[ BMK 3.0 224 KM] Drgania silnika tylko na rozgrzanym
: 18 kwie 2012, 20:07
Witam
Przewalilem chyba wszystkie posty i wprawdzie znalazłem podobne problemy, ale nikt ostatecznie tego nie rozwiązał, więc chciałbym prosić o radę, bo niestety mam problem.
Problem polega na tym, ze na rozgrzanym silniku występują dość mocne drgania, które przenoszą się na całe auto i są mocno wyczuwalne we wnętrzu. A więc tak:
Zaczęło się od tego, ze auto zaczęło kopcic i zapchal się filtr cząstek stałych, a silnik sporadycznie drzal na gorącym i tylko na wolnych obrotach. Filtr został wyczyszczony i wypalony i problem zniknął, ale drgania nie ustały. Z czasem zaczęły się nasilać. Potem auto ponownie zaczęło dymic i okazało się ze wszystkie 6 wtryskow leje. Do tego poszła turbina. Na dzieĂą dzisiejszy auto ma wymienione:
- wszystkie 6 wtryskow
- turbina całkowicie po regeneracji
- wyczyszczony filtr cząstek stałych i wymieniony zawor EGR
- wymieniony czujnik temperatury paliwa
- wymieniona sonda lambda bo były błędy
- klapy kolektora ssacego sprawdzone i niby wszystko ok, ale ewentualnie pozostaje ich dokładne wyczyszczenie
- oczywiście olej wymieniony i wszystkie filtry tez
- a i jeszcze pól roku temu były wymienione wszystkie świece zarowe
I to na tyle.
Natomiast objawy są następujące:
- drgania silnika występujące tylko na rozgrzanym silniku i tylko w przedziale obrotow poniżej 1000 ( nawet gdzieś koło 900)
- drgania nie występują powyżej 1000 obrotow i przy jeździe
- objawów nie ma tez na zimnym silniku i do pewnej temperatury
- na dzieĂą dzisiejszy nie ma żadnych błędów po podłączeniu kompa, kompletnie nic, tak jakby auto było sprawne w 100%
- auto po wymianie wtryskow rewelacyjnie się zbiera i gdyby nie te drgania to byłoby jak nowka
Czy ktoś wie co to może byc?
Jeżeli coś napisałem niefachowo to wybaczcie nie znam się za dobrze, wszystko wynika z moich obserwacji i rozmowy z moim znajomym mechanikiem który cały czas walczy z autem.
Dodam jeszcze, ze auto mam od 108 tys., a teraz ma zrobione 240 tys. Przy 200tys. Był robiony filtr cząstek stałych.
Przewalilem chyba wszystkie posty i wprawdzie znalazłem podobne problemy, ale nikt ostatecznie tego nie rozwiązał, więc chciałbym prosić o radę, bo niestety mam problem.
Problem polega na tym, ze na rozgrzanym silniku występują dość mocne drgania, które przenoszą się na całe auto i są mocno wyczuwalne we wnętrzu. A więc tak:
Zaczęło się od tego, ze auto zaczęło kopcic i zapchal się filtr cząstek stałych, a silnik sporadycznie drzal na gorącym i tylko na wolnych obrotach. Filtr został wyczyszczony i wypalony i problem zniknął, ale drgania nie ustały. Z czasem zaczęły się nasilać. Potem auto ponownie zaczęło dymic i okazało się ze wszystkie 6 wtryskow leje. Do tego poszła turbina. Na dzieĂą dzisiejszy auto ma wymienione:
- wszystkie 6 wtryskow
- turbina całkowicie po regeneracji
- wyczyszczony filtr cząstek stałych i wymieniony zawor EGR
- wymieniony czujnik temperatury paliwa
- wymieniona sonda lambda bo były błędy
- klapy kolektora ssacego sprawdzone i niby wszystko ok, ale ewentualnie pozostaje ich dokładne wyczyszczenie
- oczywiście olej wymieniony i wszystkie filtry tez
- a i jeszcze pól roku temu były wymienione wszystkie świece zarowe
I to na tyle.
Natomiast objawy są następujące:
- drgania silnika występujące tylko na rozgrzanym silniku i tylko w przedziale obrotow poniżej 1000 ( nawet gdzieś koło 900)
- drgania nie występują powyżej 1000 obrotow i przy jeździe
- objawów nie ma tez na zimnym silniku i do pewnej temperatury
- na dzieĂą dzisiejszy nie ma żadnych błędów po podłączeniu kompa, kompletnie nic, tak jakby auto było sprawne w 100%
- auto po wymianie wtryskow rewelacyjnie się zbiera i gdyby nie te drgania to byłoby jak nowka
Czy ktoś wie co to może byc?
Jeżeli coś napisałem niefachowo to wybaczcie nie znam się za dobrze, wszystko wynika z moich obserwacji i rozmowy z moim znajomym mechanikiem który cały czas walczy z autem.
Dodam jeszcze, ze auto mam od 108 tys., a teraz ma zrobione 240 tys. Przy 200tys. Był robiony filtr cząstek stałych.