Strona 1 z 1

[ BPP 2.7 179 KM] [a6 c6] Cykanie - syczenie 2,7 tdi jak na

: 22 maja 2012, 15:35
autor: Radekx
Witam.
Przeję od razu do tematu.
A6 Avant przebieg 172 tys.
Od jakiegoś czasu zauważyłem ,że mój silnik pracuje nierówno. Czuć wibrację tak jakby 1 cylinder niedomagał.
Pojechałem do serwisu audi i stwierdzono ,że na 5 wtryskiwaczu zauważono niewielkie przekroczenie korekcji czy jakoś tak :) i można na razie jeździć.
Powiedziano mi także ,że wtryski wymienia się albo wszystkie albo 1.
Potem było czyszczenie wtrysków clean jet ,które niewiele dało.
Oto moje logi sprzed czyszczenia. Po prawie takie same ,więc nie sensu wklejać.

Group 072 >>> 4.0 ms 16.0 ms 28.0 ms
Group 073 >>> 6.0 ms 12.0 ms 20.0 ms
Group 074 >>> 2.0 ms 26.0 ms 24.0 ms
Group 075 >>> 8.0 ms 22.0 ms 26.0 ms
Group 076 >>> 8.0 ms 36.0 ms 30.0 ms
Group 077 >>> 6.0 ms 14.0 ms 24.0 ms


Group 013
0.14 mg/str Inj. Quantity
0.05 mg/str Inj. Quantity
-0.09 mg/str Inj. Quantity

Group 014
0.05 mg/str Inj. Quantity
0.19 mg/str Inj. Quantity
-0.38 mg/str Inj. Quantity




Teraz pojawiło się cykanie/syczenie , przybyło oleju. Nie kopci.
Teraz mam kilka pytaĂą do Was.

Dlaczego u mnie wszystkie korekcje są na plusie?
Przecież zazwyczaj są na minusie.

Czy warto podjąć próbę wymiany 1 wtrysku w warsztacie który nie robił tego w audi ale np w mercedesie cdi tak?
Ogólnie ludzie z serwisu Opla.
Czy potrzeba do tego blokadę rozrządu?

Może jakieś dodatkowe wskazówki?

Sprawa jest dość pilna bo 15 czerwca wyjeżdżam i chciałbym zostawić żonie sprawne auto.
O przebiegu wydarzeĂą będę informował na bieżąco.

: 22 maja 2012, 19:52
autor: camelllcamelll
Radekx pisze:Sprawa jest dość pilna bo 15 czerwca wyjeżdżam i chciałbym zostawić żonie sprawne auto.
O przebiegu wydarzeĂą będę informował na bieżąco.

Poczytaj tutaj

a6-c6-bmk-wymiana-wtryskow-vt15262.htm

a tutaj są moje - taki sam silnik
a6-c6-bmk-wymiana-wtryskow-vt15262,405.htm

Pozdr

: 22 maja 2012, 19:59
autor: shaqal
Problem na pewno nie leży po stronie wtryskiwaczy. Korekcje są jak najbardziej wporządku. Trzeba szukac innej przyczyny problemów.

: 22 maja 2012, 20:12
autor: MaTyS
Wtryski można wymienić samemu, więc każdy zaufany warsztat zrobi ci to dobrze. Musi tylko mieć możliwości techniczne (VCDS/VAS) do zakodowania nowego wtryskiwacza. Masz logi, więc tym samym narzędziem, którym były robione zakodujesz nowy wtrysk ;)

: 22 maja 2012, 20:27
autor: Peter22
Sprawdz stan DPF-a. jakie trasy robisz jesli w wiekszosci miasto moze jest zapchany a procedura wypalania nie moze sie zakonczyc bo robisz niewielkie odległosci. pozdrawiam

: 22 maja 2012, 21:35
autor: Radekx
Kurcze najgorzej ,że mieszkam w małym mieście i nie mam w okolicy porządnego warsztatu. najbliższy serwis audi jest 100 km ode mnie zresztą chyba bym poległ finansowo.

Peter22, Posiadam wersję bez DPF-a.

camelllcamelll, Przerobiłem chyba cały temat i jakoś nie bardzo dało mi to jakiś pogląd. Zastanawia mnie najbardziej fakt ,że u mnie korekcje są na tak dużym plusie. U nikogo się nie spotkałem z tak wysokimi.

shaqal, może jakiś trop? Od czego zacząć skoro to nie wtryski?
Mechanik powiedział ,że może to ten sam problem co w mercedesach tzn podkładki uszczelniające pod wtryskami puszczają. Ale czy to dotyczy w ogóle audi ,czy ktoś się z czymś takim spotkał?

Ostatecznie postawię samochód do http://www.autosigma.pl/ w Jankach koło Warszawy lub http://autowaw.pl/ . Nie chcę jednak dać się naciągnąć na wymianę 3/4 silnika za parenaście tys.
Na marginesie. Może już ktoś korzystał z usług tych warsztatów?

: 22 maja 2012, 21:45
autor: MaTyS
Radekx
Moje wyglądały 2 lata temu tak:
072: 8.0 / 14.0 / 6.0
073: 12.0 / 12.0 / 6.0
074: 12.0 / 16.0 / 8.0
075: 26.0 / 20.0 / 14.0
076: 24.0 / 18.0 / 12.0
077: 22.0 / 16.0 / 8.0

teraz
072: 6.0 / 16.0 / 8.0
073: 16.0 / 20.0 / 8.0
074: 12.0 / 20.0 / 12.0
075: 10.0 / 22.0 / 14.0
076: 20.0 / 24.0 / 14.0
077: 14.0 / 16.0 / 8.0

: 22 maja 2012, 22:55
autor: Radekx
MaTyS, faktycznie też na plusie. Powiedz jaki przebieg zrobiłeś w ciągu tych 2 lat?
Różnice widać niewielkie.

: 22 maja 2012, 23:36
autor: mkfryzjer
Tankujesz cały czas na jednej stacji? Może zmiana paliwa coś pomoże, można też zamienić wtryski miejscami żeby zobaczyć czy korekcja pójdzie za wtryskiem.

: 23 maja 2012, 07:31
autor: MaTyS
Radekx 50 tys

: 24 maja 2012, 00:04
autor: Radekx
mkfryzjer, świetna sugestia. Zobaczymy i napiszę co dalej.

[ Dodano: 2012-05-29, 11:25 ]
Sprawa na tą chwilę wygląda następująco. Na kolektorze wydechowym jest zaschnięta maź pod 6 cylindrem. Mechanik mówi ,że to wygląda jakby wylewało się spod nieszczelnego wtrysku. Robota w toku.

[ Dodano: 2012-05-29, 23:29 ]
Podkładka wymieniona.Sycznie-cykanie ustało silnik chodzi o wiele równiej.
Teraz już nie wiem czy A6 w dieslu powinien chodzić jak aksamit? Czy może te delikatne mrowienie to normalka.
Taki efekt "im dłużej mam tym więcej się czepiam " :)
Mechanik powiedział, że jak układ wtryskowy całkowicie się odpowietrzy to jeszcze będzie lepiej :)
Trochę kamieĂą mi z serca spadł ,że to nic poważnego.
Koszty = 100 zł robocizna , 8,30zł podkładka i 53zł uszczelniacz wtrysku.
Korekcje pozostały takie same.
No i muszę powiedzieć ,że uznanie dla mojego mechaniora ,bo posłuchał i od razu obstawiał podkładkę pod wtryskiem i się sprawdziło.