Strona 1 z 2

[ BRE 2.0 140 KM] A6 2.0 tdi czy wystarczy wymiana wałka wyr

: 02 mar 2012, 08:58
autor: estor
Witam mam a6 z 2008 2.0 BRE nic sie nie dziej , autko śmiga, mam 165K km , jestem po wymianie olejów i filtrów , ale cały czas mam w pamięci nagonkę na ten silnik czy wymiana wałka wyrównoważającego pod oryginalny zabierak 10cm
pozwoli mi jeździć bez większych problemów w przyszłości ? takie oferty widzę na allegro za 650-700 zł.
rozumiem ze to wałek z głębszym wejściem pod imbus i niby twardszym gniazdem czy wystarczy to wymienić , mechanik zawołał za wymianę 200 zł wiec koszt ogólny do przełknięcia. z góry dzięki za pomoc

: 02 mar 2012, 20:54
autor: Peter22
szkoda w to pakowac kase jak masz reszte podzespołów w dobrym stanie to wymien naped pompy olejowej na taki jak jest w silniku 1.9 tdi cena z robocizna max 2000zł na nowych częściach

: 03 mar 2012, 10:51
autor: coolmen77
ale w BRE, jak dobrze kojarzę, nie ma wałków wyrównoważających
wystarczy napęd pompy wymienić

: 10 mar 2012, 20:08
autor: waldekkk
coolmen77 pisze:ale w BRE, jak dobrze kojarzę, nie ma wałków wyrównoważających
wystarczy napęd pompy wymienić
Tu się akurat mylisz w motorze BRE są wałki wyrównoważające ,tylko z tego co pamiętam nie są już napędzane łańcuszkiem tylko kołami zębatymi.W/g mnie polecam również tak jak @Peter22 swap na napęd pompy olejowej tak jak w silnikach 1,9 (spokojniejsza głowa),a koszt jak dobrze poszukasz w okolicach 700zł części+robocizna(nic skomplikowanego dla mechanika).

: 13 mar 2012, 21:59
autor: LewDan
Ja bym koledze nie radził wywalać wałków. Jak masz BRE czyli naped pompy kołami to popraw tylko imbusik. Ja mam starszy motor BLB wywaliłem walki i zmieniłem pompę. i co? Silnik drży a nie drżał przed wymianą. Zrobiłem to bo sie naczytałem i przestraszyłem. Jak bym wiedział, że tak będzie to bym założył napęd zębatkami i poprawił imbus.

: 15 mar 2012, 10:16
autor: maddox
Nie wiem o co chodzi, mój mechanik za wymianę impusa na dluższy gniazdo i chyba wałek - krzyczy 1 500 zł a za wymianę samego impusa 500 coś chyba za dużo sobie krzyczy.

Jeśli ktoś wie gdzie można kupić taki wałek lub cały zestaw naprawczy będę zobowiązany

: 15 mar 2012, 16:54
autor: Peter22
za 2000 zl masz wymieniony cały naped pompy olejowej na taki poprawiony. a jak zmienisz sm imbusik to z czasem tez sie wyrobi , gra nie warta swieczki.
Pozdrawiam

: 15 mar 2012, 18:05
autor: maddox
Peter22 pisze:za 2000 zl masz wymieniony cały naped pompy olejowej na taki poprawiony. a jak zmienisz sm imbusik to z czasem tez sie wyrobi , gra nie warta swieczki.
Pozdrawiam
Rozumiem, że to chodzi o przeróbkę na wersję A4, a nie wymiana impusa na 10 cm i wałki ..

: 15 mar 2012, 19:25
autor: Peter22

: 18 mar 2012, 10:24
autor: satch
LewDan pisze:Ja bym koledze nie radził wywalać wałków. Jak masz BRE czyli naped pompy kołami to popraw tylko imbusik. Ja mam starszy motor BLB wywaliłem walki i zmieniłem pompę. i co? Silnik drży a nie drżał przed wymianą. Zrobiłem to bo sie naczytałem i przestraszyłem. Jak bym wiedział, że tak będzie to bym założył napęd zębatkami i poprawił imbus.

masz na myśli pewnie tzw mrowienie ... potwierdzam jest ale ponoć nie u wszystkich :)

: 18 mar 2012, 21:21
autor: waldekkk
satch pisze:
LewDan pisze:Ja bym koledze nie radził wywalać wałków. Jak masz BRE czyli naped pompy kołami to popraw tylko imbusik. Ja mam starszy motor BLB wywaliłem walki i zmieniłem pompę. i co? Silnik drży a nie drżał przed wymianą. Zrobiłem to bo sie naczytałem i przestraszyłem. Jak bym wiedział, że tak będzie to bym założył napęd zębatkami i poprawił imbus.

masz na myśli pewnie tzw mrowienie ... potwierdzam jest ale ponoć nie u wszystkich :)
Bo tu chodzi w szczególności jaki jest zamontowany wał korbowy(tak mi sie wydaje)(ilość przeciw-wag).W roczniku 2004 nie powinno być problemu,ale w BRE można już odczuć (kolibotanie na biegu jałowym)(KONCERNY CIEÂŁY KOSZTA).Brat pracuje w Vw to popyta jak wygląda sprawa motorów z wałkami i bez wałkow -czyli jakie wały korbowe wstawiano.Ja w BLB nie mam problemów z drganiami motoru z powodu demontażu wałków wyrównoważających.

: 27 maja 2012, 09:38
autor: 20omega
Ja mam ten sam dylemat.W jakimś celu AUDI zainstalowało te cholerne wałki .
Jestem w tej samej sytuacji co kolega , nie uśmiecha mi się wymieniać pompy i żeby mi później telepało mrowiło budą (do cholery przecież to A6) Jestem za wymianą wałka. A pro po przy wymianie owego wałka należy zwrócić na coś uwagę?(ustawienia?) pozdo.

: 04 lip 2012, 21:28
autor: Patryk77
Witam mam pytanko operujecie tymi symbolami silnika a ja mam 2,0tdi 140 koni i symbol moj jest ABZ a tu takiego nikt niewymienia i tez ciekawi mnie jak jest umnie z tym ibusikiem i napedem pompy olejowej bo mam 220000 przejechane i jestem ciekaw.dzieki

: 04 lip 2012, 21:46
autor: MikeeNHa
Patryk77

Powiem Ci, ze kod silnika, ktory Ty wymieniasz widze po raz pierwszy. Jesli chodzi o imbusik to nie ma regoly z jego wyrobieniem - zeby sie upewnic na 100% jaki jest stan imbusa i gniazda trzeba wymontowac i sprawdzic jak to wyglada.

: 04 lip 2012, 22:11
autor: Patryk77
MikeeNHa pisze:Patryk77

Powiem Ci, ze kod silnika, ktory Ty wymieniasz widze po raz pierwszy. Jesli chodzi o imbusik to nie ma regoly z jego wyrobieniem - zeby sie upewnic na 100% jaki jest stan imbusa i gniazda trzeba wymontowac i sprawdzic jak to wyglada.
Niewiem to jest niemiecki Brief i tam tak napisane ABZ00082 to zeby sprawdzic imbusik to trzeba olej sposcic czy jak tam jest