Strona 1 z 2
[ BLB 2.0 103 KM] Modyfikacja napędu pompy olejowej. Gdzie ?
: 27 lut 2012, 12:13
autor: MikeeNHa
Witam Wszystkich,
Mam pytanie do osób, które już miały z taką modyfikacją do czynienia. Przeczytałem sporo postów na ten temat i wiem, że polecaną firmą na forum, która posiada w swojej ofercie taki zabieg jest Firam AZ z GdaĂąska.
Z Krakowa mam spory kawałek drogi i to jest chyba jedyny minus, gdyż obowiązki służbowe mocno ograniczają możliwość urlopu

Taka specyfika pracy..
Czy ktoś może mi polecić jakąś bliższą i co najważniejsze sprawdzoną alternatywę, jeżeli chodzi o modyfikację napędu pompy olejowej w silniki 2.0 Tdi BLB ? Najlepiej Kraków lub okolice

: 28 lut 2012, 23:15
autor: andu_000
hmm.. nie jestem pewna czy o to chodzi ale ja ostatnio przerabiałam pompe tzn. był wydłużany "dzyndzel" jesli chodzi ci o to samo mam namiar na gościa który robi to na ul.wielickiej. ja tez miałam wysyłać pompe do gdaĂąska ale kolega polecił mi tego faceta. to co miał zrobić zrobił ale auto pozniej sie zepsuło ale nic zwiazanego z ta naprawa wiec ciezko mi okreslic czy usługa została dobrze wykonana.
: 29 lut 2012, 11:05
autor: MikeeNHa
andu_000
Chodzi o całkowitą modyfikację napędu pompy w taki sposób jak opisał użytkownik Piero z GdaĂąska :
""Całkowita przeróbka napędu pompy oleju czego efektem jest usunięcie wszystkich wad fabrycznych. W skrócie wygląda to tak: wywala się wałki wyrównoważające, wywala się zabierak, wywala się koło zębate na wale korbowym czyli to na którym wycierają się zęby, wymienia się napinacz który pęka, wymienia się łaĂącuch który pęka, dodatkowo robi się kilka innych patentów, aby to wszystko działało, ponieważ nie montujemy części dedykowanych do 2.0 TDi BLB tylko stosujemy mechanizm napędu pompy oleju znany z silników 1.9 TDI (i 2.0 TDI BKD)..""
Ten sposób z tego co jest opisywane na forum całowicie wyklucza możliwość zatarcia się silnika i olbrzymich kosztów związanych z zakupem nowego silnika

: 02 mar 2012, 18:39
autor: dajan23
Jaki jest koszt tak +/- takiej przeróbki na pompe z 1.9?
: 02 mar 2012, 19:34
autor: satch
2 tys zł , poczytaj na a4 klub , dowiesz się wszystkiego ..
: 02 mar 2012, 20:59
autor: Peter22
: 03 mar 2012, 08:42
autor: MikeeNHa
Panowie,
Prosze o trzymanie sie tematu. Zalozylem go w celu uzyskania informacji od osobo ktore juz taka modyfikacje maja za soba.
1. Gdzie taka modyfikacja byla robiona ?
2. Jak oceniaja zaklad, ktory dokonal modyfikacji ? Czas, obsluga, pomoc ?
3. Ile juz przejechali po wymianie napedu pompy i jak sie ten uklad sprawuje ?
( tak wiem, ze uzytkownik Piero pisal, ze juz po Polsce jezdzi kilkanascie A4 po takiej przerobce, ale lepiej miec info od zrodla )
4. Jesli ktos modyfikowal w innym miejscu niz firma AZ to moze podac przyblizone koszta i ogolna opinie o zakladzie
Pozdrawiam

: 31 mar 2012, 14:33
autor: qplanetq
Ja osobiscie wymienialem swoja pompe zabieg jak dla mnie malo skomplikowany najlepiej wymienic przy tym rozrzad i przedni oring:) Jak cos zapraszam:)
: 14 lis 2012, 22:55
autor: Greedy
Witam wszystkich,
czy możecie podac namiary na warsztat w małopolsce, albo na śląsku ewentulanie podkarpackim gdzie ktoś zajmuje się naprawą "cudownych" pomp olejowych w silnikach BLB?
pozdrawiam
Greedy
: 15 lis 2012, 21:40
autor: matz
Przyłączam się do pytania (Warszawa)
: 05 gru 2012, 11:11
autor: Greedy
Cześć, znalazłem warsztat w pobliżu Warszawy, który zna temat związany z wymianą napędu pompy olejowej oraz warsztat na śląsku. Ja osobiście robiłem na śląsku, nie wymieniałem całej pompy tylko napęd. Czy to dobre rozwiązanie - to Wam napiszę za jakiś czas jak pojeżdże na tym trochę. Jest jeszcze kolega z małopolski - z tego forum, który deklarował że jest w stanie wykonac wymianę tej pompy. Namiary na W-we i ÂŚląsk podam na PW zainteresowanym (oprócz koegi z forum, który musiałby na to zgodę wyrazić). To dla tych którzy nie mają możlwości podjechać na północ.
Teraz szukam mechanika od klimy bo sk... ogłupiał i wali goracym powietrzem z nawiewów bocznych i tylnego a delikatnie chłodnym ze środkowego, w dodatku jak mu włacze tryb"ECONOMY" to dalej ładuje goracym powietrzem. Oszaleć można z tym modelem auta.
Oczywiście wiem ze moga to być zabrudzone zaworki nagrzewnicy na podszybiu, ale dlaczego w trybie economy tez daje gorące? - nie wiem i nawet nie chce się domyślac
Może ktoś z Was miał ten problem i rozwiązał go gdzieś w małopolsce albo na ślasku? Jak macie jakiś sprawdzony serwis klimy to dajcie prosze namiary...
pzdr
Greedy
: 05 gru 2012, 11:17
autor: 0x4B25A
Greedy pisze:Oczywiście wiem ze moga to być zabrudzone zaworki nagrzewnicy na podszybiu, ale dlaczego w trybie economy tez daje gorące? - nie wiem i nawet nie chce się domyślac
Ano dlatego, że elektrozawory sterują rozdziałem powietrza zarówno z klimatyzacji (zimnego), jak i z ogrzewania (ciepłego)...
Trzeba je rozebrać i wyczyścić (wypolerować np. pastą polerską)...
P.S. Zmień model auta... masz C6

: 05 gru 2012, 20:08
autor: fer
witam, w Krakowie namierzyłem dwa serwisy gdzie ogarniaja temat pompy oleju w TDI,
1. to TTC tuning na Biskupinskiej 22, glownie tuninguja ale robia tez naprawy kazdej marki, wymieniaja naped pompy na ten znany z 1.9 TDI. nie korzystalem z ich serwisu, ale po kolejkach do nich mniemam ze sa dobrzy:)
2. speed serwis wojciech wlodek z ul. mokrej 2 (uwaga- sa tam 2 serwisy vw naprzeciw siebie) - na forum vw polecja ten zaklad. Tu regeneruja sam walek, podobno robili to juz wielekrotnie i auta smigaja juz po kilkadziesiat tys. Wg mnie sa uczciwi, za podpiecie do kompa+sprawdzenie wtryskow powiedzieli 50PLN, podjechalem, sprawdzilismy na biegu jalowym i pozniej sie przejachilismy kawalek - koszt 20PLN, a poniewaz nie mialem drobnych to NIC nie wzieli (szok:)
Nie robilem u zadego z nich pompy bo narazie sie z tym wstrzymalem, wiec nie moge powiedziec z mojego doswiadczenia, ale mozna do nich zadzwonic i doradzic sie i ew. zdecydowac
: 10 gru 2012, 14:31
autor: boberek
matz pisze:Przyłączam się do pytania (Warszawa)
Proponuje
Jesli macie silniki BLB to OK mozna wsadzić pompę od 1.9 bo w BLB jest wiecej dłubania
jesli macie silnik BRE proponuje wymianę wałka na nowy (regenerowany) nie taki jak jest w ASO tylko regeneracje chyba u pana Tomka z Gdańska ja u niego robiłem taką regeneracje wałka koszt około 700 zł
Wymieniłem sobie sam w warsztacie u Taty, oczywiście możemy tez taką wymiane przeprowadzić jesli ktoś chce namiary na PW oczywście z okolic warszawy.
Czas jaki to trwa to
-wyjęcie starego wałka
-trzeba go wysłać do gdańska
-i po regeneracji wałek zostaje odesłany wszytsko zalezy jak się dogadaćie z panem Tomkiem

: 10 gru 2012, 22:39
autor: matz
No tak ale regeneracja nie rozwiązuje tego problemu na stałe jak mniemam...