Strona 1 z 2

[ BPP 2.7 179 KM] Audi A6 2,7 TDI silnik BPP 2.7 TDI grzecho

: 16 lut 2012, 11:07
autor: mtrdk
Witam,
Mam maly problem z autem, od pewnego czasu pojawia mi sie grzechotanie z prawej strony silnika. Odglos przypomina klepanie zaworow (wtryskow) i jest tylko slyszalny podczas jazdy miedzy 1500-2000rpm.
Jak gazuje na luzie to nic nie slychac. Auto serwisowane w ASO i z orginalnym przebiegiem 151.000.
Gdzie patrzec czego szukac? Ma ktos jakis pomysl?
Pozdrawiam

: 16 lut 2012, 14:03
autor: igo_89
Przeskanuj najpierw auto i zobacz czy będą jakieś błędy i wtedy się zobaczy co jest nie tak.

: 16 lut 2012, 14:33
autor: mtrdk
Witaj,
Moge zrobic skan ale ktora grupe masz na mysli. Bo jak robilem ostatni scan to wszystko bylo ok a silnik jak dzwonil tak dzwoni.
Wiem ze to jak szukanie igly ale od czegos trzeba zaczac. Samochod jezdzi OK ale odglos jest irytujacy tym bardziej ze nie jestem w stanie go zdiagnozowac w samochodzie ktory nie jest pod obciazeniem (stoi pod wiata). Jest rowniez obojetne czy jest cieply czy zimny.
Wykluczam lancuchy wiec co jeszcze zostaje, zawory wtryski?

: 16 lut 2012, 15:41
autor: igo_89
mtrdk, Ale co to za grzechotanie jaki dźwięk przypomina ?

: 16 lut 2012, 15:50
autor: Społeczność Audi A6
mtrdk, hmm tez mam podobnie czasami i nie doszedlem po dzis dzien co to moze byc:(

: 16 lut 2012, 21:54
autor: mtrdk
To przypomina klepanie zaworow w golfie 1.6D tylko o wiekszej czestotliwosci.
Musze zainstalowac mikrofon pod maska i postarac sie to nagrac.
Pozdrawiam
Mariusz

: 16 lut 2012, 22:28
autor: Społeczność Audi A6
Wiem wiem wiem. A zrob cos jesli mozesz. Wiesz gdzie masz zawor EGR? Wez przy samej gruszce wyczep wezyk i ten wezyk wez wyczep i pojezdzij tak i powiedz czy cos sie zmienilo. ok?

: 27 lut 2012, 10:16
autor: fabricjo
mtrdk, rozwiązałeś już swój problem?
ja miałem coś podobnego okazało się, że podpory (nie wiem czy dobrze nazwałem) pompy wysokiego ciśnienia się uwaliły, po prostu pękły, i grzechotało mi w podobnym zakresie obrotów, a silnikowi zdecydowanie brakowało mu mocy.
Po wymianie problem znikł.
Pozdro

: 13 mar 2012, 13:38
autor: blady99
Mam ten sam problem w 3,0 tdi. Na dzieĂą dzisiejszy problem nie rozwiązany.

: 13 mar 2012, 13:48
autor: Społeczność Audi A6
A probowales z egrem?

: 13 mar 2012, 13:58
autor: blady99
EGR sprawdzany, pompa olejowa (ciśnienie) tez, rozrząd też (gdyby miał jakis luz to podobno w ogóle silnik by nie odpalił). Pozostaje albo wtryski albo pompa CR.

[ Dodano: 2012-03-13, 18:11 ]
Pompa CR sprawdzona- na max obciazenie daje 1550 bar

: 14 mar 2012, 15:32
autor: mtrdk
Sorry ze nie odpisywalem.
U mnie problem jak byl tak jest, nic sie nie zmienilo. Samochod jezdzi normalnie z tym ze wk... mnie to grzechotanie.
Z braku czasu i temperatury na zewnatrz nie grzebalem wiecej przy samochodzie.
Za dwa tygodnie bede w PL i umowilem sie ze znajomym diagnosta z VW audi, moze on cos poradzi, dunscy wymieniacze potrafia tylko sciagac dane z VAS

: 14 mar 2012, 15:52
autor: Społeczność Audi A6
mtrdk, blady99, ale ja nie pytam sie czy sprawdzaliscie egr tylko czy odlaczyliscie wezyk od EGRa i jezdziliscie z zaslepionym wezykiem? U mnie czasami egr sie zawieszal i on trzaskal zobacz na filmie

: 14 mar 2012, 20:14
autor: mtrdk
Niestety ale to zupelnie nie przypomina mojego klekotania.
U mnie czestotliwosc stukow jest o wiele wieksza.
Pozatym ten numer z EGR wyszedlby na vcds a u mnie jest czysciutko zero bledow.
Chcialo by sie powiedziec to jezdzij z tym ale gdybym chcial klekota to bym jezdzil golfem 2.
Tak czy inaczej dziekuje za filmik:-)
Pozdrawiam

: 14 mar 2012, 21:00
autor: Społeczność Audi A6
mtrdk, Nie wyszedlby! Bo u mnie nie wychodzil! I nie wychodzi!