Strona 1 z 1

[ BRE 2.0 140 KM] wymiana rozrządu ma ktos jakis tutorial??

: 03 sty 2012, 22:09
autor: ceemack
witam jako ze przyszedł czas wymiane rozrządu wraz pompa wody pytam Was czy moze ktos ma jakiegos tutka jak rozebrac przód auta by sie dostac do rozrządu?moze macie jakies sugestie na co wrato zwrócic szczególną uwagę a BTW co ile sie wymienia rozrząd co 70 czy 90 tys bo sie spieram z mechaniorem??? pozdro

: 03 sty 2012, 22:38
autor: Jonnyrobert
Witam. Pasek rozrzadu wymienia sie w 2.0 TDI co 120Tkm, w nowszych wersjach
= Facelift nawet po 180Tkm. :]

: 03 sty 2012, 23:26
autor: ceemack
te 120 tys to chyba pierwsza wymiana od nowosci chyba kolego?? czy wymienia sie paski co 120 tys czyli jesli pierwsza była przy 120 tys t następna bedzie przy 240??

: 04 sty 2012, 07:24
autor: Jonnyrobert
Wlasnie tak !! Co 120 Tkm, to znaczy 120Tkm, potem kolo 240Tkm. Przy wymianie
niewymienia sie tylko pompy wodnej, ale wszystkie rolki prowadzace. <okok>

: 08 sty 2012, 11:13
autor: boberek
Jonnyrobert pisze:Wlasnie tak !! Co 120 Tkm, to znaczy 120Tkm, potem kolo 240Tkm. Przy wymianie
niewymienia sie tylko pompy wodnej, ale wszystkie rolki prowadzace. <okok>
ty chyba nie lubisz swojego auta :D
i co olej tez wymieniasz co 30 kkm jak mówi książka ??
ręce opadają :)

<hahahaha> kox ciekawe jaka pompa wody wytrzyma 240 kkm
Pasek sei wymienia max co 90 kkm albo 5 lat
nie czytajcie co piszą w ksiązkach bo to jest nic nie warte

: 08 sty 2012, 11:46
autor: Jonnyrobert
Z olejem wedlug tego co pokazuje FIS komputerowy w samochodzie.

: 08 sty 2012, 14:29
autor: TuneFORCE
Panowie, każdy dba o swoje auto jak mu się podoba i nie ma co komu narzucać co i jak ma robić.

Nie wszyscy potrzebują "spuszczać" się nad autem żeby spokojnie spać :)

Ja wymieniam olej co 10tyś, rozrząd...pasek co 50tyś a kompleksowo co 100tyś...

Sama wymiana nie jest jakaś skomplikowana, kup zestaw blokad i po problemie :) Jeśli już wymieniałeś wcześniej rozrząd w jakimś aucie to powinieneś sobie poradzić.

Re: wymiana rozrządu ma ktos jakis tutorial??

: 09 sty 2012, 11:28
autor: Renegade
ceemack pisze:witam jako ze przyszedł czas wymiane rozrządu wraz pompa wody pytam Was czy moze ktos ma jakiegos tutka jak rozebrac przód auta by sie dostac do rozrządu?moze macie jakies sugestie na co wrato zwrócic szczególną uwagę a BTW co ile sie wymienia rozrząd co 70 czy 90 tys bo sie spieram z mechaniorem??? pozdro
W dobrym tonie jest mieć blokady do tych ruchów, ale niektórzy dają rade i bez nich. Obecne ceny nie są jakieś kosmiczne i można się w nie zaopatrzyć.

Materiały jak zmienić rozrząd zgodnie ze sztuką.

Ustawienie poprzecznego jak to ELSA prawi pasa nadwozia w położeniu serwisowym pomijam bo to raczej nie wymaga tłumaczenia skoro się chcesz samopas zabrać za rozrząd no i ogólnie jest to znana czynność ze starszych modeli nie wiele różniąca się w wykonaniu w 4F2.

zmiana paska TDI2.0 BRE i podobne



a tutaj obrazkowo

: 16 sty 2012, 05:44
autor: GARY_
nie chce być złośliwy, ale jak ktoś szuka opisu wymiany paska rozrządu bo szkoda mu 200-300 zł za robocizne, po wymianie paska będzie szukać opisu naprawy głowicy !!!

: 16 sty 2012, 22:22
autor: ceemack
GARY_ pisze:nie chce być złośliwy, ale jak ktoś szuka opisu wymiany paska rozrządu bo szkoda mu 200-300 zł za robocizne, po wymianie paska będzie szukać opisu naprawy głowicy !!!
nie chce byc złosliwy ale jak ktos nie umie czytac ze zrozumieniem to niech niech sie nauczy pytałem o to jak rozebrac przód bo pasek i reszte gratów wymieni mi brat- mechanik bez zadnego problemu

: 17 sty 2012, 01:07
autor: GARY_
no skoro nie czytam ze zrozumieniem
[ BRE 2.0 140 KM] wymiana rozrządu ma ktos jakis tutorial??
to polecam nauczyć się pisać posty jednoznacznie ;)
ale dobra koniec bo to do niczego dobrego nie prowadzi ....

: 22 sty 2012, 07:52
autor: Renegade
ceemack,
Podsumowując wywody całego wątku na zakoĂączenie kilka słów.

masz tu: ustwienie pasa w położenie serwisowe

sprawa nie jest łatwa ani trudna dla tego kto robi takie sztosy powiedzmy co dnia.
Jeśli masz kogoś z doświadczeniem lub kogoś kto zrobił już wymianę z powodzeniem... dasz radę. Pierwsze BRE robiłem z nudów, wraz z korekcją synchro i cała sztuką wymaganą przy wymianie tego rozrządu. ELSA nie była jakoś specjalnie potrzebna, jedynie korekcyjne. Uprzedzam pytania na priv. Silnik był po normalnym przebiegu autostradowym w Deutsch. Czyli sporym. Auto także otrzymało remap z którego kierownik taksówki jest do dzisiaj zadowolony.