Strona 1 z 2
[ BPP 2.7 179 KM] Chip
: 12 kwie 2012, 21:18
autor: krawcraf
Witam,
Zastanawiam się ostatnio dość intensywnie nad virusem do swojej c6. Nie udało mi się znależć odpowiedzi na pytania których szukam więc liczę na pomoc. O ile z 2.7 tdi Q i tipem sprawa jest ogólnie jasna to jak się ma virus do manuala pchanego z przodu? Czy zwiększenie mocy i momentu nie spowoduje nadmiernego zużycia układu napędowego? Mam tu na mysli skrzynie, przeguby, ośki itp... Jest może ktoś na forum kto ma viursa w 2.7 z ośką? Zastanawia mnie też jak będzie z trakcją bo na mokrym to już przy seryjnych 180ps i 380nm nie jest wesoło...
Pzdr
Rafał
: 13 kwie 2012, 00:11
autor: azet
Zrób delikatny program pod 200KM i ok 400-410Nm, na pewno nie wpłynie to w istotny sposób na układ napędowy czy inne podzespoły.
Dla porównania: moje seryjne 2.0 TDI 140KM w manualu zrobione było na 200KM i 420Nm, ja jeździłem rok i NIC się nie działo, nowy właściciel jeździł kolejne pół roku po czym dzwonił co może zrobić żeby zwiększyć moc
Przy mocnym programie najbardziej narażona jest skrzynia, a to czy zostanie skatowana czy będzie chodzić latami zależy już od drivera... Lekki program nie powinien mieć wpływu żadnego - przy rozsądnym korzystaniu.
: 13 kwie 2012, 09:51
autor: krawcraf
Planowałem tak w granicach 200 - 210ps i trochę niutków do góry tylko właśnie nigdzie nie znalazłem opini uzytkowników ośki po virusie. Jakbym miał Q i tip to można by celować w graniach 220- 230ps a tak to trochę strach.
: 13 kwie 2012, 11:41
autor: igorw
krawcraf, chyba odwrotnie? Właśnie automat dostaje najbardziej na chipie! Q nie ma tu nic do rzeczy - oprócz tego że ośka będzie się ślizgać. Ideałem chipowania jest manual+Q.
: 13 kwie 2012, 12:20
autor: krawcraf
Zgadza się. Pisząc, że sprawa jest prosta chodziło mi o to, że dużo jest informacji na ten temat.
[ Dodano: 2012-05-16, 00:43 ]
Umówiłem się na przyszły tydzieĂą do ECU Performance, zobaczymy ile z niego wyciągną
: 09 lip 2012, 21:40
autor: tomekkkkk22
odgrzeje kotleta:) i jak chip zrobiony? jak tak to jakie wrazenia? tez mam 2.7 BPP i jade na chipka za 2 tyg z rozmowy wywnioskowalem ze moge celowac w 240km i ponad 500nm, a jak to wyszlo u Ciebie?
: 10 lip 2012, 23:42
autor: Patryk77
Witam . widze ze niezle moce tu dajecie ja jezdzilem dwa lata na chipie a dalem tylko 25 koni wiecej do mojego 140 2,0tdi audika noi DPF dostal tak wdupee ze niebylo ratunku i niestety nowy koszt 4-5 tys z wymiana noi oczywiscie teraz dymi gdzie jak jest DPF mialem biala rure wydechowa przed chipem takze jak ktos chce moc to niech kupi mocniejszy ale w orginale bo chip predzej czy pozniej da sie weznaki
.A teraz jak mi dymi to prawdopodobnie wtryski dostaly niewiem jeszcze bede w kraju to edam sprawdzic co jest grane rok jak kolega tylko jezdzil to malo zalezy jeszcze ile km przejechal ja przez te dwa lata zrobilem jakies 60 tys. to tez od tego zalezy ale poprostu odradzam to byl moj pierwszy chip i ostatni.nastepne kupie z wieksza moca
: 11 lip 2012, 06:26
autor: tomekkkkk22
Patryk77, przykro słyszeć:( ale czy jesteś pewien ze to wina chipa? Poza tym to kwestia też tego gdzie był robiony i jak wykonany? Z tego co wiem to 2.0 tdi nie jest najlepszym silnikiem do chipowania ale mogę się mylić, ja celuje w taka moc bo u mnie dpfa nie ma i nie było:) poza tym z tego co się naczytałem to ponoć 2.7 tdi ma spory potencjał do chipowania tak więc ja zaryzykuje, wszystko oczywiście zależy od tego jak mocna i zdrowa serie mam
: 11 lip 2012, 10:37
autor: MikeeNHa
: 11 lip 2012, 10:52
autor: michok
SERYJNE 2.0 tdi 140 km na 200 i 500 nm ?
dobry zart.
: 11 lip 2012, 11:05
autor: MikeeNHa
michok
To sprawdź sobie ten żart tutaj -->
http://www.godula.pl/index1.php?page=ar ... t&artid=49
I pośmiejmy się teraz
: 11 lip 2012, 11:21
autor: Patryk77
He zrobic to nietrudno ale ile i jak dlugo wytrzymaja inne podzespoly to wtedy mozna sie posmiac jak pokolei bedziesz wymienial rozne czesci
skoro na seryjnych czesciach mozna by bylo tak robic to by juz z fabryki wypuszczali takie he
[ Dodano: 2012-07-11, 11:25 ]
tomekkkkk22 pisze:Patryk77, przykro słyszeć:( ale czy jesteś pewien ze to wina chipa? Poza tym to kwestia też tego gdzie był robiony i jak wykonany? Z tego co wiem to 2.0 tdi nie jest najlepszym silnikiem do chipowania ale mogę się mylić, ja celuje w taka moc bo u mnie dpfa nie ma i nie było:) poza tym z tego co się naczytałem to ponoć 2.7 tdi ma spory potencjał do chipowania tak więc ja zaryzykuje, wszystko oczywiście zależy od tego jak mocna i zdrowa serie mam
Hejka no chip miedzy innymi przyczynil sie poniewaz od tego czasu jak dostaje wiekszy ilosc paliwa to niezdazy sie ona dobrze wypalic w DPF dlatego
: 11 lip 2012, 11:32
autor: MikeeNHa
Patryk77
Silniki tdi mają dość spore rezerwy. Wystarczy wymienić turbine na większą + większy IC i masz już naprawde fajne możliwości. A to ile to wytrzyma to zależy od kierowcy. Jeżeli dajesz do pieca z każdych świateł, zrywasz i jedyny styl jazdy jaki preferujesz to "sport" to pewnie, że poszczególne podzespoły nie wytrzymają.
Ale jeżeli używasz auta po CHIPIE rozsądnie, to będziesz się cieszył radością z jazdy. Zresztą skoro PIERO w swoim 2.0 tdi zrobił na 200KM i 420nm i nic mu się nie działo, teraz ktoś inny jeździ tym autem i też elegancko chodzi a właściciel wręcz chce jeszcze zwiększyć moc to mówi to samo za siebie.
Jest wiele firm/osób, które Ci zwiększą moc, ale jest nie wiele tych, które robią to dobrze. Dla chcącego nic trudnego, wystarczy poszukać, poczytać i podjąć decyzję.
: 11 lip 2012, 16:13
autor: tomekkkkk22
MikeeNHa pisze:więc nie wiem skąd czerpiesz opinie, że 2.0 tdi nie jest dobrym silnikiem do chipowania.
napisalem powyzej ze moge sie mylic:) bo ja osobiscie nie mialem nigdy 2.0tdi, natomiast slyszalem ze nie wytrzymuja glowice itd itp , a czy to prawda czy nie to nie wiem bo tak jak mowie sam nigdy nie mialem
jednakze calkowicie sie z wami zgadzam ze jesli ktos bedzie jezdzil po chipie jak wariat to cos wkoncu nie wytrzyma, a najprosciej obwinic chipa, choc przy takiej jezdzie to i bez chipa sie pewnie woz rozlecial, i dodam jeszcze ze u siebie bede robil chipa na 100% i calkowicie sie tego nie boje bo wiem ze bede uzytkowal z rozsadkiem:) (prawie zawsze) hehe prawie
: 14 gru 2012, 18:50
autor: krawcraf
Moje dzisiejsze podejście do virusa się niestety nie udało. Mam do "naprawy" klapę kolektora. Ale ogólnie jak na przebieg 232k km to wyniki naprawdę dobre
http://imageshack.us/photo/my-images/338/seriaf.jpg/. Lepiej niż seria :D. W przyszłym tygodniu będzie ~235ps, ~450nm.