Strona 1 z 1

[ BRE 2.0 140 KM] DPF - w czym leży problem?

: 06 wrz 2012, 21:43
autor: rstr
Witam,

Ogromna prośba o pomoc. Nie mam pojęcia o co chodzi. Mam wrażenie, że mój mechanik chyba też nie ma koncepcji, a samochód doprowadza mnie do szału.

2.0 TDI, BRE, ok. 160.000km, Multitronic.

Objawy są następujące (niekoniecznie muszą być ze sobą połączone, ale wymieniam wszystkie dla pełnego obrazu sytuacji):
- wysokie spalanie - po mieście wychodzi średnio 12l / 100 (nie jeżdżę jakoś super dynamicznie),
- niska moc - hamowałem go jakiś czas temu - wyszło ok. 110KM (nie robiłem chipa, tylko sprawdzałem moc) - aktualnie V max, które ten samochód jest w stanie osiągnąć to ok. 180km/h (od 160 ledwo wzrasta),
- regularne problemy z DPF:
- przy jeździe po mieście co 100-150km dostaję komunikat na FIS'ie o zapełnieniu DPF i konieczności wyjechania na jakąś drogę szybkiego ruchu, żeby mógł się oczyścić (średnia moja dzienna, pojedyncza trasa to ok. 15km),
- gdy filtr DPF jest bliski takiego zapełnienia, że zaraz wyrzuci błąd na FIS'ie, samochód zaczyna bardzo, bardzo szarpać, czasami wręcz przez sekundę się krztusi przy przyspieszaniu, a przy puszczeniu pedała gazu nieregularnie pojawia się przez bardzo krótki dźwięk jakby tarcia (ale nie metalicznego).
- ostatnio DPF po zapełnieniu wyrzucił nawet check-engine - konieczne było odpalenie procedury awaryjnego oczyszczania z poziomu komputera - nic nie pomogło, choć DPF oczyścił się do 0%.

Co było zrobione do tej pory:
1. Rok temu: Wymiana EGR.
2. Niedawno: Wykonanie wspomnianej procedury awaryjnej - właściwie nic nie dało, poza tym że pozbyłem się błędu, w dodatku po przejechaniu 100km (słownie: stu kilometrów) znowu pojawił się, tym razem na FISie, komunikat o zapełnieniu filtra.
3. Niedawno: Wymiana pompy tandemowej - mechanik twierdził, że powinno pomóc na brak mocy.
4. Niedawno: wymiana pompy oleju na bezawaryjną.

Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc! Czytałem różnego rodzaju posty o braku mocy, czy DPF, ale nie znalazłem podobnych objawów jak te moje...

: 06 wrz 2012, 22:15
autor: Arrni
podlacz go pod kompa moze wypluje jakies bledy. mozesz tez wypruc caly katalizator zaraz za turbina jest.

: 06 wrz 2012, 22:24
autor: rstr
Komp nie pokazuje żadnych błędów:/

: 07 wrz 2012, 07:57
autor: Arrni
to moze udaj sie do jakiegos znachora ktory umie zaslepic dpf i wywalic go :)

: 07 wrz 2012, 10:01
autor: Zagór
rstr pisze:- przy jeździe po mieście co 100-150km dostaję komunikat na FIS'ie o zapełnieniu DPF i konieczności wyjechania na jakąś drogę szybkiego ruchu, żeby mógł się oczyścić (średnia moja dzienna, pojedyncza trasa to ok. 15km),
Przy takim nalocie dziennym to trzeba było 4.2 kupić, taniej by wyszło, niż zakup 2.0 TDi i jego utrzymanie :)

: 07 wrz 2012, 18:45
autor: rstr
Zagór - po tych doświadczeniach, zgadzam się w pełni:D

Arni - wywalenie DPF na pewno zaleczy skutki, ale chyba nie przyczyny?

: 07 wrz 2012, 18:53
autor: Zagór
rstr pisze:Zagór - po tych doświadczeniach, zgadzam się w pełni:D

Arni - wywalenie DPF na pewno zaleczy skutki, ale chyba nie przyczyny?
Musisz zrobic logi i wrzucić je tutaj, bądź na AKP.

: 08 wrz 2012, 20:38
autor: rstr
Postaram się to ogarnąć te logi i wrzucić je tutaj. Czego dokładnie logi powinienem zrobić?