Strona 1 z 2

[ INNY] [A6C6] Dokładna rozpiska silników 2.0 TDI

: 10 cze 2012, 00:52
autor: migolc
Witam.
Jak w temacie. Szukam dokładnej rozpiski silników 2.0 TDI które to nieszczęsne PD a które już CR, najlepiej z okresem produkcji, dokładną mocą itp. Z góry dziękuję. Przymierzam się do zakupu C6 i zdania są różne odnośnie CR, jedni piszą że 170KM już było na CR inni że nie itd. Dziękuję i pozdrawiam wszystkich :]

: 10 cze 2012, 08:40
autor: krzycho2626
Nie potrzeba rozpiski bo wszystko jest na forum.
Od 2004-2008 wszystkie PD 140 kucy oznaczenie silnika 3-literowe Np:BRE BRF BLB
Od 2009-2011 CR 140 i 170 kucy oznaczenie silnika 4-literowe CAGA CAHA i norma spalin już euro 5

Szczerze polecam silnik 2.7tdi 2009 rok o kodzie CANA-pali tyle co 2.0 a z mocą i kulturą pracy jest dużo lepiej bo to v-ka <rotfl>

: 10 cze 2012, 10:54
autor: migolc
Dzięki za odp. Właśnie szukałem na forum ale zdania były podzielone. Ktoś pisał że w C6 wychodził 2.0 CR 143KM to prawda? Wiem, że takie serce jest w A4 B8 ale czy w C6? Czyli co, jak nie stać mnie na auto z min 09r to sobie podarować ;/? Aż tyle złociszy to ja nie mam ;). To ogólnie jaki silnik byście polecili w C6 z pierwszych okresów produkcji? 04-06r. A ew. gaz? Chociaż już długo gazu nie miałem...

: 11 cze 2012, 18:19
autor: krzycho2626
Bierz 2.7tdi BPP tylko w quattro lub ośka manual a będziesz zadowolony ze spalania i osiągów.

: 11 cze 2012, 18:38
autor: migolc
Osiągi raczej dla mnie nie są ważne, bardziej awaryjność, a czytając wszystkie wątki o 2.0 PD stwierdzam, że chyba to jest u mnie na pierwszym miejscu :]. I w grę wchodzi wyłącznie manual..

Znalazłem takie info o BPP:
Marka Kod Moc Poj. Cyl. Rozpocz. ZakoĂą. Model Typ
Audi BPP 179 2.7 6 1/2006 10/2008 Audi A6 ON
Audi BPP 179 2.7 6 11/2007 10/2008 Audi A6 ON "IND"
Audi BPP 179 2.7 6 11/2004 10/2008 Audi A6 ON TDI


Poszczególne wersje się czymś różniły? Co znaczą skróty na koĂącu wersów? "IND" i dlaczego raz jest TDI a raz nie ma nic <mysli>

: 12 cze 2012, 08:46
autor: krzycho2626
Te skróty to bez znaczenia zbytnio BPP każdy jest dobry ale wiadomo ,że im młodszy tym lepszy-ja polecam roczniki od 2007 RM audi zrobiło mały lifting czyli czarny klimatronik oraz przyciski od MMI.

: 13 cze 2012, 12:54
autor: Patryk77
[quote="krzycho2626"]Nie potrzeba rozpiski bo wszystko jest na forum.
Od 2004-2008 wszystkie PD 140 kucy oznaczenie silnika 3-literowe Np:BRE BRF BLB

Witam mam rocznik 2007 z 140konnym silnikiem i jest oznaczenie ABZ :) Obrazek
Pozdrawiam.Patryk

: 14 cze 2012, 07:56
autor: krzycho2626
Patryk77 pisze:Witam mam rocznik 2007 z 140konnym silnikiem i jest oznaczenie
ABZ
Nie ma takiego silnika w 2.0 tdi na literę A-u Ciebie powinien być BRF

: 15 cze 2012, 09:03
autor: rav1982
krzycho2626, po czym poznajesz, że to jest 136 konna wersja BRF przeznaczona na rynek belgijski a nie tak jak nasze BRE?

: 15 cze 2012, 10:58
autor: krzycho2626
rav1982, No bo od 2007 audi wprowadziło silnik o kodzie BRF w a4 i a6 czy on na pewno jest na rynek belgijski?

: 15 cze 2012, 11:35
autor: rav1982
Z tego co ja wiem to 2.0 tdi BRF to jest identyczny silnik jak BRE tylko z pomniejszoną mocą do 136 KM ze względu na przepisy podatkowe obowiązujące w Belgii. Mój samochód wyprodukowany jest w 2007 roku model 2008 i posiadam silnik o oznaczeniach BRE.

: 16 cze 2012, 12:55
autor: krzycho2626
Zgodzę się z kolegą ale z tego co mi wiadomo to 136 konne jednostki maja 8 zaworów a 140 16 więc to inna jednostka zapożyczona z VW.

: 13 gru 2012, 22:15
autor: Maciek84
Witam koledzy mam małe pytanko, chcę kupłem c6 w Angli zauważyłem ze niektóre roczniki od 2006 i 2007 mają oznaczenie 2.0tdi TDV a 2004 - 2005 normalnie 2.0tdi. Co to znaczy te cholerne TDV???. Poprostu chce uniknąć tych awaryjnych silników 2.0 tdi. Może ktoś już kupywał tu takie auto to maże coś by podpowiedział

: 01 mar 2013, 19:51
autor: lobez
witam panowie jestem nowy rozglądam się za kupnem audi a6 c6 z 2009 roku w dieslu doradzcie który silnik jest bezawaryjniejszy 136 km czy 170 km a i czy w tym roczniku tez jest filtr cząstek stałych

: 01 mar 2013, 20:35
autor: rav1982
Konstrukcyjne to są te same silniki tylko, że z różną mocą. Jest to zabieg czysto marketingowy. Jeżeli chodzi o DPF-a to podejrzewam, że ciężko będzie znaleźć egzemplarz bez filtra. Na pewno zależy to od kraju pochodzenia auta np. samochody z Niemiec posiadają go prawie wszystkie jak nie wszystkie a pochodzące z naszego rodzimego rynku mogą już nie posiadać tego "udogodnienia" ale tego pewien nie jestem.