Strona 1 z 2

[ ASB 3.0 232 KM] Czy można usunąć recyrkulację spalin

: 11 gru 2011, 00:45
autor: kochinur
Jak w temacie. Nie znalazłem nic na ten temat. Z tego co wiem to mój EGR jest sterowany podciśnieniem, Czy można go wyłączyć bez błędów w komputerze tak jak to miało miejsce w dawnych TDI?

: 12 gru 2011, 03:01
autor: mkfryzjer
W tym silniku nie ma tak dobrze... jak zaślepisz/odłączysz od razu wywali kontrolkę silnika na szafie

: 13 gru 2011, 09:22
autor: TuneFORCE
Można, tylko trzeba w sofcie pomieszać żeby choinki na desce nie było.

: 15 gru 2011, 19:59
autor: kochinur
a czy taka zmiana(brak recyrkulacji) niesie jakieś negatywne skutki dla silnika poza wolniejszym rozgrzewaniem?

kolejne pytanie ,czy poza "świeceniem" błędów po likwidacji recyrkulacji elektronika spowoduje tryb awaryjny czy jakieś inne przykre konsekwencje, czy jedynie zaświeci się kontrolka silnika?

: 16 gru 2011, 16:39
autor: Peter22
ja mam zaslepiony EGR u siebie w 2.0tdi i nic sie nie dzieje oprocz migajacej kontrolki od swiec i palaca sie kontrolka silnika . auto chodzi normalnie nic sie nie dzieje . jest to moje drugie audi po takim zabiegu. w styczniu jade do witka na program to mi to wywali w sofcie.

: 16 gru 2011, 21:19
autor: TuneFORCE
kochinur pisze:... poza wolniejszym rozgrzewaniem?
Powiem Ci szczerze że nie wiem o co chodzi ludziom z tym "wolniejszym nagrzewaniem"...moim zdaniem tylko mega zmarzluch odczuje jakaś różnicę...

kochinur pisze:kolejne pytanie ,czy poza "świeceniem" błędów po likwidacji recyrkulacji elektronika spowoduje tryb awaryjny czy jakieś inne przykre konsekwencje, czy jedynie zaświeci się kontrolka silnika?
nie

: 16 gru 2011, 22:08
autor: kochinur
TuneFORCE ciesze się, że jesteś na tym forum.Tobie chce się podzielić swoją wiedzą, co jest godne pochwały.
Wielu wie ale nie powie. Po raz kolejny napiszę: szkoda, że tak daleko mieszkasz.
Dziękuje i tak trzymać.
Pozdrawiam

: 18 gru 2011, 02:25
autor: mkfryzjer
Kochinur tak z ciekawości czemu chcesz wywalić EGR?

: 18 gru 2011, 13:46
autor: kochinur
mkfryzjer pisze:Kochinur tak z ciekawości czemu chcesz wywalić EGR?
EGR z tego co mi wiadomo przyśpiesza zasyfienie całego układu dolotowego; kolektorów, przepływomierza,przepustnicy i gniazd zaworowych.Nie jestem mechanikiem, ale tak słyszałem. Więc należy sobie odpowiedzieć na pytanie nie dlaczego usuwać EGR tylko dlaczego pozwolić mu trwać w swej szkodliwości.
Na razie jedynie myśle o takim zabiegu bo z autem nic się nie dzieje.
Natomist kilku kolegów poprzez zasyfiony układ dolotowy w innych autach TDi spędziło kilka dni w warsztatach i czyszczenie było najszybszym i najtańszym zabiegiem.Bardziej kosztowne były wymiany egr, wymiany przepustnicy z powodu połamanych zębatek itp.
Więc sam nie wiem.Co o tym sadzicie.
Czy są jakieś przesłanki żeby go nie usuwać, no poza środowiskiem?

: 18 gru 2011, 22:50
autor: mkfryzjer
Rozumiem... pytałem też dlatego, że około pół roku temu miałem przyjemność wymiany kolektorów z powodu znanych klapek, stare kolektory były w środku czyste, nie było takiego widoku jaki można zobaczyć na zdjęciach które krążą w sieci, na ściankach była mała ilość nalotu ale nie wyglądało to groźnie.

: 18 gru 2011, 23:57
autor: kochinur
Ja przy wymianie płynu we wspomaganiu zdjąłem przepustnice i ją wyczyściłem. nalotu też nie było dużo, więc może w a6c6 to nie problem i rzeczywiście nie ma sensu nic z tym robić. Jakie są wasze opinie?

: 20 gru 2011, 17:10
autor: mkfryzjer
Ja nie usunę EGR, bo na pewno to pociągnie za sobą jakieś konsekwencje, Egr jest też sterowany w procesie wypalania DPF a nie chciałbym żeby ten proces przebiegał nieprawidłowo. Wbrew różnym opiniom mi się bardzo podoba, że auto jest ekologiczne i że ma np. DPF a z rury wydobywa się górskie powietrze :] Jeżeli kiedyś DPF albo EGR się zepsuje to po prostu wymienię na nowy, bo wychodzę z założenia, że aut nie naprawia się poprzez eliminację osprzętu. Pozdrawiam

: 20 gru 2011, 19:21
autor: Peter22
[quote="mkfryzjer"]Ja nie usunę EGR, bo na pewno to pociągnie za sobą jakieś konsekwencje, Egr jest też sterowany w procesie wypalania DPF a nie chciałbym żeby ten proces przebiegał nieprawidłowo. Wbrew różnym opiniom mi się bardzo podoba, że auto jest ekologiczne i że ma np. DPF a z rury wydobywa się górskie powietrze :] Jeżeli kiedyś DPF albo EGR się zepsuje to po prostu wymienię na nowy, bo wychodzę z założenia, że aut nie naprawia się poprzez eliminację osprzętu. Pozdrawiam[/quote

chyba kolega nie widzial ile kosztuje nowy DPF i nie miał problemu z wtryskami . Wtedy sie odrazu odechciewa DPF. to dziadostwo wykancza wtryski

: 20 gru 2011, 19:57
autor: MaTyS
Takiej teorii to jeszcze nie słyszałem ... <rotfl>

: 20 gru 2011, 20:29
autor: Peter22
jesli ktos jezdzi wiecej po miescie a czasami tylko po trazie to DPF zapycha sie bardzo szybko. Co za tym idzie auto włancza tryb wypalania DPF-a ale ze jedziemy krótkie odleglosci to procedura nie moze sie zakończyc wiec leje paliwo do oleju . A przez to ze wtryski zaczynaja lac wieksze ilosci paliwa to nie jest dla nich najlepiej . takie sa moje uwagi wywaliłem DPF-a u ojca w 3.0 tdi i mam spokój .Auto lepiej chodzi i nie kopci