Strona 1 z 5

[ BMK 3.0 224 KM] Błąd wszystkich świec żarowych

: 13 wrz 2012, 12:49
autor: slg
Panowie , mam błąd wszystkich świec , otwarty obwód , gdzie szukać przyczyny (obstawiam że 6 na raz by nie padło) , może przekaźnik ?


005658 - Glowplug for Cylinder 1 (Q10): Open Circuit
P161A - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 206556 km
Time Indication: 0
Date: 2012.09.13
Time: 07:55:24

Freeze Frame
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 11.93 V
Duty Cycle: 15.0 %
Temperature: 15.3°C

005659 - Glowplug for Cylinder 2 (Q11): Open Circuit
P161B - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 206556 km
Time Indication: 0
Date: 2012.09.13
Time: 07:55:24

Freeze Frame
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 11.93 V
Duty Cycle: 15.0 %
Temperature: 15.3°C

005660 - Glowplug for Cylinder 3 (Q12): Open Circuit
P161C - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 206556 km
Time Indication: 0
Date: 2012.09.13
Time: 07:55:24

Freeze Frame
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 11.93 V
Duty Cycle: 15.0 %
Temperature: 15.3°C

005661 - Glowplug for Cylinder 4 (Q13): Open Circuit
P161D - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 206556 km
Time Indication: 0
Date: 2012.09.13
Time: 07:55:24

Freeze Frame
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 11.93 V
Duty Cycle: 15.0 %
Temperature: 15.3°C

005662 - Glowplug for Cylinder 5 (Q15): Open Circuit
P161E - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 206556 km
Time Indication: 0
Date: 2012.09.13
Time: 07:55:24

Freeze Frame
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 11.93 V
Duty Cycle: 15.0 %
Temperature: 15.3°C

005663 - Glowplug for Cylinder 6 (Q15): Open Circuit
P161F - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 206556 km
Time Indication: 0
Date: 2012.09.13
Time: 07:55:24

Freeze Frame
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 11.93 V
Duty Cycle: 15.0 %
Temperature: 15.3°C

: 14 wrz 2012, 13:58
autor: szczerba2
no przekażnik w podszybiu str.pasażera lub bezpiecznik

: 14 wrz 2012, 13:59
autor: slg
wiesz który bezpiecznik , bo w instrukcji obsługi nie mogłem znaleźc ?

: 19 wrz 2012, 00:34
autor: fabricjo
slg, poradziłeś już sobie z problemem?
ÂŚwiece łatwo sprawdzić, wystarczy wziąć kabelek podłączyć go do + , ściągnąć fajkę ze świecy i delikatnie dotknąć wystającej końcówki świecy, powinno iskrzyć jak świeca jest ok. Może być, że grot świecy jest uwalony ale we wszystkich 6 raczej to niemożliwe.
Napięcie zasilania świec, jak się nie mylę to 4,4V, zatem należy uważać aby nie przesadzić ze sprawdzaniem i tym sposobem nie spalić świecy.
Ja to przerabiałem jakis czas temu, miałem 5 świec do wymiany.

Dodam, że nie jest to metoda 100%, jednak u mnie zadziałała.
Jeśli świeczki dobre, to można szukać przyczyny w przekaźniku ;)
pozdro

: 19 wrz 2012, 11:57
autor: slg
jeszcze sobie nie poradziłem , bo dopadły mnie klapki :) , ale dziś sprawdzę tą metodą świeczki :)

: 19 wrz 2012, 17:57
autor: szczerba2
swieczki sprawdza sie max 5 voltami. Sprawdz wogole jakie masz ceramiki 4.4 v czy stalowe 12 v. Bo moźe ktoś władował nie takie jak wymaga soft ecu. Ja u siebie zmieniłem na 12 v i wgrałem nowy soft vasem

: 19 wrz 2012, 18:10
autor: MaTyS
W silniku 2.7 l Common Rail montowane były zawsze metalowe świece żarowe.
W przypadku silnika 3.0 BMK i BNG montowane były różne świece żarowe - ceramiczne świece żarowe firmy Bosch i metalowe świece żarowe firmy Beru.
Ceramiczne świece żarowe posiadają kolorowe oznaczenie w postaci „białego pierścienia uszczelniającego” i uskok fazowy na szpicy. Metalowe świece żarowe posiadają kolorowe oznaczenie w postaci „czerwonego pierścienia uszczelniającego”. Wszystkie pracują na 4.4V.

: 19 wrz 2012, 19:48
autor: fabricjo
szczerba2, jak zmieniłeś zasilanie i świeczki? no i przede wszystkim co to daje? <mysli>

: 19 wrz 2012, 22:58
autor: szczerba2
wersja softu poćzytajcie w elsie.

: 20 wrz 2012, 18:18
autor: fabricjo
wersja softu poćzytajcie w elsie.
co daje zmiana softu? <mysli> :)

: 20 wrz 2012, 18:41
autor: MaTyS
Możliwość zmiany świec z ceramicznych na metalowe.

: 20 wrz 2012, 20:59
autor: fabricjo
MaTyS pisze:Możliwość zmiany świec z ceramicznych na metalowe.
hmmm, przecież metalowe też są zasilane 4,4V <mysli> :)

: 20 wrz 2012, 21:16
autor: MaTyS
Napięcie to samo, ale sterowanie tymi świecami już inne. Ceramiczne świece żarowe osiągają temperaturę 1.000 °C w czasie krótszym niż 2 sekundy i mogą żarzyć się ponad 10 minut przy temperaturach do 1.350 °C... .

: 20 wrz 2012, 21:35
autor: fabricjo
MaTyS, sorki, ale dalej nie bardzo widzę sens zmiany tego softu ;)
ÂŚwiece, czy to metalowe, czy ceramiczne powinny tak samo grzać.
Według instrukcji w czasie krótszym niż 2 sek do temp powyżej 1000°C :)

: 21 wrz 2012, 07:49
autor: MaTyS
Z tego co się orientuje to różnica w sterowaniu (czas grzania wstępnego, dogrzewania) jest na tyle różna w obu rodzaju świeć, że np. wymiana świec ceramicznych na stalowe bez wymiany softu spowodowała by ich uszkodzenie.

http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/drukuj.php?co=1&id=187