Strona 1 z 1

[ INNY] Obroty i wentylator w 3.0 tdi 240 KM

: 25 sty 2013, 12:34
autor: looknow
Czesc,

mam pytanie do Was - moze mi ktos cos podpowie. Mam silnik 3.0 tdi 240 KM, tiptronic. I mam ciekawe przypadki - czasem raz na 2-3 miesiace nawet po mega spokojnej jezdzie po wylaczeniu silnika wlacza sie wentylator w samochodzie - wentylator silnika z maksymalnymi obrotami.
Jadac na biegu 2 nie moge wrzucic 3 chyba, ze przekrocze obroty powyzej 2 - 2,2 tys.
Tak jakby silnik chcial sztucznie utrzymac wysokie obroty.
Czasem wyjezdzam w trase, ale zazwyczaj to jest jazda po miescie okolo 12 km w jedna i 12 w druga strone.
Studzenie turbiny tu nic nie pomaga - nawet jak silnik postoi kilka minut to i tak sie wlacza wiatrak - zima, lato bez znaczenia.

Moze to dopalanie dpf-a? Mial ktos taki przypadek?
Wydaje mi sie, ze pali troche oleju silnikowego - ale to minimalne ilosci moze 0,5 litra na 15 tys km - chociaz nie jestem pewnie, nie mam bagnetu - mam tylko wskazanie poziomu na fis-ie a to nie jest chyba zbyt dokladne.

dzieki i pozdrawiam forumowiczów :)

: 18 mar 2013, 08:57
autor: radzik81
Witam nie masz bagnetu?T o dziwne bo ja posiadam silnik 2.7 tdi z 2007 roku i mam bagnet :| dziwne

: 18 mar 2013, 10:05
autor: 0x4B25A
radzik81 pisze:Witam nie masz bagnetu?T o dziwne bo ja posiadam silnik 2.7 tdi z 2007 roku i mam bagnet :| dziwne
To nie jest dziwne... jeśli masz czujniki MIN/MAX (standardowo tylko MIN), to nie ma bagnetu... i wersja silnika nie ma nic do rzeczy...

: 18 mar 2013, 12:46
autor: 0x4B25A
Piotruś pisze:jest (w mojej ocenie) tylko następną techniczną herezją (mylącą i niosącą niepotrzebny zamęt) - "do kompletu" w dziale silników wysokoprężnych modelu C6 <foch> <uoee> .
A jakie niby ma znaczenie, skoro także w moich silnikach są 'elektryczne bagnety'?

Oczywiście pomijam 'czepianie się', byle się 'doczepić'... od tak... dla zasady... błysnąć 'wiedzą' ... paranoja...

: 18 mar 2013, 14:05
autor: lechu168
wogole co za pop...ny pomysl zeby monotowac elektryczne bagnety.kolejny haczyk by serwisowania dokonywac w aso i mozliwie jak najbardziej uzaleznic od producenta w kwesti napraw czy wymian drobnych.a co watku to nei wiem jak to jest w slinikach v6 ale moj wujek w a4 2,0 w roczniku 2009 ma wlasnie elektryczny bagnet.

: 18 mar 2013, 15:56
autor: 0x4B25A
lechu168 pisze:wogole co za pop...ny pomysl zeby monotowac elektryczne bagnety
A widzisz... a niedawno był temat, w którym koledzy szukali możliwości uruchomienia tej funkcji...

: 11 kwie 2013, 23:19
autor: looknow
Piotruś - dzięki za odpowiedÂź - krótką choc jedyną merytoryczną ;)

Co do dyskusji "na bagnety" to za pewne wszystkie c7 juz nie maja bagnetow zwyklych - taki duch czasu...

Moja 2,7 tdi z 2005 r miala zwykly a 3.0 tdi 240 km z 2009 ma juz elektroniczny.

Przynajmniej przed wlozeniem nie trzeba czyscic szmatą ;)

Jest miejce na bagnet serwisowy - podobnie jak w 2.0 tfsi benzyna, ale raczej z tym jezdzic nie polecam :)

Pozdrawiam!!!

: 12 kwie 2013, 10:04
autor: looknow
Dzieki Piotruś,

jade niedlugo - pewnie jeszcze w tym miesiacu jade do serwisu na regularny przeglad - zglosze tam "wciaganie" oleju oraz to dopalanie dpf - mozliwe, ze sie dopala czesciej ze wzgledu na olej w paliwie.
Jak znajde przyczyne to dam znac a jak nie to i tak tez dam znac ;)