Strona 1 z 1

[ BRE 2.0 140 KM] Auto nie pali, padlo na trasie dziwny dzwi

: 18 sty 2013, 22:28
autor: spider12
Witam,
Mam problem ze swoja audi. Od okolo 5 tys kilometrow przy ruszaniu , oraz na niektorych biegach bylo slychac wyrazne stukanie, ktore dochodzilo z okolic silnika. Mechanik , ktory ma dokladnie ten sam model samochodu stwierdzil, ze jest to konczacy sie dwumas. Kazal jezdzic az padnie. Ostatnimi czasy stukot narastal. Dzis bedac w trasie przy wciskaniu sprzegla, oraz przy wiekszych obrotach stukot narastal. Po przejechaniu 150 km samochod stracil moc, nie reagowal na pedal gazu. Moglem jedynie wychamowac i zjechac na pobocze. Po zatrzymaniu samochod zgasl, nie chcial wiecej juz odpalic. Podczas odpalania wszystko dziala normalnie nie pokazujac bledow, przy przekreceniu kluczyka samochod wydaje dziwny 3 sekundowy dzwiek i to na tyle. Swieci sie kontrolka akumulatora, oraz silnik. Mechanik z pomocy drogowej sprawdzil na 6 biegu pchajac samochod w przod i w tyl czy rusza sie rozrzad. Nie rusza sie. Stwierdzil, ze to moze byc klin na wale. Samochod dopiero co scholowalem pod dom. Nie sprawdzalem jeszcze vagiem , w poniedzialek zawioze do mechanika. Pomozcie co to moze byc i jakie koszty moge poniesc.

Dzieki za wszystkie informacje,

Pozdrawiam.

: 18 sty 2013, 23:52
autor: krzycho2626
Obstawiam samoistne poluzowanie napinacza paska rozrzadu a co za tym idzie kolizja tłoka z zaworem. Nie zapomnij sprawdzić feralnego napędu pompy olejowej. Dalej wrozyl nie będę tylko czekam na info po weryfikacji silnika.

: 19 sty 2013, 09:25
autor: spider12
Jezeli to kolizja tloka z zaworem to po silniku? :/ a czy napedu pompy olejowej nie pokazalo by na komputerze, ze jest blad? Sprawdze dzis jeszcze pasek jak wyglada i czy jest napiety .

[ Dodano: 2013-01-19, 13:19 ]
Rozmawialem z mechanikiem dzisiaj i po objawach powiedzial ze chyba dwumas bo auto stracilo moc ale silnik chodzil i po zatrzymaniu sie wylaczyl. Auto bylo w trybie awaryjnym i nie dalo sie dodac gazu bo dwumas sie nie krecil i odcielo moc zeby chronic silnik. Juz wczesniej mi dwumas sie tlukl a wiec pewnie to jest to. Rozrzad nie bo nie bylo zadnego dzwieku slychac aby cos mialo sie urwac badz strzelic. Pasek jest caly.

: 20 sty 2013, 00:28
autor: krzycho2626
spider12 pisze:a czy napędu pompy olejowej nie pokazalo by na komputerze, ze jest blad?
Nie tego nie pokarze komp tylko silnik się zatrze w parę sekund i turbo też bo to jest awaria mechaniczna.

Ta jednostka napędowa jest bardzo prosta jak na takie auto aż za prosta-nawet ECU nie zgasi silnika gdy spadnie ciśnienie oleju na wale jak to już jest w 2.7 i 3.0 tdi.

Jeżeli rozrząd masz dobry no to ulga dla Twojej kieszeni-wymień dwumas i daj znać czy wszystko wróciło do normy.
Dodam tylko jak ja wymieniałem swoją dwumasę to nie miałem takich dziwnych objawów że silnik stracił moc chodz hałasowało że strach było jechać na warsztat.

: 20 sty 2013, 00:42
autor: spider12
Silnik wylaczyl sie dopiero gdy auto zatrzymalem a nie podczas jazdy. Gdyby nastapilo zatarcie to by sie odrazu wylaczyl? Jak najszybciej go sprawdzevprzez kabel i bede dzialal wtedy. Z tego co wiem sprawdza sie na wlaczonym silniku?

: 20 sty 2013, 00:50
autor: krzycho2626
Jak silnik sam zgasł to musi być inna przyczyna-zrób diagnostykę i zobacz jakie błędy wywaliło?

: 21 sty 2013, 18:46
autor: spider12
Zerwane kolo zamachowe w dwumasie od strony skrzyni. Wymiana na nowe i sprzeglo cale i gitara. Ulga ze nic z silnikiem bo mnie postraszyles. Jeszcze tylko sprawdzeńie skrzyni czy nic sie nie zepsulo bo sprezyny od dwumasu sie oderwaly.

: 22 sty 2013, 04:46
autor: krzycho2626
No to pieknie jak tylko dwumasa byla do roboty.