Strona 1 z 2
[ BRE 2.0 140 KM] brak mocy co jakis czas
: 09 lip 2012, 10:47
autor: ceemack
witam co jakis czas w moim aucie brakuje mocy tzn wciska, pedal do konca i auto nie przyspiesza co jakis jednak czas auto zalapuje i wtedy jest dobrze jak dawniej, vcds wyrzucil takie bledy 00257 mass air flow sensor g 70 001027 egr n18 malfunction dodam ze czysilem przeplywke ale to nic nie dalo sgdzie moze lezec problem sorki ze ide na latwizne e auto popsulo mi sie w szwecji i na dodatek pisze z fona
: 09 lip 2012, 10:49
autor: 0x4B25A
ceemack pisze:oradodam ze czysilem przeplywke
A może czyściłeś przepustnicę, a przepływomierz powinieneś wymienić na nowy?
Tu kilka słów więcej:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 101/000257
: 10 lip 2012, 10:47
autor: ceemack
nie no czyscilem przrpływomierz ktory usytuwany jest tuz za filtrem , myslicie ze jakgo wymienie to usterka minie???
: 10 lip 2012, 21:06
autor: nygus069
ceemack pisze:nie no czyscilem przrpływomierz ktory usytuwany jest tuz za filtrem , myslicie ze jakgo wymienie to usterka minie???
kolego jak masz przejechane powyżej 180 tys. to skup się na turbinie , miałem to samo i po jakimś padła turbina. Najprostszy sposób:wypnij wąż od filtra powietrza, sprawdź luz osiowy na turbinie , powinien być minimalny, jeżeli jest wyczuwalny duży luz to od razu rób turbine. Powodzenia

: 11 lip 2012, 21:41
autor: ceemack
nygus069 pisze:ceemack pisze:nie no czyscilem przrpływomierz ktory usytuwany jest tuz za filtrem , myslicie ze jakgo wymienie to usterka minie???
kolego jak masz przejechane powyżej 180 tys. to skup się na turbinie , miałem to samo i po jakimś padła turbina. Najprostszy sposób:wypnij wąż od filtra powietrza, sprawdź luz osiowy na turbinie , powinien być minimalny, jeżeli jest wyczuwalny duży luz to od razu rób turbine. Powodzenia

zrobiłem jak pisał kolega powyzej ale jakos nie moge wyczuc duzego,uzu , niemniej jednak jest on wyczuwalny ale musze uzyc siły , martwi mnie tez inna rzecz olej w tubinie to dobrze czy zle? z tyłu turba po przeciwnej stronie wlotu jest jakby przedmuch mozeto to jest przyczyna?? dodam ze po przeczyszceniu przepływomierzai skasowaniu błedów kontrolka od silnika znika , pozostaje tylko jeden błoąd ten od egr i autko dalej nie ma mocy od czasu do czasu
001027 - EGR Valve (N18): Malfunction
P0403 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 105
Mileage: 222458 km
Time Indication: 0
Date: 2012.07.08
Time: 11:22:46
: 17 lip 2012, 09:02
autor: marski24
Prawdopodobnie masz wyjechanych kilka ząbków na zębatce, która steruje otwieraniem grzybka zaworu EGR. Miałem kiedyś to samo. Auto jechało tak jak w trybie awaryjnym a czasami niespodziewanie przypieszało odzyskując moc.
: 17 lip 2012, 12:39
autor: ceemack
marski24 pisze:Prawdopodobnie masz wyjechanych kilka ząbków na zębatce, która steruje otwieraniem grzybka zaworu EGR. Miałem kiedyś to samo. Auto jechało tak jak w trybie awaryjnym a czasami niespodziewanie przypieszało odzyskując moc.
identycznie jest i u mnie musze chyba wyciagnac ten egr
[ Dodano: 2012-07-17, 22:17 ]
no i wyciągnołem ten egr i pod jednym z dekielków było troche oleju oczyszciłem to wysuszyłem, pod drugim dekielkiem gdzie jest 1 kółko i i 1 połkolista zębatka zauwazyłem ze na koncu tej zebatki sa wyrobione zęby oraz bolec kraĂącowy jest jakby wybity i zebatka cofała sie za bardzo i nie była w pozycji 0 tylko tak jakby -1 , dlategio silniczek wraz z drugim kólkiem nie mógł jej poruszyc., w miesce wybitego bolczyka krancowego wkreciłem wkreta na niego nasunołem kawałek rurki co by nie uszkadzało zębatki. Jak na razie vcds nie wywala błedu o egr , autko jakby żwawiej chodzi zobaczymy jak długo bo na razie zrobiłem tylko pare km, musze jeszce looknąc na IC czy gdzies sie nierozszcelnił bo brakuje mi jednak cy w porównaniu z tym co było wczesniej , niemniej jednak jest o niebo lepiej
: 19 lip 2012, 13:05
autor: kanurwa
Miałem ten sam problem, czyszczenie u mnie pomoglo na około tydzieĂą, po tygodniu wymieniłem na nowy i od roku mam spokój.
: 19 lip 2012, 15:03
autor: gogosiek
Podepnę się pod temat, czy jak wymienię egr na nowy muszę mieć programik czyli vag czy się obejdzie bo wymiana nie ma problemu ale nie posiadam kompa z programem proszę o poradę
: 22 lip 2012, 23:22
autor: ceemack
gogosiek pisze:Podepnę się pod temat, czy jak wymienię egr na nowy muszę mieć programik czyli vag czy się obejdzie bo wymiana nie ma problemu ale nie posiadam kompa z programem proszę o poradę
musisz miec fejsa by skasowac bład, sam sie nie kasuje po usunieciu usterki
: 22 lip 2012, 23:43
autor: 0x4B25A
gogosiek, i nie VAGa, tylko VCDS/VAS

: 23 lip 2012, 14:10
autor: gogosiek
Czyli nie będzie prawidłowo działał jeżeli nie skasuję błędu?
: 23 lip 2012, 15:57
autor: ceemack
gogosiek pisze:Czyli nie będzie prawidłowo działał jeżeli nie skasuję błędu?
tak
: 22 sie 2012, 14:42
autor: gogosiek
Egr wymieniłem nie potrzeba kompa jak pisze kolega, ale dziwny odgłos przy puszczaniu gazu nie ustał wymieniłem egr i zawór więc co może jeszcze być przyczyną
: 24 sie 2012, 00:19
autor: Arrni
dziwny odglos przy puszczaniu gazu jest spowodowany luzem na turbinie prawdopodobnie masz juz skrzywiony sforzen w niej koszt 1200 zl regeneracja. mialem to samo wiec 3 tygodnie temu

sprawdz czy olej idzie na turbine bo jak tak to jeszcze odma do wymiany a tu kolejne 650 zl
