Strona 1 z 1
[ BSG 2.7 163 KM] Audi A6 2,7 TDI Problem z silnikiem
: 07 mar 2012, 18:39
autor: styl
Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc.
Po zapaleniu silnika, rano po przejechaniu ok. 10 km silnik zaczyna przerywać i gaśnie. Po ponownym zapaleniu trochę chodzi i za jakiś czas znowu zaczyna przerywać i gaśnie.
Mruga kontrolka świec żarowych i po odczekaniu kilku minut samochód odpala i jedzie jakiś odcinek, po jakimś czasie ok. 4 km sytuacja powtarza się.
Następnie samochód jeździ bez problemów.
Wyświetlił się błąd i po wyczytaniu tego błędu, w zwykłym warsztacie usunęli ten błąd i samochód na razie jeździ, zasugerowali awarię pompy paliwa.
Proszę o pomoc.
: 07 mar 2012, 18:48
autor: 0x4B25A
styl, ale może coś więcej o tym błedzie? Trzeba było go dokładnie spisać...

: 10 kwie 2012, 23:09
autor: PatrasPL
mam ten sam problem. tylko ja na szczescie mam kolegow mechanikow ktorzy sluza rada. u mnie objawy dokladnie podobne. tylko ze dzieje sie tak w sytuacji jak auto sie rozgrzeje, postoi troche i po uruchomieniu auta pprzejezdzam 100m, zaczyna mrugac sprezynka, auto gasnie. prubuje uruchomic, auto odpala z trudem i znowu gasnie. Sprawne jest dopiero po kilku dlugich godzinach jak ostygnie. I wtedy zupelnie nie ma sprawy . pokonuje kolejny 1000km i znowu to samo. Ogolnie nie ma reguly. Stalo mi sie tak 4 razy do tej pory. Po zdiagnozowaniu bledu (przekroczona wartosc cisnienia paliwa lub za mala wartosc cisnienia paliwa) dochodzimy do wniosku ze zabrudzony zostal zawor w pompie wysokiego cisnienia common rail. Rada od mojego mechanika - jezdzic dalej, lac porzadne paliwo i uzyc uszlachetniaczy paliwa w celu proby oczyszczenia zaworu cisnienia paliwa. NArazie testuje temat. Zobaczymy...
: 11 kwie 2012, 07:12
autor: 0x4B25A
PatrasPL, Igo_89 miał ten sam, lub bardzo zbliżony problem, więc w razie czego można z nim o tym porozmawiać...

: 11 kwie 2012, 16:59
autor: igo_89
styl, Kolego miałem to samo

Uwalony zawór regulacji ciśnienia oraz zawór N290 na pompie wysokiego ciśnienia

Ogólnie ten zawór N290 sam nie występuje tylko z całą pompą. Cena pompy w ASO 6200 zł. Radzę Ci poszukać gdzieś sam zawór tak jak ja to zrobiłem koszt 500 zł.
PatrasPL, Lać dobre paliwo podstawa. Najlepsza radą będzie wyczyścić cały układ paliwowy ale ręcznie tzn rozebrać listwy wtryskowe, pompę wysokiego ciśnienia oraz wszystko inne co się da włącznie z czyszczeniem wtryskiwaczy maszynowo. Robiłem to samo u siebie i działa.
: 16 kwie 2012, 13:56
autor: jasper
"Rada od mojego mechanika - jezdzic dalej, lac porzadne paliwo i uzyc uszlachetniaczy paliwa w celu proby oczyszczenia zaworu cisnienia paliwa. NArazie testuje temat. Zobaczymy..."
Nic to nie da na dłuższą metę. Co gorsza uszkodzisz wtryskiwacze oraz tłoki - będą się wypalać, a także gniazda zaworów mogą ulec uszkodzeniu. Chodzi tu o dawkę paliwa którą wielokrotnie wstrzykują wtryskiwacze do cylindra pod ściśle określonym ciśnieniem w przedziale czasu.
Tej awarii lepiej nie lekceważyć chociaż jest ona w początkowej fazie skoro można wykasować błąd, zawór jest brudny i do tego się przycina jedynym sensownym zastosowaniem jest jego wymiana.
Sprawdź także czujnik ciśnienia na listwie.
: 16 kwie 2012, 19:33
autor: jakubkowalski
Jesli chodzi o Common rail to nie radze wlewac uszlachetniaczy bo skonczy sie to uszkodzeniem i wymiana wtryskow,juz to przerabialem
: 31 sie 2012, 18:31
autor: Pawson
odświeżam temat, mam analogiczną sytuację!
co prawda dziś warsztat mi diagnozuje jeszcze auto i nie do końca wiedzą co jest grane, ale po lekturze tematu na 99% wiem, że mam to samo.
Proszę ewentualnie o wskazówki gdzie znaleźć zawór bez pompy.