Strona 1 z 2
[ BRF 2.0 136 KM] Wymiana głowicy, olej w dolocie do głowicy
: 04 lis 2012, 22:16
autor: matz
: 05 lis 2012, 19:08
autor: nanek84
kolego matz co do oleju w IC i w kolektorze ssącym,to mysle ze turbina mogla puszczać troszkę olej na węzę od IC i dlatego ten olej...sprawdź na wirniku turbiny czy przypadkiem nie masz tam luzów...co do pompowtryskow to zależy w jakim one są stanie?
pozatym współczuje awarii A6,mam taki sam silnik ale puki co nic się nie dzieje...powodzonka w skaladaniu...
: 09 lis 2012, 20:15
autor: matz
To już któryś z rzędu mój post na który praktycznie nie dostaję odpowiedzi

Nie wiem czy jest spowodowane statusem konta? (nowy?)
Tak czy siak napiszę dla potomnych co zrobiłem dalej, może się komuś przyda.
Jak już pisałem wcześniej zdjęliśmy głowicę. Zaniosłem do sprawdzenia głowicę w Warszawie na ul. Poleczki, człowiek bardzo miły i fachowy. Od ręki głowica została przy mnie sprawdzona. Okazało się, że zgodnie z założeniem jest pęknięta. Miły Pan zaproponował mi używaną głowicę od ręki o przebiegu do 50k km (czy naprawdę nikt się nie dowie) za 850 zł a zaspawanie mojej za 650 zł. Wybrałem opcję zaspawania. Już na drugi dzień głowica była gotowa do odbioru. Odebrałem głowicę po spawaniu i planowaniu.
I tutaj pojawił mi się kolejny problem. W Etka online znalazłem numer interesującej mnie części ale okazało się, że do tego modelu stosowane były 3 różne uszczelki pod głowicę. Sprawdzam w InterCars i to samo.
Numery części:
03G103383 - 1 otwór 1,55 mm
03G103383A - 2 otwory 1,63 mm
03G103383B - 3 otwory 1,71 mm
O jakie otwory chodzi?
Czy wymiar to średnica otworu?
: 09 lis 2012, 20:41
autor: nanek84
matz pisze:To już któryś z rzędu mój post na który praktycznie nie dostaję odpowiedzi

Nie wiem czy jest spowodowane statusem konta? (nowy?)
Tak czy siak napiszę dla potomnych co zrobiłem dalej, może się komuś przyda.
Jak już pisałem wcześniej zdjęliśmy głowicę. Zaniosłem do sprawdzenia głowicę w Warszawie na ul. Poleczki, człowiek bardzo miły i fachowy. Od ręki głowica została przy mnie sprawdzona. Okazało się, że zgodnie z założeniem jest pęknięta. Miły Pan zaproponował mi używaną głowicę od ręki o przebiegu do 50k km (czy naprawdę nikt się nie dowie) za 850 zł a zaspawanie mojej za 650 zł. Wybrałem opcję zaspawania. Już na drugi dzień głowica była gotowa do odbioru. Odebrałem głowicę po spawaniu i planowaniu.
I tutaj pojawił mi się kolejny problem. W Etka online znalazłem numer interesującej mnie części ale okazało się, że do tego modelu stosowane były 3 różne uszczelki pod głowicę. Sprawdzam w InterCars i to samo.
Numery części:
03G103383 - 1 otwór 1,55 mm
03G103383A - 2 otwory 1,63 mm
03G103383B - 3 otwory 1,71 mm
O jakie otwory chodzi?
Czy wymiar to średnica otworu?
Kolego ja twój temat troszkę sledze i zerkam jak widzę ze coś nowego jest napisane...co do reszty z forum to sam nie wiem dlaczego nikt nie napisze żadnego posta,kazdy chyba taki zalatany albo nie wiem co...no troche to przykre ale prawdziwe...to już o tym nie będziemy pisać,ogólnie forum jest po to abyśmy sobie co nieco pomagali nawzajem...bo ludzie piszą z całej polski jak i europy,a kazdy wiadomo nie jest na tyle doświadczony w tej dziedzinie

na tyle aby sam ogarnąć wszystkie rzeczy.
wracając do głowicy to nie wiem o co kaman z tymi otworami,najlepiej chyba wziasc na wzór stara uszczelkę od twojej głowicy to wtedy będzie najpewniejsze.uszczelki pod głowicę polecam firmy Victor Reinz sprawdzona niemiecka firma.
: 10 lis 2012, 08:45
autor: Peter22
A sprawdzałeś po vinie w ASO co wychodzi????
: 10 lis 2012, 21:27
autor: matz
Piotruś
Pisząc o braku zainteresowania raczej nie miałem pozycji roszczeniowej. Zawsze staram się rzeczowo zadawać pytania oraz przeszukiwać forum na wcześniejsze odpowiedzi. Sam jeśli nie mam nic do powiedzenia staram się nie udzielać co można zauważyć po ilości napisanych przeze mnie postów.
Nie mam zamiaru robić offtopa. Jeśli chodzi o linki które mi podałeś rzeczywiście mnie zdziwiłeś. Przeglądałem forum ale ograniczyłem się do podfora C6. Serwer forum wywala mi "pięćsetke" (500, internal error) serwera kiedy chcę użyć wyszukiwarki wbudowanej w phpbb z opcją wyszukaj wszystkich słów.
Natomiast jak szukałem po googlowej nie znajodwałem odpowiedzi. W każdym bądź razie, mea culpa bo jak widze posty są.
Czytałem Twoje posty na forum, oraz pochwały w dziale Polecam i daże Cię dużym szacunkiem za postawę, umiejętności i wiedzę.
Do roszczeniowego lenia mi daleko.
A teraz powrót do tematu:
Dziś rano obejrzałem starą uszczelkę, miała 2 otwory.
Dzwoniłem do 3 ASO Audi w Warszawie aby nabyć uszczelkę pod głowicę z numerem fabrycznym wyczytanym bezpośrednio ze starej, niestety nigdzie nie było jej od ręki.
Pojechałem do InterCars ze starą uszczelką i Miły Pan doradził mi aby po planowaniu głowicy wziąć grubszą uszczelkę (czyt. z 3 otworami), posłuchałem się i kupiłem uszczelkę ELRING z 3 otworami o grubości: 1,71 mm, stara podobno miała 1,63.
Ponieważ mimo mojego braku doświadczenia staram się to zrobić najlepiej jak potrafię zawsze mam dużo pytań.
Czy rzeczywiście po planowaniu głowicy powinna być uszczelka o większej grubości?
: 10 lis 2012, 23:48
autor: matz
Trochę poszperałem w poszukiwaniu części które należałoby wymienić przy zdejmowaniu i ponownym zakładaniu głowicy w 2.0 TDi według opisu Piotrusia do 1.9TDi i chciałbym potwierdzić zgodnie z zapiskami z tamtego posta:
Jeśli ktoś posiada wiedzę serdecznie proszę o uzupełnienie.
1.
1.9 TDi - 038 103 383 DF (poprzedni numer: 038 103 383 BM) Uszczelka głowicy - 1 szt.
2.0 TDi - 03G 103 383 A
2.
1.9 TDi - 038 103 384 ÂŚruby głowicy - 10 szt.
2.0 TDi - 03G 103 384
3.
1.9 TDi - 038 103 385 A - 4 szt.
2.0 TDi - Nie wiem
4.
1.9 TDi - 028 129 717 D Uszczelka pod kolektor ssący - 1 szt.
2.0 TDi - 03G 129 717 D
5.
1.9 TDi - 038 198 051 C Zestaw uszczelniający pompowtryskiwacza - 4 kpl.
2.0 TDi - 03G 198 051 A
6.
1.9 TDi - 038 109 293 Uszczelka pompy vacuum do głowicy - 1 szt.
2.0 TDi - Nie wiem
7.
1.9 TDi - 038 109 293 A Pierścień uszczeln. vacuum - 1 szt.
2.0 TDi - Nie wiem
8.
1.9 TDi - 028 145 757 Uszczelka rurki spustowej oleju z turbo - 1 szt.
2.0 TDi - 028 145 757 - bez zmian
9.
1.9 TDi - N 013 8128 Uszczelniacz rurki oleju turbo - 2 szt.
2.0 TDi - Nie wiem
10.
1.9 TDi - 037 121 688 Perścień uszczeln. kolanko ukł. chłodzenia - 1 szt.
2.0 TDi - 037 121 688 - bez zmian
11.
1.9 TDi - 037 121 687 Pierścień uszczeln. kolanku ukł. chłodzenia - 1 szt.
2.0 TDi - Chyba należy pominąć
12.
1.9 TDi - 037 253 039 F Uszczelka kolektora wydechowego - 1 szt.
2.0 TDi - Nie wiem
13.
1.9 TDi - N 902 00 201 Nakrętka samozabezp. - 8 szt.
2.0 TDi - Nie wiem
14.
1.9 TDi - N 900 955 01 - 8 szt.
2.0 TDi - Nie wiem
15.
1.9 TDi - 038 131 547 A - 1 szt.
2.0 TDi - 038 131 547 A - bez zmian
16.
1.9 TDi - 3A0 253 115 Uszczelka turbo (wydech) - 1 szt.
2.0 TDi - 3A0 253 115 - bez zmian
17.
1.9 TDi - G 012 A8 FM1 Koncentrat G12 - 1 szt.
2.0 TDi - Nie wiem.
[ Dodano: 2012-11-14, 18:55 ]
Witam.
Nie mogę znaleźć jakim momentem należy przykręcić śruby zaznaczone na czerwono.
Może ktoś się orientuje?
: 15 lis 2012, 21:57
autor: nanek84
nie było ulotki dołączonej do uszczelki,czasem sa dołączone momenty dokręcania...
: 15 lis 2012, 23:01
autor: tdiservice
W temacie uszczelek na forach ludzie wypowiadają tak wiele bzdur, że czasami cieszę się że nie mam za dużo czasu żęby to przeglądać.
Temat wygląda następującą: Zadaniem szlifierza oprócz zbadania szczelności jest również zbadanie wysokości głowicy oraz tego czy po splanowaniu ta wysokość nie przekroczy minimalnej dopuszczalnej. Następnie szlifierz dociera gniazda zaworowe stosując takie kąty na płaszczyznach żęby zapewnić szczelność kanału. I tu najważniejsza rzecz następuję ponieważ szlifierz musi docierając gniazdo zadbać również o to żeby wysunięcie zaworu było takie jak w głowicy fabrycznej. I to jest sedno sprawy i wtym temacie pojawia się wiele bzdur. Skoro wysunięcie zaworu jest takie samo po obróbce jak i przed obróbką to co mogło się zmienić lub mogłoby ? Jedyna wartość która mogła się zmienić to wysunięcie cylindra nad blok i to należy ZMIERZYć dobierając uszczelkę. Ale zmieni się to tylko wtedy kiedy splanujecie blok, bo oczyszczenie bloku papierem to nie jest planowanie bo nawet jednej dziesiątki nie zbierzecie z bloku żeliwnego. Czyli podsumowując oczyszczacie blok przykładacie liniał i sprawdzacie czy powierzchnia jest prosta jezeli tak to mierzycie wysuniecie tłoka nad blok w GMP i dobieracie uszczelkę . Wszystko w tym temacie.
Bzdury jakie możecie usłyszeć to po pierwszym planowaniu jeden otwór , po drugim dwa , po trzecim trzy <szok> inne bzdury dotyczą stosowania starych śrub itp , ja się cieszę w sumie bo mam dzięki temu dużo więcej pracy bo jak ktoś to raz spie***li to już się nie weźmie sam za to. Macie ELSA i ETKA i tam jest naprawdę wszystko tylko że się nikomu nie chce czytać, najlepiej jak ktoś wszystko poda ...
[ Dodano: 2012-11-15, 23:06 ]
muszę dodać jeszcze ważną rzecz żęby ktoś nie pomyślał że dobieramy po wartościach w ETKA, wartośći graniczne są podane w ELSA np jeżeli wysunięcie będzie 1,38 to stosujesz uszczelkę o grubości X,YZ a jeżęli 1,67 to inną , dokładne wartości graniczne są w instrukcji napraw.
powodzenia
: 15 lis 2012, 23:12
autor: nanek84
tdiservice pisze:W temacie uszczelek na forach ludzie wypowiadają tak wiele bzdur, że czasami cieszę się że nie mam za dużo czasu żęby to przeglądać.
Temat wygląda następującą: Zadaniem szlifierza oprócz zbadania szczelności jest również zbadanie wysokości głowicy oraz tego czy po splanowaniu ta wysokość nie przekroczy minimalnej dopuszczalnej. Następnie szlifierz dociera gniazda zaworowe stosując takie kąty na płaszczyznach żęby zapewnić szczelność kanału. I tu najważniejsza rzecz następuję ponieważ szlifierz musi docierając gniazdo zadbać również o to żeby wysunięcie zaworu było takie jak w głowicy fabrycznej. I to jest sedno sprawy i wtym temacie pojawia się wiele bzdur. Skoro wysunięcie zaworu jest takie samo po obróbce jak i przed obróbką to co mogło się zmienić lub mogłoby ? Jedyna wartość która mogła się zmienić to wysunięcie cylindra nad blok i to należy ZMIERZYć dobierając uszczelkę. Ale zmieni się to tylko wtedy kiedy splanujecie blok, bo oczyszczenie bloku papierem to nie jest planowanie bo nawet jednej dziesiątki nie zbierzecie z bloku żeliwnego. Czyli podsumowując oczyszczacie blok przykładacie liniał i sprawdzacie czy powierzchnia jest prosta jezeli tak to mierzycie wysuniecie tłoka nad blok w GMP i dobieracie uszczelkę . Wszystko w tym temacie.
Bzdury jakie możecie usłyszeć to po pierwszym planowaniu jeden otwór , po drugim dwa , po trzecim trzy <szok> inne bzdury dotyczą stosowania starych śrub itp , ja się cieszę w sumie bo mam dzięki temu dużo więcej pracy bo jak ktoś to raz spie***li to już się nie weźmie sam za to. Macie ELSA i ETKA i tam jest naprawdę wszystko tylko że się nikomu nie chce czytać, najlepiej jak ktoś wszystko poda ...
[ Dodano: 2012-11-15, 23:06 ]
muszę dodać jeszcze ważną rzecz żęby ktoś nie pomyślał że dobieramy po wartościach w ETKA, wartośći graniczne są podane w ELSA np jeżeli wysunięcie będzie 1,38 to stosujesz uszczelkę o grubości X,YZ a jeżęli 1,67 to inną , dokładne wartości graniczne są w instrukcji napraw.
powodzenia
kolego tdiservice nasz kolega prosił o sile dokręcenia tych szpilek...a tu nic na ten temat nie napisales...
: 16 lis 2012, 10:06
autor: tdiservice
nanek84 pisze:kolego tdiservice nasz kolega prosił o sile dokręcenia tych szpilek...a tu nic na ten temat nie napisales..
tdiservice pisze: ELSA i ETKA i tam jest naprawdę wszystko
matz pisze:Nie mogę znaleźć jakim momentem należy przykręcić śruby zaznaczone na czerwono.
Może ktoś się orientuje?
śruby zaznaczone na rysunku A15-0936 dokręcasz następująco
ÂŚruby -2 - i -4 - na przemian i stopniowo dokręcasz aż "wózek" osiądzie na głowicy
następnie
ÂŚruby -1 -, -3 - i -5 - dokręcasz momentem 20 Nm + 90 ° (1/4 obrotu)
następnie
ÂŚruby -2 - i -4 - dociągaszdo 20 Nm + 90 ° (1/4 obrotu).
na koniec
śruby 6,7,8,9,10 dokręcasz z momentem 20 Nm
: 18 lis 2012, 10:27
autor: matz
tdiservice,
Dziękuję za odpowiedź. Silnik złożyliśmy do kupy i odpaliliśmy bez większych problemów. Po odpaleniu słyszałem dziwny dzwięk (rotacyjny), po sprawdzeniu okazało się, że pasek rozrządu jest zbyt mocno naciągnięty. Dzisiaj będziemy to poprawiać.
Przy skręcaniu silnika przyjąłem zasadę wymiany wszystkich szpilek które dokręcane są siłą x + kąt, wymieniliśmy również wszystkie uszczelki łącznie z uszczelkami wtrysków. Dzisiaj ciąg dalszy prac, będę informował.
Na pierwszy rzut oka udało mi się zaobserwować, że silnik pracuje równiej na niskich obrotach niż przed naprawą.
Pzdr.
[ Dodano: 2012-11-18, 10:34 ]
Tabela doboru uszczelki poniżej:
: 18 lis 2012, 13:05
autor: nanek84
matz pisze:tdiservice,
Dziękuję za odpowiedź. Silnik złożyliśmy do kupy i odpaliliśmy bez większych problemów. Po odpaleniu słyszałem dziwny dzwięk (rotacyjny), po sprawdzeniu okazało się, że pasek rozrządu jest zbyt mocno naciągnięty. Dzisiaj będziemy to poprawiać.
Przy skręcaniu silnika przyjąłem zasadę wymiany wszystkich szpilek które dokręcane są siłą x + kąt, wymieniliśmy również wszystkie uszczelki łącznie z uszczelkami wtrysków. Dzisiaj ciąg dalszy prac, będę informował.
Na pierwszy rzut oka udało mi się zaobserwować, że silnik pracuje równiej na niskich obrotach niż przed naprawą.
Pzdr.
[ Dodano: 2012-11-18, 10:34 ]
Tabela doboru uszczelki poniżej:
powodzonka.składajcie wszystko na spokojnie bez nerwów...
[ Dodano: 2012-11-27, 17:00 ]
autko złożone?śmiga już?
: 19 sty 2013, 16:47
autor: matz

Auto złożone, śmiga idealnie. Zrobiłem 8k i jest wszystko ok.
: 19 sty 2013, 21:03
autor: nanek84
to elegancko kolego matz i oby śmigała jak najwięcej bez awarii.pozdr.
