Strona 1 z 2

[ BRF 2.0 136 KM] Jaką macie synchronizacje rozrządu w 2.0 T

: 02 lut 2013, 17:12
autor: Gruszek2012
Witam! Jaką macie synchronizacje w bloku 4 pozycja 4? Mój silnik to 2.0 BRF . Dzis ustawilem rozrzad na blokady fabryczne i po sprawdzeniu w Vasie mam -2 stopnie. Ogólnie tak kombinuje bo mam drgania na biegu jałowym. Przed regulacja miałem na 0 . Z tym ze wałki sie nie zgadzały i właśnie teraz po regulacji jest -2. Drgania nie ustały :| Jakies propozycje? Wracać do poprzednich ustawieĂą czyli na 0?

: 07 lut 2013, 20:45
autor: Gruszek2012
Napisze ktoś jak macie tą synchronizacje. Szukam cały czas rozwiązania moich problemów z drganiami auta. Jak ktoś wymieniał dwumas w 2.0 tdi to prosiłbym o podanie objawów i czy po wymianie ustały. Pozdrawiam:)

: 08 lut 2013, 02:16
autor: jacob
a sprawdzales zbierak w pompie oleju????

: 10 lut 2013, 14:16
autor: sobieski26
Niedawno wymienialem dwumas ze sprzęgłem w silniku BRE, szarpanie niestety jest nadal, dodam ze turbinka tez była wymieniana 2 miesiące temu.

: 11 lut 2013, 21:11
autor: Gruszek2012
Kupiłem audiczke z zatartym motorem BRF. Włożyłem silniczek z golfa 5 BMN który juz nie posiada fabrycznie wałków wyrównoważających ( pompa jak w 1.9) Autko ogólnie smiga super. Moc ma wystarczajaca. Pali max 8 litrow teraz w zimie.Odpala od strzala nawet w 15stopniowych mrozach. Problem jest jedynie z tymi drganiami wyczuwalnymi w aucie. Jak sie rozgrzeje silnik tak do ok 50 stopni to drgania sa najmocniejsze towazyszy im takie klekotanie z okolic skrzyni biegów. Jak silnik ma 90 stopni to wszystko zmniejsza sie jakby o połowe. Dodatkowo mam wyciek z lewej poduszki silnika( Tej z zaworkiem) Korekcja wtrysków na biegu jałowym to max +/- 0.06 na każdym cylindrze . Bipy od -32 do - 40. Lałem już Liqui Moly do filtra i zbiornika ale zero efektu. Wątpie szczerze ze to wtryski. Auto ma originalny przebieg 100.000km Zaje...... mnie wkurzaja te drgania i wydaje mi sie ze w aucie z tej półki to jest nie dopuszczalne. Moje pytanie czy ktoś mial moze podobne przygody?

: 12 lut 2013, 03:24
autor: jacob
Kolego, z drganiami na biegu jałowym tu niejeden walczy do tej pory, to może być pompa oleju (ale Ty masz już inna <brawo> ), pompo wtryski (twoje wyglądają dobrze :) ), koło dwu masowe, poduszki pod silnikiem, złe ustawienie rozrządu, słabe paliwo, zapchany filtr paliwa i pewnie wiele jeszcze innych o których nie mam pojęcia :(

A powiedz mi czy w aucie tej klasy dopuszczalne są pękające głowice wadliwe napędy pomp olejowych, kulejące koła dwu masowe i pompo wtryskiwacze, padające turbiny i EGR-y???

: 12 lut 2013, 20:32
autor: Gruszek2012
Wiem wiem kolego ze te problemy męczą nasze dwulitrówki:) ale nikt mi nie wmówi że ten typ tak ma <uoee> Wszystko idzie zrobic tylko grunt to właściwa diagnoza. Ja napewno nie wymienie czegoś nie będąc pewnym że jest do wymiany:) Pozdrawiam wszystkich!

: 13 lut 2013, 04:12
autor: jacob
ÂŻyczę powodzenia, ale strzelam w ciemno ze to akurat u ciebie albo poduszka pod ślinikiem albo złe ustawienie rozrządu

pozdrawiam

: 13 lut 2013, 07:00
autor: fer
a czy wg was mozliwe sa drgania silnika na biegu jalowym od wyrobionego zabieraka/gniazda w pompie olejowej? mam wrazenie ze u mnie po wymianie samego zabieraka sa troche wieksze te drgania (aczkolwiek wczesniej tez sie pojawialy)-u mnie wtryski napewno nie maja super korekt wiec to pewnie to.

: 13 lut 2013, 14:33
autor: jacob
A powiedz mi kolego przy jakim przebiegu wymieniałeś zbierak u siebie i w jakim tanie było gniazdo, bo jak miałeś wyrobione gniazdo i wsadziłeś nowiutki zbierak to całkiem możliwe ze drgania są od tego, z drugiej jednak strony na dwoje babka wróżyła skoro mówisz ze wtryski masz nienajlepsze :(

: 13 lut 2013, 15:31
autor: jacob
Kolego Piotruś, skoro tak twierdzisz to uspokoiłeś także i mnie z tym zbierakiem. Ja się opierałem na opinii kolegi Piero z AZ z Gdańska odnośnie zależności drgań do zbieraka. Ja te mam lekuśkie drgania na biegu jałowym i po wielu godzinach spędzonych na forum stwierdziłem ze to własnie zbierak jest powodem skoro moje wtryski są tez ok. Pomimo tego co mówisz iż zbierak niema z tym nic wspólnego to i tak go wymienię na nowy bo mam nalatane 168 tys i już strach mnie oblatuje z tym imbusem :[ <wnerw>

A co do moich teorii to były to własnie tylko teorie nic więcej, nie napisałem co na pewno jest przyczyną tylko domniemałem bo tak naprawdę przy drganiach cała dyskusja o przyczynach to takie wróżenie z fusów <okok>

: 13 lut 2013, 19:23
autor: Gruszek2012
Właśnie co do synchronizacji rozrządu to u mnie jest na Vasie -2 . Ustawiane na ori blokady. Już kombinowałem wcześniej z ustawieniem na 0 ale drgania bez zmian. Poduszkę pod silnikiem mam wysikaną ale nie wiem czy to może byc przyczyna drgań . Ta poduszka ma zawór elektromagnetyczny który albo wpuszcza powietrze z atmosfery albo zamyka i poducha sie wtedy utwardza. Tylko nie wiem w jakich warunkach nastepuje to otwieranie i zamykanie. Caly czas kombinuje :)

: 13 lut 2013, 19:29
autor: jacob
A jaki jest koszt takiej poduszki która jest u Ciebie popsuta. Mozę to rozwiązałoby problem, może warto wymienić? :)

: 13 lut 2013, 21:04
autor: Gruszek2012
Jakies 700 serwis, a 400 zamiennik

: 14 lut 2013, 04:33
autor: jacob
a to znowu nie tam mało jak na wymianę w ciemno w zasadzie bo nie wiadomo czy drgania ustaną :(