Strona 1 z 1
[ BMK 3.0 165 KM] Terkotanie 3,0 tdi - wtryski, pompa CR??
: 02 kwie 2012, 09:38
autor: blady99
Witam, jakie sa objawy źle pracującej (np za małe ciśnienie) pompy wysokiego ciśnienia. Czy wyskoczą błedy na komputerze czy może być ze nic Vag nie wykaże?
: 02 kwie 2012, 14:03
autor: blady99
A czy jest możliwe że pompa raz chodzi dobrze (przez cały tydzieĂą) i 1 dnia chodzi gorzej i samochód klekocze. rozumiem że pomiary pompy mogę zrobić tylko wtedy gdy silnik klekocze..
: 03 kwie 2012, 11:22
autor: blady99
Moj problem jest specyficzny i pisalem juz na jego temat na forum- samochod chodzi przez 3/5 dni dobrze, potem podczas jazdy zaczyna klekotac jak stary diesel. Jak sie zatrzymam i odpalę samochod na nowo problem znika. Zero błędów w kompie, rozrząd wymieniony, wtryski nowe (przed wymiana wtryskow bylo gorzej, chodzil codziennie głośno, po wymianie raz na kilka dni - co 3-5 dni). Jak zaczyna klekotać to tak traci z 15% mocy.
: 05 kwie 2012, 18:06
autor: blady99
Jak dla mnie to ten terkot jest od wtryskow. Albo silnik chodzi ok, albo terkocze lekko allbo mocno. Jak terkocze to ma mniejsza moc szczegolnie w zakresie 0-2000rpm, pali wiecej i silnik nagrzewa sie dluzej. Wzrost spalania spowodowany prwno jest zmniejszeniem mocy (ciezko powiedziec ile, jak dla mnie to jakies 15-20%).
: 06 kwie 2012, 17:16
autor: blady99
Piotruś pisze:1. Czy zmiana charkterystyki układu wtryskowego nie jest spowodowana np. próbą uruchomienia procedury dopalania DPF, którego jednak (być może ?) już dawno usunął jakiś idiota nieświadomy czynionego kalctwa
Samochód fabrycznie bez DPF
2. A może auto ma zdrutowanego chipsa, co prowadzi do sporadycznych stanów serwisowych
Ma wirusa ale zrobionego u dobrego tunera. Nie ma stanów serwisowcyh- ani VCDS tego nie wskazuje ani inne objawy.
Dzisiaj po drugim odpaleniu bylo ok, czyli cichutka praca i dobrze sie zbierał. Pojechalem na kompa z nim, pojeździliśmy i spr jak pompa CR daje ciśnienie i EGR jak sie sprawuje.
Teraz po świętach zrobimy pomiary jak będzie terkotać.