Strona 1 z 1
[ BMK 3.0 224 KM] Zapowietrzanie się układu paliwowego
: 24 wrz 2012, 08:10
autor: Sebastia1
Koledzy
Czy jest możliwe zapowietrzanie się układu paliwowego podczas opisanej poniżej sytuacji czy autku coś dolega?
W baku miałem paliwa na 200 km (wg wskazań komputera) i zacząłem podjeżdżać pod domek w górach bardzo stromym odcinkiem (45 stopni) drogi przez około 600 m, potem zjazd do sklepu i ponowny wjazd i po tej drugiej wspinaczce

gdy stanąłem pod garażem zaczęła migać kontrolka świec i auto zgasło. Po kilku kręceniach autko odpaliło, zdjąłem maskownicę silnika i w wężyku dochodzącym do pompy leciało mnóstwo pęcherzyków powietrza. Po tym zdarzeniu (nauczony doświadczeniem z innym autem) zjechałem innym autem na stację paliw kupiłem 50 litrów ON i powlewałem paliwa do rurek przy filtrze paliwa, do filtra i do przewodu przezroczystego dochodzącego do pompy, a resztę ON wlałem do baku (czyli jakieś 49,5 litra). Auto po odpaleniu zaskoczyło od razu, pęcherzyki powietrza zniknęły i postanowiłem podjeżdżać tą samą trasą kilka razy i sytuacja już się nie pojawiła, po całym weekendzie wjazdów i zjazdów po zdjęciu maskownicy w przezroczystym przewodzie pęcherzyków nie było.
Stąd myślę, że to wina niskiego stanu ON w baku i stromych podjazdów, ale zweryfikujcie moją teorię:)
Pozdrawiam
: 25 wrz 2012, 15:48
autor: mariooo
Pewnie było jak piszesz, ale podjedź do kogoś z wagiem i podepnij furkę, bo skoro mrugały świece to mógł się zapisać jakiś błąd i będziesz wtedy miał większą jasność.
: 26 wrz 2012, 13:11
autor: igorw
Miałem podobny problem w C5 ale wystarczyło dokręcić cybanty na filtrze. Sprawdź szczelność układu.
: 18 paź 2012, 13:48
autor: Sebastia1
To się uśmiałem

. Auto już 3 dni w serwisie stoi i nie mogą znaleźć przyczyny zapowietrzania się układu. Jak znajdą

to napiszę co było tego powodem
: 18 paź 2012, 15:32
autor: igorw
U mnie był pęknięty zawór i biedactwa 3 dni szukali po wymianie filtra paliwa. Po czym i tak dokręciłem obejmy... małą wyobraźnię mają.
: 19 paź 2012, 20:55
autor: marek610
Chcialbym dołaczyć sie do dyskusji.
U mnie w tym przezroczystym przewodzie caly czas pojawia sie banka powietrza.
Po odpaleniu znika i jest dobrze postoi 12 godz. rano jest znowu.
Mialem wymienione wtryski nowe orginalne, filtr paliwa, nawet pompa jest po remoncie dokladnie po uszczelnieniu. Nigdzie niewidac sladu ropy. Jezdze juz z 5 raz do mechanika juz rozklada rece.
ja sam juz niewiem czego sie czepic...
Prosze o pomoc...

: 29 paź 2012, 07:24
autor: Sebastia1
Auto jest już sprawne

. Za zapowietrzanie się układu odpowiadała pompka przelewowa w baku. Diagnoza nie pochodzi z ASO (z którego auto zabrałem bo nie mogli sobie poradzić) tylko z Bosch service - koszt używki + robocizna 180PLN
: 12 sty 2013, 17:16
autor: marin
Witajcie,
Przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu auto wchodzi w tryb awaryjny. Po ponownym odpaleniu jest ok... aż do kolejnego ostrzejszego przyspieszenia. Amatorskie oględziny wykazały powietrze w przewodzie paliwa widocznym pod pokrywą (jak silnik jest wyłączony, są pęcherze powietrza, jak pracuje- płynie ciągła "wstęga piany"). Czy za powyższe może odpowiadać filtr paliwa lub, tak jak u Sebastia1 pompka przelewowa baku? Może jeszcze coś innego? Jak jadę po emerycku, to jakoś daje radę, ale nie od tego jest A6 przecież...
[ Dodano: 2013-01-25, 14:01 ]
Hmm, jeśli w ogóle to kogoś interesuje, to... różni mechanicy straszyli mnie wymianą połowy układu paliwowego, zaczynając od czujnika ciśnienia, a kończąc na pompie paliwa. Na pytanie czy to może być wina filtra paliwa jak jeden mąż z założenia przecząco kręcili głową. W sumie dziwne, bo w tym tkwił problem- wymieniłem filtr za 150zł i auto hula normalnie. Tak więc, zanim zaczniecie wymieniać podzespoły za 4-cyfrowe sumy warto zacząć od najbardziej oczywistej i zarazem najtańszej opcji- a nóż pomoże.
