12
autor: jacob
ÂŻyczę powodzenia, ale strzelam w ciemno ze to akurat u ciebie albo poduszka pod ślinikiem albo złe ustawienie rozrządu
pozdrawiam
: 13 lut 2013, 07:00
autor: fer
a czy wg was mozliwe sa drgania silnika na biegu jalowym od wyrobionego zabieraka/gniazda w pompie olejowej? mam wrazenie ze u mnie po wymianie samego zabieraka sa troche wieksze te drgania (aczkolwiek wczesniej tez sie pojawialy)-u mnie wtryski napewno nie maja super korekt wiec to pewnie to.
: 13 lut 2013, 14:33
autor: jacob
A powiedz mi kolego przy jakim przebiegu wymieniałeś zbierak u siebie i w jakim tanie było gniazdo, bo jak miałeś wyrobione gniazdo i wsadziłeś nowiutki zbierak to całkiem możliwe ze drgania są od tego, z drugiej jednak strony na dwoje babka wróżyła skoro mówisz ze wtryski masz nienajlepsze

: 13 lut 2013, 15:31
autor: jacob
Kolego
Piotruś, skoro tak twierdzisz to uspokoiłeś także i mnie z tym zbierakiem. Ja się opierałem na opinii kolegi Piero z AZ z Gdańska odnośnie zależności drgań do zbieraka. Ja te mam lekuśkie drgania na biegu jałowym i po wielu godzinach spędzonych na forum stwierdziłem ze to własnie zbierak jest powodem skoro moje wtryski są tez ok. Pomimo tego co mówisz iż zbierak niema z tym nic wspólnego to i tak go wymienię na nowy bo mam nalatane 168 tys i już strach mnie oblatuje z tym imbusem
A co do moich teorii to były to własnie tylko teorie nic więcej, nie napisałem co na pewno jest przyczyną tylko domniemałem bo tak naprawdę przy drganiach cała dyskusja o przyczynach to takie wróżenie z fusów

: 13 lut 2013, 19:23
autor: Gruszek2012
Właśnie co do synchronizacji rozrządu to u mnie jest na Vasie -2 . Ustawiane na ori blokady. Już kombinowałem wcześniej z ustawieniem na 0 ale drgania bez zmian. Poduszkę pod silnikiem mam wysikaną ale nie wiem czy to może byc przyczyna drgań . Ta poduszka ma zawór elektromagnetyczny który albo wpuszcza powietrze z atmosfery albo zamyka i poducha sie wtedy utwardza. Tylko nie wiem w jakich warunkach nastepuje to otwieranie i zamykanie. Caly czas kombinuje

: 13 lut 2013, 19:29
autor: jacob
A jaki jest koszt takiej poduszki która jest u Ciebie popsuta. Mozę to rozwiązałoby problem, może warto wymienić?

: 13 lut 2013, 21:04
autor: Gruszek2012
Jakies 700 serwis, a 400 zamiennik
: 14 lut 2013, 04:33
autor: jacob
a to znowu nie tam mało jak na wymianę w ciemno w zasadzie bo nie wiadomo czy drgania ustaną
