Strona 1 z 1

[ BRE 2.0 140 KM] [A6c6 2.0 td Bardzo wyczuwalne bicie w zak

: 25 kwie 2012, 10:09
autor: Ciachu
Witam ,

Nie wiem czy bede sie powtarzal czy nie ale mam wrazenie ,ze przeszukalem forum kilkukrotnie i nie znalazlem odpowiedzi na to pytanie ..

Otoz, w moim aucie jest kilka rzeczy ktore mnie doprowadzaja do szalu ;/

Czy ktos z was w swoim aucie mial ewidentne "bicie" wyczuwalne na calym aucie w zakresie obrotow 1600-2000obr/min? Wtedy mam wrazenie ,ze cos hula na maksa jakby bylo źle wywazone !! do 1600 obrotow jest ok i tak samo jest powyzej 2000obr!!

Dodam : Dwumas ze sprzeglem wymieniony na org LUK, pompa oleju wymienona na regenerowana , rozrzad zrobiony , Jeden PD wymieniony bo hulał ...

Teraz pytnie , czy mozna cos spieprzyc przy wymianie dwumasu ze sprzeglem ? Czy moza w jakis sposob regolowac sprzeglo ? Tzn czy mozna wyregolowac w jakim zakresie ma sprzeglo wysprzeglac ? U mnie jest to bardzo maly skok ;( ...

|Z gory dziekuje za wszelakie sugestie i podpowiedzi

: 25 kwie 2012, 10:47
autor: 0x4B25A
Ciachu, czy te drgania są odczuwalne także na postoju, czy tylko w trakcie jazdy? Silnik ciepły/zimny? Auto przeskanowane VCDSem/VASem? Bez sprawdzenia błędów, to raz a dwa, bez diagnostyki np. wtrysków i innych elementów (tzw. logi) się nie obejdzie...

Tu kilka słów o diagnostyce wtrysków: sprawdzenie-kondycji-wtryskiwaczy-vt44361.htm

: 25 kwie 2012, 11:06
autor: Ciachu
0x4B25A pisze:Ciachu, czy te drgania są odczuwalne także na postoju, czy tylko w trakcie jazdy? Silnik ciepły/zimny? Auto przeskanowane VCDSem/VASem? Bez sprawdzenia błędów, to raz a dwa, bez diagnostyki np. wtrysków i innych elementów (tzw. logi) się nie obejdzie...

Tu kilka słów o diagnostyce wtrysków: sprawdzenie-kondycji-wtryskiwaczy-vt44361.htm
Hmm, wibracje silnika przenoszone na lewarek zmiany biegu i pedal sprzegla sa wyczuwalne zawsze , zimny, cieply , postuj czy jazda..tak samo z biciem w przedziale obrotow 1600-2000obrt.

Auto nie przeskanowane VCDsem , auto przeskanowane Orginalnym komp BOSCH , sprawdzane wtryski , jeden niedomagal wiec go wymienilem na nowy . Reszta dobra, w normie .

Brak błedów jakichkolwiek w aucie ! Nic zupenie nic nie pokazuje Komp Bosch ...

Nie mam dojscia do VCDsa , mieszkam w Londynie - może ktos pomieszkuje tutaj rownież i ma takowy sprzet i mialby chwilke co by pomoc ? :)

: 25 kwie 2012, 13:56
autor: Peter22
kolego a wymieniałes rozrzad w aucie , moze masz przestawione górne koło minimalnie i dlatego telepie silnikiem na postoju i lewarek trzepie. sprawdz. jesli wymieniałeś to co wyzej napisałes to sprawdz jeszcze IC czy sie pomału nie rozszczelnia. Przy dodawaniu gazu powinienes słyszec syczenie w okolicy IC jak zaciaga lewe powietrze .

: 25 kwie 2012, 15:15
autor: Ciachu
Peter22 pisze:kolego a wymieniałes rozrzad w aucie , moze masz przestawione górne koło minimalnie i dlatego telepie silnikiem na postoju i lewarek trzepie. sprawdz. jesli wymieniałeś to co wyzej napisałes to sprawdz jeszcze IC czy sie pomału nie rozszczelnia. Przy dodawaniu gazu powinienes słyszec syczenie w okolicy IC jak zaciaga lewe powietrze .
Tak rozrzad by robiony miesiac temu . Co do intercoolera to nigdy nie byl pozadnie sprawdzony, przy wymianie rozrzadu tez nie by sciagany zderzak bo nie trzeba wiec nie przyjzalem sie intercoolerowi ..Ogolnie mam wrazenie jakby cus mi jakby syczalo lub zaciagalo gdzies cus ...mechanik sprawdzil weze i wszystko wydaje sie ok . Nie znalazl ,zadnego rozszczelnienia nigdzie ..;( moze faktycznie to intercooler ..? czy konieczne jest sciagniecie przedniego zderzaka co by ocenic jego stan ?

: 25 kwie 2012, 16:08
autor: 0x4B25A
Ciachu, rozrząd jest napewno dobrze ustawiony? Wymieniłeś jeden wtrysk... może jednak reszta nie jest taka dobra? Z regóły wymienia się wszystkie wtryski... niestety...

: 25 kwie 2012, 16:14
autor: Ciachu
0x4B25A pisze:Ciachu, rozrząd jest napewno dobrze ustawiony? Wymieniłeś jeden wtrysk... może jednak reszta nie jest taka dobra? Z regóły wymienia się wszystkie wtryski... niestety...
Heh, dobre pytanie ! Nie mam pojecia , zostal wymieniony w mojej obecnosci ale czy zostalo to dobrze zrobione nie mam pojecia , koles pracowal w Audi service i zajmowal sie moimi samochodami od kliku lat ( dwa czy trzy razy robiony rozrzad w innych autach idealnie) wiec domniewam ,ze nie bylo spartolenia sprawy .. co prawda kolega mechanik uzywal jakiegos przyrzadu blokujacego na kolach , zmienil pasek oraz napinacze ...Co do wtryskow to slyszalem rozne opinie co do wymieniania ..najlepiej wymienic wszystkie tylko kogo na to stac ? pozostale 3 naprawde byly w normie i to nie w granicach tylko wogole nie mialy odchylow ..

: 25 kwie 2012, 18:08
autor: Peter22
u mnie rozszczelnilo sie patrząc o przodu auta tylnia dolna sciana IC . bylo to widac po zdjęciu osłony dolnej . Jak zdejmiesz osłone to niech ktos ci dodaje gazu i puszcza a ty zobacz czy to syczenie jest z IC

: 25 kwie 2012, 18:08
autor: Ciachu
Peter22 pisze:u mnie rozszczelnilo sie patrząc o przodu auta tylnia dolna sciana IC . bylo to widac po zdjęciu osłony dolnej . Jak zdejmiesz osłone to niech ktos ci dodaje gazu i puszcza a ty zobacz czy to syczenie jest z IC
dziki za podpowiedz